Kitehigh effect gevraagd

Hagar

Geen avatar

Berichten: 9
December 08, 2017, 19:47:25
edit2Rapporteer  
Hi Kitehighers,

Hierbij stukje spam, maar omdat het uit vaderliefde is vergeven jullie me hopelijk....

In 2009 heb ik Kiten aan mijn zoontje Maarten Haeger geleerd, toen 8 jaar oud. Tijd gaat snel, hij is nu 16 en kiten is zijn totale passie geworden. Jullie kunnen hem een enorm plezier doen door zijn foto te selecteren in de poll op Facebook:

https://poll.fbapp.io/xr5challenge-wild-card/


Het gaat om de XR5challenge: een wedstrijd waarin een paar niet-pro kiters naar Kaapstad kunnen en daar in een contest hoogspringen om de eer vechten met een Pro. Maarten had met 23,4 meter net niet genoeg om rechtstreeks te kwalificeren hiervoor. Er is nog een wildcard die uit 10 fotos gekozen wordt in de poll.

Dank en groet, Hagar
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #1 December 08, 2017, 22:09:21
edit2Rapporteer  
Done that je zoon gaat het de pros moeilijk maken .
Hagar

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 December 14, 2017, 00:29:32
edit2Rapporteer  
Done that je zoon gaat het de pros moeilijk maken .

daar gaat ie in ieder geval wel voor, hopen dat het lukt.
Dank je wel voor je vote!!

Iedere stem is nog welkom tot vrijdag!!!!
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #3 December 16, 2017, 14:24:16
edit2Rapporteer  
I WON THE #XR5challenge!!! ...oh no huh, wait WTF?
Het was vermoedelijk lastig niets van de XR5challenge mee te krijgen. Met de bittere smaak van het verliezen van de “male biggest boost” nog in mijn mond (ik was overigens erg blij dat deze toch nog in Ben van der Burg zijn Nederlandse handen belandde) bleek nu 1 van mijn foto’s geselecteerd voor de “wild card photo entry”.


De wild card voting begon vrijdag 8 dec 2017 om 12:47 uur en zou een week later sluiten op vrijdag 12 dec 2017 om 15:00 uur (Nederlandse tijd), zo ongeveer een 24x7 poll dus. Met volle overtuiging ging ik de challenge aan. Zoals alle deelnemers meteen vol de scocial media ingedoken, vrienden en kennisen, werk, werkrelaties, you name it, vote Erik Blokker!


Om onduidelijk reden waren de vote results in het begin van de periode voor de overgrote meerderheid afgeschermd, de verdeling van de stemmen was dus niet afleesbaar. Met een beetje logisch redeneren op wow-factor van de foto kon je wel uitmaken dat de volgorde van ranglijst wel op volgorde stond van hoog (1) naar laag (10).


Halverwege de periode kwamen de resultaten wel volledig openbaar, Maarten Haeger zijn aantal stemmen bleken slechts 30 onder die van mij te liggen... ‘the game is on!’
Donderdagmiddag, 11 dec , 14:00 uur, rest van de werkdag met moeite verlof geregeld. De tussenstand: Maarten heeft mij ingehaald, en hoe! Die veelbelovende younster heeft gezien zijn kwaliteiten en slechts 16 jaar (!) duidelijk de gun factor mee, zijn stemmen gingen dan ook als een trein en ik lag ca. 115 stemmen achter, en dat met nog maar 25 uur te gaan tot einde van de Poll. Oke, Facebook is verzadigd, kracht van de herhaling neigt naar irritatie. Dus ik kwam met een andere benadering. 15:00 uur stond ik op CS Amsterdam, wetsuit aan, twintip onder mijn arm incl. een zelfgemaakte flyer en hop de staat op stemmen ronselen!


