Lukt maar niet om te blijven staan

deBeast

Geen avatar

Berichten: 8
Juli 10, 2017, 11:34:16
edit2Rapporteer  
Hoi forum. Ik heb de afgelopen tijd erg veel geoefend met kitesurfen. Het lukt mij nu aardig om in te sturen, dan op tijd de kite op positie te houden alleen val ik elke keer naar 3/4 seconden naar achteren. Alsof de kite niet genoeg power geeft maar hetzelfde gebeurt bij harde wind. Weet iemand misschien wat ik anders zou kunnen doen? Of wat er mis graat
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #1 Juli 10, 2017, 11:47:45
edit2Rapporteer  
11 of 1 positie iets bar van je af gaat je van zelf rechter opstaan. Voor achtjes/sinussen bar trekken, insturen, terug sturen bar van je af
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #2 Juli 10, 2017, 12:01:29
edit2Rapporteer  
Het is ook niet de bedoeling dat je constant naar achteren blijft hangen, je moet zelf de balans vinden met aankanten en je lichaamspositie boven je benen/board.

Belangrijk is ook eerst snelheid maken dus je board wat meer downwind richten en dan pas blijft je kite druk houden of er moet echt meer dan genoeg wind staan natuurlijk.

Probeer snelheid te maken en de balans te vinden tussen snelheid en het aankanten/upwind blijven.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Juli 10, 2017, 13:54:10
edit2Rapporteer  
En daarbij gaan we er allemaal van uit dat je gewoon les gehad hebt hè  Grin
deBeast

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #4 Juli 10, 2017, 17:51:00
edit2Rapporteer  
Ja ik heb vijf lessen genomen. Daarna zei de leraar dat ik zelf gewoon moest oefenen
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Juli 10, 2017, 18:01:49
edit2Rapporteer  
Nog maar uurtje priveles nemen?

Maar waarschijnlijk probeer je je board gelijk al tegen de wind in te zetten waardoor je na je start snel weer stilvalt omdat je nog niet genoeg vaart hebt gemaakt. Kijk naar de windrichting, zoek een punt aan de horizon net voor de wind en richt je board daarop.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #6 Juli 10, 2017, 18:11:16
edit2Rapporteer  
Kijk de video's op you tube of DVD Progression ..... dit is een betere uitleg
http://www.youtube.com/watch?v=_XGb2LmLEnI
. Ik moest meer dan vijf lessen doen ;-)
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #7 Juli 10, 2017, 18:46:04
edit2Rapporteer  
Achterover hangen komt vaak door poephouding. Rug strekken, voorste been strekken en zal stuk beter gaan
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #8 Juli 10, 2017, 18:49:10
edit2Rapporteer  
Eerst focussen op recht blijven staan vooraleer je wilt focussen op upwind blijven.
Dat zal helpen Smiley
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #9 Juli 10, 2017, 21:53:34
edit2Rapporteer  
Zou deze tips helpen
http://www.youtube.com/watch?v=ezcTqfN8YSE
z0ow

Berichten: 16
Antwoord #10 Juli 11, 2017, 09:41:22
edit2Rapporteer  
Zorg met insturen dat alleen je bil achter het board is, dus de poephouding, maar wel met je schouders, knieën en enkels in een verticale lijn boven elkaar. Zodra je snelheid maakt met je kite en snelheid behoudt kun je meer achterover leunen. Let daarnaast goed op je heup, deze eerst in een downwind positie draaien en pas met genoeg snelheid aan de wind draaien.

Lesje bij een andere school zou geen slecht idee zijn.
deBeast

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #11 Juli 11, 2017, 10:16:01
edit2Rapporteer  
Oké jongens dankjewel voor de tips ik ga het vanmiddag uitproberen in Hvide Sande(Denemarken)
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #12 Juli 11, 2017, 14:29:57
edit2Rapporteer  
Waarom hamert iedereen zo op lessen?
Alsof jullie allemaal les genomen hebben, geloof er niks van

Probeer goed druk op je bar te houden en met gevoel aan je bar trekken totdat je power genoeg voelt.
deBeast

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #13 Juli 11, 2017, 19:22:54
edit2Rapporteer  
Hoi forum! Vandaag heb ik gekite surft in Hvide Sande. Het waaide 15 knopen en ik ben 61 kilo. Mijn kite was een acht. Is dat acceptabel of is dat gewoon een te kleine kite die gewoon niet genoeg power geeft??
Ik heb ook een tien meter. Moet ik dan beter die pakken??
kajeka

