Nieuw Nederlands wetsuitmerk zonder tussenhandel!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Juni 13, 2018, 08:39:36
edit2Rapporteer  
Normaal gesproken weinig "reclame" voor niet sponsors.
Maar dit is een dermate interessant initiatief dat ik het wel onder de aandacht wil brengen.

Een nieuw Nederlands (Scheveningen) merk opgericht door een aantal golfsurfers die vonden dat de prijzen hoog zijn van goed neopreen.

Daarom zijn ze hun eigen merk begonnen waarbij je online besteld, waarna het product direct van de fabriek naar je huis wordt gestuurd.
Geen tussenhandel zoals importeurs en shops die hun deel van de winst moeten pakken. Hierdoor blijven de prijzen laag.

Overigens is het neopreen gemaakt in Japan vanuit kalksteen extracten. Dit is beter voor het milieu dan conventioneel neopreen, wat gemaakt wordt op basis van aardolie. Om de bruikbare bestandsdelen uit kalksteen te halen is enorm veel energie nodig. Zolang dit met "groene" energie wordt gedaan is het beter dan de aardolie variant.

https://srface.com/
Kishtsang

Berichten: 15
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 13, 2018, 09:05:45
edit2Rapporteer  
Dat ziet er goed uit en zeker een eerlijke prijs. Die 5mm variant lijkt wel heel sterk op mijn Zion Yeti, maar dat is absoluut geen schande want het is een super pak
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juni 13, 2018, 09:16:02
edit2Rapporteer  
Dat ziet er goed uit en zeker een eerlijke prijs. Die 5mm variant lijkt wel heel sterk op mijn Zion Yeti, maar dat is absoluut geen schande want het is een super pak


http://www.zionwetsuits.com

Die kende ik nog niet, maar ook van kalksteen neopreen gemaakt.
Zelf vaar ik al jaren een 4/3/2 Matuse Sumo, ook van dit materiaal. Die is na vier jaar trouwe dienst lek op de naden.
Overigens had je die pakken van Matuse onder andere namen ook bij andere merken.

Inderdaad zie ik de gelijkenissen, en zal mij ook niets verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen.

Echter de prijsverschillen zijn enorm! Mijn matuse was gelijk geprijsd als die Zion pakken.

Ik ga denk ik de 5mm bestellen binnenkort!
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #3 Juni 13, 2018, 10:56:55
edit2Rapporteer  
Normaal gesproken weinig "reclame" voor niet sponsors.
Maar dit is een dermate interessant initiatief dat ik het wel onder de aandacht wil brengen.

Een nieuw Nederlands (Scheveningen) merk opgericht door een aantal golfsurfers die vonden dat de prijzen hoog zijn van goed neopreen.

Daarom zijn ze hun eigen merk begonnen waarbij je online besteld, waarna het product direct van de fabriek naar je huis wordt gestuurd.
Geen tussenhandel zoals importeurs en shops die hun deel van de winst moeten pakken. Hierdoor blijven de prijzen laag.

Overigens is het neopreen gemaakt in Japan vanuit kalksteen extracten. Dit is beter voor het milieu dan conventioneel neopreen, wat gemaakt wordt op basis van aardolie. Om de bruikbare bestandsdelen uit kalksteen te halen is enorm veel energie nodig. Zolang dit met "groene" energie wordt gedaan is het beter dan de aardolie variant.

https://srface.com/
Nederlands merk maar de max lengte is 191cm. Kom nou
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 Juni 13, 2018, 11:27:34
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, maar een pakkie zelf passen is toch wel lekker hoor.
De een zit nu eenmaal beter als de ander van dezelfde maat.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #5 Juni 13, 2018, 16:27:07
edit2Rapporteer  
30 dagen niet goed retour recht...
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 Juni 13, 2018, 19:07:06
edit2Rapporteer  
Ja ik zie het, thuis even beter bekeken ziet er top uit voor een mooie prijs.
Net even met de mannen (Augustus) op de site een chat gedaan,  Grin
lekker, kan in je moerstaal  ThumpsUp
Volgende pakkie ga ik daar bestellen maar voorlopig ben ik voorzien. Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Juni 13, 2018, 23:00:12
edit2Rapporteer  
Ziet er interessant uit voor als ik een nieuwe nodig heb. Even onthouden.
Leon van Bergen

Berichten: 42
Antwoord #8 Juni 14, 2018, 09:13:02
edit2Rapporteer  
Lijken inderdaad goede pakken echter ben ik altijd van de kleuren en deze zijn helemaal zwart en dat is niet alleen omdat ik dat mooi vind maar juist vanwege veiligheid, net als je board, een zwart board is bijna niet terug te vinden in onze zwarte bruine zee...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Juni 14, 2018, 09:38:22
edit2Rapporteer  
Zwart is warmer, dus een goede reden om geen gekleurd pak te nemen.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #10 Juni 14, 2018, 09:59:40
edit2Rapporteer  
"zwart is warmer" Nee, zwart absorbeert makkelijker energie als de omgeving een hogere energie dichtheid bevat, maar straalt ook makkelijker energie uit als de omgeving een lagere energie dichtheid bevat. Uit veiligheidsredenen dus niet handig want dat pak is alleen belangrijk als het je warm houdt (en je een hogere energie dichtheid hebt). Maar uiteindelijk is dat verschil in de praktijk niet zo groot.