Ik heb werkelijk waar zo mijn stinkende best gedaan die stemmen binnen te harken, tegen de grens van onderkoeling, het hele centrum door, zelfs in een rondvaartboot mijn betoog gedaan, nee een aanzienlijk deel van de toeristen en inwoners van Amsterdam zijn op de hoogte van mijn diepgaande passie in combinatie met de in mijn ogen tegekke kans om Kaapstad te beleven vanuit een grote kiteorganisatie #COREKITEBOARDING.


In de nacht om 02:00 uur stapte ik eindelijk mijn auto in om richting huis te gaan, met een tevreden gevoel, ik had zo`n 215 stemmen opgehaald en stond dus 100 stemmen voor op Maarten, nog maar een paar uur te gaan tot de poll straks eindigt! Vrijdag D-day, na 3 uurtjes slaap om 7:00 uur weer aanwezig in Amsterdam voor mijn werk, maar geen rust in de kop, werk weer met moeite vrij geroosterd en om 10:00 uur was ik weer actief stemmen aan het regelen in het centrum van Amsterdam!
Eindelijk 15:00 uur, de buit was binnen, op mijn mobiel stroomde de felicitaties via whatsappjes en messages binnen, een blij gevoel van korte duur. Niet veel later verneem ik van mijn vriendin de opmerking waarom de stemmen nog doorlopen? Ik snap het ook niet, dus na even speuren uitgekomen op de CORE facebookwebsite waar opeens in een AANGEPASTE post te lezen is dat de periode loopt tot maandag, 18 december 2017, 15:00. WTF? Zwart trekt rond mijn ogen, ben ik nu serieus zo kippig dat ik dit alle tijden verkeerd gelezen heb?


Nee, in de geschiedenis staat af te lezen dat het bericht gister (donderdag) om 17:18 uur is aangepast!


Daaronder zie ik nog een aangepast bericht met opeens het nieuwe sluit moment. Deze aanpassing is dus doorgevoerd SLECHTS 21,5 uur voor het sluiten van de poll, toen ik dus met mijn enthousiaste blije hoofd mijn verhaal stond te vertellen in een willekeurige rondvaartboot in Amsterdam in mijn wetsuit in deze vrieskou. Geen seconde mijn FB timeline bijgehouden natuurlijk, die liep namelijk over van de nieuw stemmende mensen die ik enkele momenten eerder had overtuigd op mij te stemmen, met succes.


Inmiddels contact gehad met #CORE en aangegeven eerlijk gezegd overrompeld te zijn van het besluit deze periode aan te passen. Daarnaast mijn veronwaardiging waarom dit niet per email of telefoon is gecommuniceerd, wetende dat de laatste 24 uur van de challenge is ingegaan! Maar niets van dit alles, een tag in een aangepast bericht, niet meer, niets minder is hoe ik dit had moeten weten. CORE heeft aangegeven dat het een fout is geweest dit niet aan ons via email kenbaar te maken. CORE is het ook met mij eens dat de wijziging te laat is doorgevoerd, zo kort voor het eind.


Maar CORE blijft bij het in stand houden van de aangepaste poll sluitingstijd.


Ik weiger mij hieraan te conformeren. Ik ben er volledig van overtuigd dat de poll zou moeten sluiten op het aanvankelijk kenbaar gemaakte tijdstip waar ik letterlijk en figuurlijk naar toe heb geleefd. Daarnaast heb ik aangegeven mij niet langer in te zetten voor de extra aangeplakte periode van de poll aangezien deze wat mij betreft gesloten had moeten zijn.


Ik wens Maarten Haeger het beste in Kaapstad. Ik gooi hierbij niet de handdoek in de ring, maar neem afstand van de aangepaste poll, omdat ik het niet eens ben met hoe deze wijzigingen tot stand zijn gekomen.


