losgelaten ventielen

XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Augustus 20, 2017, 12:59:12
edit2Rapporteer  
Hi Kiters,

Ik vaar zo nu en dan nog een keertje met een oude shockwave uit 2007. Echt dikke prima.
Alleen nu zijn twee ventielen losgelaten, 1 van de strut en de deflate valve van de leading edge.
Kan ik deze twee ventielen er weer netjes opplakken met bijvoorbeeld Bison Tix? Of raden jullie aan nieuwe ventielen te bestellen bij bijvoorbeeld u-stick.nl?

Graag jullie advies / ervaring met plakken van ventielen. Thanks!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2017, 12:16:45
edit2Rapporteer  
Zie dat ze ook iets hebben om je oude ventiel er op te plakken: http://www.u-stick.nl/ventielen/valve-trap.html

Puntje is wel dat als een paar ventielen losgelaten hebben (meestal door in een te hete auto te leggen) de rest ook grote kans heeft dat ze los zitten dus kijk de rest ook goed na voordat je met een lege kite zit ergens midden op zee.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #2 Augustus 22, 2017, 20:00:53
edit2Rapporteer  
Hallo XXL,

Ik vaar nog gedurig met Vegassen 2006, en North 2006 en 2007 waren berucht om de loslatende ventielen als je ze in de warme auto liet ligggen.

Ik week met de stoom voorzichtig de nog iets vastzittende ventielen los en plak ze geklemd weer vast met Vyna Bond, waar ik inmiddels al weer 2 seizoen lekvrij mee rondvaar.

Ik heb een MDF plankje met een gat ter grootte van het dikste gedeelte van het ventiel, hier steek ik het ventiel doorheen, tot de plakrand strak en vlak tegen de onderkant van het plankje zit, dan smeer ik de plakrand van het ventiel en niet van de tube zelf in en klem deze perfect op z'n plaats. Nachtje drogen, testen en terugplaatsen. Heb er al zeker 20 ventielen voor diverse mensen succesvol en duurzaam mee geplakt.

Ze zijn dan ook veel beter warmtebestendig als fijne bijkomstigheid.

Grt Joost
naja

Berichten: 355
Antwoord #3 Augustus 23, 2017, 08:53:35
edit2Rapporteer  
Vyna Bond?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #4 Augustus 23, 2017, 10:35:03
edit2Rapporteer  
Heb hetzelfde probleem gehad, na een avond sessie geen zin om spullen uit te laden en de auto laten liggen die de andere ochtend al bloedheet was geworden in de zon. Ventielen komen dan los. Wat ik gedaan is met een watten staafje en wat remmenreiniger de ventielen voorzichtig los gemaakt(los lijm op). Vervolgens zachte pvc lijm gekocht voor reparatie van luchtbedjes regenjassen. Ventielen er weer op gelijmd. Is al een ruim een jaar geleden en kite blijft nog steeds knetter hard. Kosten +-15 euro remmenreiniger(brake cleaner) en tube zachte pvc lijm.
Heb zo trouwens zoals Evan ook al aangeeft gelijk allemaal gedaan. Dus op LE en struts lekker klusje dus.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #5 Augustus 23, 2017, 11:01:30
edit2Rapporteer  
Vyna Bond?

Het wangslijm van de zus van James.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #6 Augustus 23, 2017, 19:22:15
edit2Rapporteer  
berta

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #7 Oktober 07, 2018, 09:03:28
edit2Rapporteer  
Waar kun je dit product kopen ?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.