Kitesurfer zwaargewond na val op hoofd (Westerland)

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Juni 06, 2017, 10:29:07
edit2Rapporteer  
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/207378/kitesurfer-zwaargewond-na-val-op-hoofd

Iemand die meer bijzonderheden weet over dit ongeluk ?




Kitesurfer zwaargewond na val op hoofd
maandag 05 juni 2017  |  15:55

 
Deel
WESTERLAND Een kitesurfer is vanmiddag op het strand in Westerland zwaargewond geraakt nadat hij tijdens het kiten op zijn hoofd is gevallen. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.
Omstanders grepen in toen ze zagen dat de kitesurfer in de problemen zat. De surfer klapte tijdens het kiten meerdere malen tegen de grond, waarna de omstanders hem losmaakten van zijn kite.

Eerste hulp door omstanders
Tijdens het ongeval waren toevallig twee passanten met een medische achtergrond in de buurt. Zij verleenden eerste hulp voordat de ambulance ter plaatse was. Het slachtoffer is met ernstige verwondingen aan zijn hoofd naar het ziekenhuis gevlogen in de traumahelikopter.


Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Juni 06, 2017, 12:27:18
edit2Rapporteer  
mag je daar kiten dan?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Juni 06, 2017, 12:36:33
edit2Rapporteer  
Citaat
mag je daar kiten dan?

Het is een offciele kite zone, niet groot en niet echt veilig met allemaal stenen maar het mag er wel, volgens mij
Bartdijkstra

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #3 Juni 06, 2017, 13:08:02
edit2Rapporteer  
Ik was gister ochtend/middag nog voor het ongeluk in westerland. Het is een officiële kitesurf spot. Maar het is er de laatste tijd heel erg druk met beginners in het kommetje. Het is wel lekker vlak water en ondiep  maar super klein. En stenenkdijkjes aan weerskanten. Het was niet meer knap vaarbaar gisteren. Zo druk als het was. Je moet eigenlijk het meer op maar daar kan je niet staan. Voor de rest weet ik niet hoe het met de kitesurfer is afgelopen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 06, 2017, 14:14:10
edit2Rapporteer  
Ik begin mij ernstig zorgen te maken over de kitesurf community! Het is op alle spots razend-druk geworden. En je ziet steeds meer onwenselijk gedrag:

- lessen op gevaarlijke spots (individueel, of via een school)
- varen in natuurgebieden
- varen op spots die officieel verboden zijn
- lak hebben aan voorrangsregels
- lak hebben aan de medekiter en medemens

We kennen de toedracht van dit ongeluk niet, dus daar doel ik niet op.
Maar ik reageer op de reactie van @Bartdijkstra
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juni 06, 2017, 15:57:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Het is wel lekker vlak water en ondiep  maar super klein. En stenenkdijkjes aan weerskanten.

Als je in het kleine baaitje vaar met 2 kiters is het er al druk, totaal niet geschikt voor grote groepen kiters om les te geven en voor beginners.
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #6 Juni 06, 2017, 21:57:59
edit2Rapporteer  
Mirns, Workum en stavoren kun je in de weekeinden ook al overslaan.. niet te doen.
Bartdijkstra

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #7 Juni 06, 2017, 22:18:26
edit2Rapporteer  
Ik woon in westerland. Ik heb 5 jaar geleden denk ik mijn eerste les gehad bij kitesurfschool.nl op schellinkhout. Daarna eigenlijk aldoor met westen wind naar westerland gegaan. Meestal was er een vast clubje te vinden, maar eigenlijk moest ik met iemand afspreken omdat ik anders alleen zou varen. Helemaal in de winter maanden was er nooit iemand.

Het werd elk jaar steeds drukker. Maar voornamelijk de laatste twee jaar en helemaal dit nieuwe seizoen is het gewoon echt niet te geloven. Het is overvol met alle gevolgen vandien.

Heel veel mensen zijn onverantwoord bezig in westerland. Het verbaast me ook niks dat er nu iets ernstigs is gebeurd. Hoe erg ook om te zeggen, maar het was een kwestie van tijd.

Ik hoor ook dat andere spots overvol raken. Misschien een oproep aan gemeentes om iets nieuws te organiseren Smiley

Westerland is absoluut geen beginners spot. Het baaitje is veel te klein. En het meer is gevaarlijk wanneer je in de problemen komt omdat je niet overal het meer knap uit kan komen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 Juni 06, 2017, 22:35:09
edit2Rapporteer  
Mirns, Workum en stavoren kun je in de weekeinden ook al overslaan.. niet te doen.

Op Stavoren druk?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 07, 2017, 09:23:40
edit2Rapporteer  
....Maar voornamelijk de laatste twee jaar en helemaal dit nieuwe seizoen is het gewoon echt niet te geloven. Het is overvol met alle gevolgen van dien...

Ik kan geen enkele spot bedenken waar ik kom, waar dit verhaal niet op van toepassing is Sad

Ik zie ook steeds meer gekke dingen als het stevig waait op de stranden, en op het water.
Veel meer risico's worden er genomen. Ietwat natuurlijk ook inherent is aan ons inmiddels vrij veilig materiaal
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.