Daarnaast wil ik natuurlijk alle 1573 mensen hartelijk bedanken voor hun steun aan mijn deel van de XR5challenge. Bedankt!!! en hopelijk tot snel op het water.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 December 16, 2017, 15:32:06
edit2Rapporteer  
Dit voelt heel dubbel inderdaad, je gaat bijna denken dat ze dit gedaan hebben om hun Core rider te laten winnen.
Hoezeer ik het Maarten ook gun is dit een grote marketing blunder van Core. Maarja, negative publiciteit is ook publiciteit...
Hagar

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #5 December 16, 2017, 21:35:51
edit2Rapporteer  
Dit voelt heel dubbel inderdaad, je gaat bijna denken dat ze dit gedaan hebben om hun Core rider te laten winnen.

Evan, volgens mij moet je altijd heel voorzichtig zijn met insinuaties en helemaal op internet. Op het moment dat de actie verlengd werd stond Maarten op voorsprong. Hoe logisch is een complot-theorie dan? En denk je serieus dat een groot merk zo zou knoeien? Lijkt me niet.

Maarten heeft trouwens zelf ook al prima reactie op Erik's Facebook gezet, ze kennen elkaar en mogen elkaar. Ik sluit me bij Maartens conclusie aan: Hopelijk krijgen ze allebei een wildcard en hebben ze veel lol daar.

Quote Maarten:

Ik lees Erik’s post net en wil even aangeven dat dit inderdaad niet heel cool loopt en dat ik het oprecht ook vervelend vind voor Erik om eerst te denken dat hij gewonnen heeft en dat het dan niet zo blijkt te zijn. Da’s serieus balen. Ik kite vaker met hem en we kunnen het heel goed met elkaar vinden ondanks ons leeftijdsverschil. Er is respect van 2 sporters over en weer.

Wil wel ff aangeven dat ik onze “Eindknaller” bewust niet donderdag heb ingezet omdat ik toen

a) ruim voor stond in de poll en er

b) nog 4 dagen te gaan waren (want ik had de post van Core wel gelezen).

Dat ik de hele week al voor stond en nu ook weer voor sta is misschien niet zo relevant meer maar nogmaals, ik heb donderdag en vrijdag ook geen gas gegeven, anders had het er vrijdag om 15 uur wellicht anders uitgezien. Maar dat is allemaal mits en maar en we schieten daar niks mee op.

Nog ff voor de goede orde: Ik wordt op geen enkele manier gematst door Core, denk maar na, de verlenging kwam op een moment dat ik lekker voor stond en ik zou bovendien nooit aan valsspelen meedoen. Zo rol ik niet.

Wat mij betreft verdienen we gewoon allebei de trip en ik hoop dat Core dit ook zo ziet en 2 wildcards toewijst aan Erik en aan mij.

Groetjes, Maarten


Unquote Maarten
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 December 17, 2017, 10:20:59
edit2Rapporteer  
Dit is wel erg kansloos van Core zeg... Die laten zich op deze manier wel kennen.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #7 December 18, 2017, 11:08:25
edit2Rapporteer  
Enige manier om dit nog goed te maken is idd beide mannen te sturen (wat in mijn opzicht ook terecht zou zijn qua hun skills)! Ik zou zeggen CORE laat je ballen zien en maak het goed!
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #8 December 18, 2017, 11:19:18
edit2Rapporteer  
Klopt, Maarten en ik gaan heel goed door één deur. Ik wil ook niet meegaan in speculaties met welke rede ze de poll precies hebben opgeschoven. Ik wil vooral wel aangeven dat ik ben gestopt met de aangepaste poll omdat deze naar mijn mening gesloten had moeten worden. De wijziging is veel te laat doorgevoerd, en de communicatie hiervan is ronduit slecht doorgevoerd. Ze moesten eens weten hoe diep ik er voor gegaan ben. Ben nog steeds aan het bijkomen en mijn stem is nog steeds deels afwezig.

Ik hoop dat Core inziet dat ze grove fouten hebben gemaakt, je hebt hier te maken met mensen. Ik wacht de reactie van Core af. Doel van mijn bovenstaande tekst is het omschrijven van mijn weg naar de finish. Had ik hiermee gewacht tot Core met een oplossing was gekomen was het te makkelijk geweest mij af te zetten als de slechte verliezer. Nee, ik heb gewonnen, Maarten is op een verkeerd spoor gezet. Had hij de oude poll aangehouden was hij mogelijk ook wel de straat op gegaan, wie zal het zeggen.  

