Infexion Micro leash

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Mei 16, 2017, 14:46:04
edit2Rapporteer  
De eerste stap richting een compleet eigen bar waarbij minimalisme en gebruiksgemak vooraan staan: de Micro leash!

De kleinste en lichtste leash op de markt: slechts 36 gram. Perfect voor iedereen die nooit uithaakt en een veilige leash wilt die zo min mogelijk in de weg zit.
De stalen snapshackle die je op alle andere leashes vind is vervangen voor een Dyneema softshackle: Sterker, lichter, springt niet open en er kunnen geen lijnen of ledematen in blijven haken.

Nu op voorraad in de webshop.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #1 Mei 16, 2017, 16:37:43
edit2Rapporteer  
Lekker bezig en een uitkomst voor veel kiters die idd niet uithaken
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 Mei 16, 2017, 16:51:12
edit2Rapporteer  
Je bent weer lekker aan het knopen geweest Evan. Leuk detail ook dat je logo er in staat. De oog-bout misschien nog vervangen voor iets zonder schroefdraad. En heb je ook de buig/breeksterkte overwogen?  ThumpsUp
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #3 Mei 16, 2017, 18:12:35
edit2Rapporteer  
Is de pin met oog van RVS?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Mei 16, 2017, 18:41:11
edit2Rapporteer  
Even op Hanglos en Kiteforum posten, hier is wel markt voor. Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Mei 16, 2017, 19:56:53
edit2Rapporteer  
Dit gebeurt er bij een belasting rond de 500kg, Met een sterker touwtje kan hij dus een nog hogere belasting aan. De RVS ring begint te vervormen vanaf een kg of 150. Pin is uiteraard ook RVS, voor de functie van de safety maakt het niks uit of er ribbels (draad) op zit of niet. Het maakt t juist makkelijk een vervangende pin te vinden zo.
Het plastic geeft wonderbaarlijk geen krimp en de release gaat nog open met de hand bij 300kg. Heb het niet bij meer belasting getest maar gezien de chickenloop tests (die dan ook zeer zwaar open gaan boven de 300kg of afbreken) is een constante belasting boven de 300kg ook niet reëel, zeker niet voor een secondaire safety.

Verbaasd me dat die softshackle nog zo sterk is.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 Mei 17, 2017, 14:58:52
edit2Rapporteer  
Gaaf, je hebt het al getest. Een gladde pin helpt de release wel denk ik want minder weerstand bij het schuiven. Overigens denk ik ook niet dat je het te sterk moet maken. Bij een bepaalde kracht kan het beter breken dan dat je nog aan je kite hangt. Mijn huidige systeem is nog prima maar als dat versleten is voeg ik dit toe aan mijn infexion bar.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Mei 17, 2017, 22:56:51
edit2Rapporteer  
Dus jij ziet liever een breeklijntje tussen je leash en harnas bijvoorbeeld. Bij hoeveel kracht zou deze moeten breken?
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #8 Mei 18, 2017, 09:32:33
edit2Rapporteer  
Goed bezig! Zou je de RVS ring ook weg kunnen laten? Of werkt het dan niet meer?
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #9 Mei 18, 2017, 10:29:44
edit2Rapporteer  
de RVS ring is er juist voor om hem veilig, makkelijk te openen in een situatie. Laat je deze weg dan bestaat de kans dat ie blijft hangen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Mei 18, 2017, 10:43:57
edit2Rapporteer  
Inderdaad, plus dat het makkelijker in elkaar te zetten is met een RVS ring.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 Mei 18, 2017, 17:28:30
edit2Rapporteer  
Tijdens het testen nog geen problemen gehad met de pin die tegen je handpalm aan knalt bij een release?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 Mei 18, 2017, 20:56:37
edit2Rapporteer  
Dus jij ziet liever een breeklijntje tussen je leash en harnas bijvoorbeeld. Bij hoeveel kracht zou deze moeten breken?

Geen idee. Maar ik stel me voor dat als hij niet werkt het oke is als het op een bepaald moment breekt. Je wilt je kite op dat moment kwijt toch. Volgens jouw test is dat rond de 500 kg. Prima lijkt mij.

