Ultimate Kiteloops. Episode III. From heli-loops to megaloops.

BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
April 23, 2018, 11:55:52
edit2Rapporteer  


Met veel shots opgenomen op de Slufter.




http://www.youtube.com/watch?v=SCnJRj_Wjt0


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 24, 2018, 10:46:45
edit2Rapporteer  
Haha de tip om te beginnen met condities waarin je maximaal 1-1,5m hoog kunt springen. Hebben ze daar ook een tutorial voor? Ik kom niet onder de 5m, met minder wind kom ik niet eens meer vooruit.  Grin

Maar hele goede tips!
Mis alleen de uitleg over een downloop of kiteloop na de megaloop. Soort megaloop dicteert namelijk  welke van de twee je inzet. Laat je de kite 1,5 keer loopen en achteruit schieten moet je een downloop inzetten en kom je zonder gekruiste lijnen uit de loop. Maar de meest gepowerde loop (met stallende kite op het laagste punt) laat je de kite na het laagste punt vooruit vliegen en land je door de kite in de tweede loop volledig acht je langs te laten vliegen om af te remmen.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #2 April 24, 2018, 12:19:52
edit2Rapporteer  
Niet iedereen springt zo hoog als jou Evan! Even op jou toevoeging...kan je daar iets dieper op in gaan? Wat is het verschil qua inzet tussen die twee megaloops en heeft dit ook pas betrekking bij sprongen 7M+ ? Voel je dan welke je het best kan kiezen of is t wel beter om het precies te begrijpen. Ik dacht altijd dat je 2e down of kiteloop deed aanvankelijk welke kant je verder wilt varen maar dat is dus niet helemaal zo?
Youri

Berichten: 18
Antwoord #3 April 24, 2018, 18:46:33
edit2Rapporteer  
Vind zijn filmpjes erg leerzaam. Zijn eerste filmpje om hoger te springen heeft me toch boven de 10m gekregen. Erg aardige kerel ook, heb hem eens ontmoet in de Filipijnen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 April 30, 2018, 08:47:45
edit2Rapporteer  
Waanzinnig dat iemand zoveel werk stopt in dergelijke instructiefilmpjes
Mooi gefilmd, goede edit en erg leerzaam voor velen!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 April 30, 2018, 10:05:00
edit2Rapporteer  
Niet iedereen springt zo hoog als jou Evan! Even op jou toevoeging...kan je daar iets dieper op in gaan? Wat is het verschil qua inzet tussen die twee megaloops en heeft dit ook pas betrekking bij sprongen 7M+ ? Voel je dan welke je het best kan kiezen of is t wel beter om het precies te begrijpen. Ik dacht altijd dat je 2e down of kiteloop deed aanvankelijk welke kant je verder wilt varen maar dat is dus niet helemaal zo?
enkel bij megalools, onder de 10m durf ik geen loop in te zetten. Kans dat de kite je niet meer opvangt is veel te groot.

Hoeveel keuze je hebt tussen down of kiteloop tijdens de landing hangt heel erg af van je afzet en diepte die je kite haalt. Spring je recht omhoog en is de loop ruim boven horizontaal dan heb je alle ruimte om een kant te kiezen.
Zet je af met meer voorwaartse snelheid en laat je de kite zo diep komen dat je lijnen slap komen zoals ik ze het liefst doe dan ontkom je niet aan een tweede kiteloop.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #6 April 30, 2018, 18:36:42
edit2Rapporteer  
Woow 10m pas, lastig om door te groeien van  kiteloop naar megaloop! Kiteloopen lukt nu aardig en heliloops helemaal. Maar durf nog niet echt kiteloops te trekken boven de 5m en word dus ook bijna nooit opgevangen...maar hoger springen en dan inzetten met de kans dat je t fout doet is toch lastig! Hoe kan je daar naartoe bouwen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.