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #14 Juli 11, 2017, 19:25:20
edit2Rapporteer  
Ja
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #15 Juli 12, 2017, 01:13:28
edit2Rapporteer  
ik weeg 56 kg, met een 11 gaat wel net
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #16 Juli 12, 2017, 08:02:20
edit2Rapporteer  
Hoi forum! Vandaag heb ik gekite surft in Hvide Sande. Het waaide 15 knopen en ik ben 61 kilo. Mijn kite was een acht. Is dat acceptabel of is dat gewoon een te kleine kite die gewoon niet genoeg power geeft??
Ik heb ook een tien meter. Moet ik dan beter die pakken??

Ja, als beginner is een beetje extra power wel fijn.
Ik vlieg tot 17 knopen mijn FlySurfer Speed 3 21m2. (ik ben 1m80, 70kg)
Ja, dan is een acht wel wat klein.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #17 Juli 12, 2017, 09:44:35
edit2Rapporteer  
Kite lijnen uitrollen en bovenaan allemaal op 1 punt vast maken (boom ofzo). Dan trapeze inhaken en alle lijnen aanspannen (ook aan de bar trekken. De bar zou zo'n 10cm van de maximale lengte moeten blijven.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #18 Juli 12, 2017, 09:47:36
edit2Rapporteer  
Kite lijnen uitrollen en bovenaan allemaal op 1 punt vast maken (boom ofzo). Dan trapeze inhaken en alle lijnen aanspannen (ook aan de bar trekken. De bar zou zo'n 10cm van de maximale lengte moeten blijven.


Goede tip Eddy Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #19 Juli 12, 2017, 10:25:59
edit2Rapporteer  
De bar stallend afstellen, echt de beste tip voor een beginner ooit... Niet dus! Vaak hangen ze met te weinig boardsnelheid zoveel aan de bar dat ze de kite dood trekken.
Snelheid maken en de bar van je af in dat geval!
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #20 Juli 23, 2017, 08:06:33
edit2Rapporteer  
Hvide Sande lijkt het Leucate van Denemarken, maar wel een heel stuk groter volgens mij. Het ligt er denk ik ook dan aan op welke spot je precies kite en hebt gekite ? Ben je hier nog steeds ? Ze hebben daar ook een wakeboard baan he, 180 kronen is nog geen 25 euro dat is hier ietsjes duurder volgens mij. Ze zeggen altijd dat je met eigen materiaal ook wel achter die kabel kunt hangen, dat zou je ook kunnen proberen met je eigen kiteboard of ook met hun boards en daarna nog eens met de kite. Die website is volgens mij alleen helemaal in het Deens dus even daar navragen. http://www.kabelpark.dk/live nog een webcam ook.

Wat je ook zou kunnen vragen daar aan een kite school of ze ook iets van opfriscursussen hebben en dat je met je eigen materiaal een les neemt. https://www.kitesafe.nl/nl/kitesurfles Heb je nieuw materiaal gekocht En dit is nog wel een leuke uitgebreide kite school https://kiteboardschool.nl/theorie-kitesurfen/gecontroleerde-waterstart-kitesurfen/

Als je niet meer in Denemarken bent kun je altijd al het bovenstaande eventueel uitproberen in Nederland.
Ohja dit nieuwe Nederlandse kitemerk heeft de windrange van hun kite of voor de lichtere kiters op hun website staan: http://ten-kiteboarding.com/kite/ Dan kun je misschien door vergelijken zelf een beetje al de afweging maken om eerder naar een 10 meter te neigen als 8 vanaf 15 knopen als jouw kitemerk alleen de windranges opgeeft voor kiters van rond de 75 kg.
En hier zijn nog wat ouder topics over Hvide Sande http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=29701.0
http://hanglos.nl/forum/waar-kiten/topics/219315/kitevakantie-denemarken/page-1.html

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #21 Juli 24, 2017, 16:55:39
edit2Rapporteer  
Ja ik heb vijf lessen genomen. Daarna zei de leraar dat ik zelf gewoon moest oefenen

Dit is dus duidelijk een "instructeur" die niets meer weet te vertellen. (verbeter punten)

vrije vertaling ( ik heb alles gezegd dat je moet doen, en meer  kan ik je niet vertellen. Ik zie niet wat je fout doet!)

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.