Hagar

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #9 December 18, 2017, 18:49:12
edit2Rapporteer  
Zoals wij al hoopten heeft Maarten met ruim 300 stemmen verschil gewonnen en heeft Erik een tweede Wildcard gekregen van Core. Netjes opgelost, respect.
En nu met drie NL’ers naar CPT
 ThumpsUp
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #10 December 18, 2017, 19:56:39
edit2Rapporteer  
Ok tof! Veel plezier in Kaapstad maar dat gaat vanzelf weet ik uit ervaring.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 December 18, 2017, 20:15:50
edit2Rapporteer  
http://corekites.chayns.net/tapp/index/91958?M=66401965

Ah, beiden naar Kaapstad. Dan maakt Core de blunder meer dan goed! Nu willen we ook een poging naar de 30m grens zien natuurlijk Wink
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #12 December 19, 2017, 08:28:14
edit2Rapporteer  
Hier mijn aanvulling:

CORE en WOO Sports hebben het recht gezet. Ik ben erg blij dat ik kan mededelen dat CORE en WOO hebben opgemerkt dat mijn deelname aan de #XR5challenge wild card niet geheel vlekkeloos is gelopen. Gezien mijn inzet binnen de challenge en mijn hierbij getoonde big air kwaliteiten zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon bij moet zijn in Kaapstad. Daarom wordt er een extra Wildcard afgedrukt.

Sprookjes bestaan dus echt en mijn vertrouwen in de mensheid is volledig hersteld. Kaapstad ik kom er aan!

Dit maakt alles goed, het was een soort achtbaan die alle kanten op ging, en net als je denkt dat je in een nat pak de achteruitgang mag verlaten ging opeens toch de feestverlichting aan. Kijk enorm uit naar de trip, en de inzet welke jullie hebben gezien in de Challenge gaan jullie natuurlijk terug zien op het water aldaar! Whoop!
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #13 December 19, 2017, 10:23:45
edit2Rapporteer  
Nice! De beste uitkomst zou ik zeggen...laat ze de onderkant van jullie board maar zien! Die 30M moet erin zitten Grin
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #14 December 19, 2017, 17:12:17
edit2Rapporteer  
Helemaal top geweldig
Ik wens jullie heel veel sportieve Fun. Joepie
henkert

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #15 December 20, 2017, 19:33:10
edit2Rapporteer  
Goed verhaal, lekker kort.
Is het een fotowedstrijd, of een spamwedstrijd? In het eerste geval heeft Maarten overduidelijk gewonnen.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #16 December 21, 2017, 15:17:24
edit2Rapporteer  
Goed verhaal, lekker kort.
Is het een fotowedstrijd, of een spamwedstrijd? In het eerste geval heeft Maarten overduidelijk gewonnen.

Bedankt voor je aanvulling Henkert, nu snel weer je zonderkamer in, zeurpiet.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #17 December 21, 2017, 15:54:22
edit2Rapporteer  
Goed verhaal, lekker kort.
Is het een fotowedstrijd, of een spamwedstrijd? In het eerste geval heeft Maarten overduidelijk gewonnen.

Bedankt voor je aanvulling Henkert, nu snel weer je zonderkamer in, zeurpiet.

Wel goed typen he, je bedoelt natuurlijk 'somberkamer'.

En goed bezig Henk, daar kunnen we wat mee  ThumpsUp
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 December 21, 2017, 16:59:05
edit2Rapporteer  
Ik moest toch wel ff lachen hoor. The interwebz op z'n best.

Anyway, veel plezier in Kaapstad Erik en Maarten! Lekker bezig allebei
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #19 December 21, 2017, 21:29:15
edit2Rapporteer  
succes daar mannen mooi dat jullie allebei heen kunnen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.