Kleur kan wel handig zijn, maar dan is aandacht voor kite, board en helm beter, die zijn namelijk duidelijker zichtbaar als je in het water ligt. Dus, net als ik, een fijne reflecterende smiley op je helm Smiley
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #11 Juni 14, 2018, 11:29:47
edit2Rapporteer  
Als je graag gezien wilt worden als je ergens op zee ligt neem dan gewoon een fluitje, flair, zaklamp oid mee, een gekleurd pakkie zien ze ook vanuit een reddingboot niet.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Juni 22, 2018, 14:38:03
edit2Rapporteer  
Als Nederlands merk verwacht ik een 6mm. Niet ongewoon in Nederland. Zelfs 7mm worden verkocht in Nederland
jw009

Berichten: 96
Antwoord #13 Juni 22, 2018, 16:29:09
edit2Rapporteer  
Pakken zien er wel echt super goed uit voor de prijs met bontje, seals aan binnen en buitenkant van de naden, front zip... Zeer interessant!

Ben alleen benieuwd hoe flexibel (of stug) ze zijn.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 Juni 22, 2018, 23:26:00
edit2Rapporteer  
Als Nederlands merk verwacht ik een 6mm. Niet ongewoon in Nederland. Zelfs 7mm worden verkocht in Nederland

Limestone neopreen heeft hogere isolatiewaarde en lagere doordringbaarheid, dus 5mm lijkt me al behoorlijk warm. 
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #15 Juni 25, 2018, 14:20:35
edit2Rapporteer  
Zonde dat ze geen XLT / XXL hebben...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juni 25, 2018, 17:21:57
edit2Rapporteer  
Zonde dat ze geen XLT / XXL hebben...

Daar zeg je wat!
Inderdaad vreemd, want de jongens komen gewoon uit scheveningen!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #17 Juni 26, 2018, 18:58:30
edit2Rapporteer  
MS hebben ze ook niet, blijf voorlopig bij Billabong.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Juni 29, 2018, 08:48:43
edit2Rapporteer  
En nog gekker, geen pakken voor vrouwen!
Hmmm....

Maar prijstechnisch kunnen ze tegen geen enkel merk op.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken, en een 5mm besteld.
Wanneer ik hem volgende maand krijg zal ik wat foto's maken.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #19 Juli 20, 2018, 09:41:43
edit2Rapporteer  
Mijn pak is binnen. Omdat het een 5/4 mm dik pak is, zal ik gezien het warme weer, waarschijnlijk geen gebruik maken van '30 dagen niet goed garantie'. Lijkt mij ook niet nodig. Hoe het pak is gemaakt, is kwalitatief zeker vergelijkbaar met de veel duurdere pakken.
Koste behoorlijk wat moeite om het pak aan en uit te trekken omdat het van minder soepel neopreen gemaakt is.
Maar pasvorm bij mij is echt perfect als het eenmaal aan is. Overal strak aan. Heel soepel neopreen kan prettig zijn maar komt de levensduur en isolatie meestal niet ten goede.
Met dit pak zal waarschijnlijk de datum flink naar achteren verschoven worden dat ik mijn hooded 7/6mm aan zal trekken.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #20 Juli 20, 2018, 10:34:53
edit2Rapporteer  
Koste behoorlijk wat moeite om het pak aan en uit te trekken omdat het van minder soepel neopreen gemaakt is.

Limestone neopreen zou flexibeler moeten zijn dan normaal neopreen schrijven ze op hun website..?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #21 Juli 20, 2018, 11:29:24
edit2Rapporteer  
Koste behoorlijk wat moeite om het pak aan en uit te trekken omdat het van minder soepel neopreen gemaakt is.

Limestone neopreen zou flexibeler moeten zijn dan normaal neopreen schrijven ze op hun website..?


LIMESTONE NEOPRENE
The most flexible and durable neoprene available
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #22 Juli 20, 2018, 11:54:58
edit2Rapporteer  
Misschien voelt het pak stugger doordat alle stiksels van binnen en buiten goed geseald zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Augustus 13, 2018, 12:55:30
edit2Rapporteer  
Limestone neopreen zou flexibeler moeten zijn dan normaal neopreen schrijven ze op hun website..?

Er zijn verschillende soorten neopreen, waarbij er soorten zijn die flexibeler zijn dan dit limestone neopreen. Dus als je dat gewend bent, dan is dit iets minder flexibel.

Maar flexibel genoeg voor het bewegen, aan en uittrekken is iets lastiger.

Mijn pak ik ook binnen, ook de 5/4mm
Zit prima, verslag volgt snel
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Augustus 19, 2018, 13:33:42
edit2Rapporteer  
En hier nog een goedkopere optie, met meer keuze (ook vrouwen) welke hetzelfde limestone neopreen gebruikt. Overigens vind ik de ritssluiting typisch van Matuse. Aangezien dat merk ook onder andere namen is te krijgen, wellicht komt dit uit dezelfde fabriek:

https://needessentialseu.com
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.