Edit:
Bij nader inzien, het touwtje zou net net zo sterk kunnen zijn als de lijn(en) waar je kite nog aan hangt na de 1e release.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 Mei 18, 2017, 21:10:43
edit2Rapporteer  
Evan, je had helemaal geen metalen delen hoeven te gebruiken. Daarmee had je de leash iig net zo sterk, maar nog lichter en veiliger (Faxie heeft een argument) kunnen maken... 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 Mei 18, 2017, 21:19:00
edit2Rapporteer  
Tijdens het testen nog geen problemen gehad met de pin die tegen je handpalm aan knalt bij een release?
Nee, maar het kan zeker voorkomen al is dat bij meer leashes of zelfs chickenloops het geval. Maar dan nog is het alleen een mogelijk gevaar als er veel spanning op staat, dat gebeurt bijna nooit bij een mini leash. Belangrijkste is dat de safety zijn werk doet en niet per ongeluk opent.


Waarom er geen karabijnhaak op zit? Lees dit topic eens door: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2383840


Dus jij ziet liever een breeklijntje tussen je leash en harnas bijvoorbeeld. Bij hoeveel kracht zou deze moeten breken?


Geen idee. Maar ik stel me voor dat als hij niet werkt het oke is als het op een bepaald moment breekt. Je wilt je kite op dat moment kwijt toch. Volgens jouw test is dat rond de 500 kg. Prima lijkt mij.

Edit:
Bij nader inzien, het touwtje zou net net zo sterk kunnen zijn als de lijn(en) waar je kite nog aan hangt na de 1e release.

Kan er een dunner lijntje op doen inderdaad, je zult dan alleen wat meer op slijtage moeten letten.


Evan, je had helemaal geen metalen delen hoeven te gebruiken. Daarmee had je de leash iig net zo sterk, maar nog lichter en veiliger (Faxie heeft een argument) kunnen maken... 


Welke safety werkt er goed zonder metalen onderdelen?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #15 Mei 18, 2017, 21:23:05
edit2Rapporteer  
Welke safety werkt er goed zonder metalen onderdelen?

Voor jou een vraag voor mij een weet  Wink
Iig, 'simplicity is the best solution'
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 Mei 18, 2017, 21:29:15
edit2Rapporteer  
Nouja metaal lijkt mij wel het beste, maar iets gladder had wel gemogen. Maar dat koop je niet kant en klaar volgens mij.

Verder handige dingetjes hoor Smiley
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #17 Mei 18, 2017, 22:41:14
edit2Rapporteer  
Belangrijk hier is het concept van leashes te scheiden:
- freeride/freestyle kiter 
- high tech (low wind) racer

Los van een uit de zeilwereld bekende softshackle knoopverbinding voegt deze leash niks nieuws in de kitewereld toe. Dit is een marktconforme oplossing zoals 10 jaar geleden al werd aangeboden. Een metalen pin + ring is dan prima. Het is duurzaam en cookproof, maar echt compact en vederlicht is deze release niet. En hiervoor zijn al genoeg sexier producten.
Buiten dat heeft deze oplossing teveel lussen die kunnen haken achter de trapezehaak of de QR/donkey dick. Niet voor niks zijn daarom vele leashes omwikkeld met een nylon/neopreen band, Goed, misschien 30 gram zwaarder (bij deze lengte) als het nat is.. EN welke freeriderfreestyler heeft daar over geklaagd???

Als je werkelijk over gewicht gaat praten en denken aan ‘let’s say’ F1 oplossingen om het maximale in je regatta’s bij < 7 knts te kunnen winnen, dan ziet mijn idee voor zoiets er gewoon anders uit. Dan is ultralicht & compact het belangrijkste. En ja, ook dan is een safe safety mogelijk!

Evan  ThumpsUp ThumpsUp!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Mei 22, 2017, 09:48:51
edit2Rapporteer  
Ik heb er inmiddels 1 aangeschaft. Zeker handig voor het hydrofoilen en waveriden.
Uithaken doe ik toch niet meer
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.