Review: TEN Pinna Kite!

Versusshop

Berichten: 66
Juli 02, 2018, 13:36:17
edit2Rapporteer  
"Een populaire trend op de huidige kitesurf markt is de zogenaamde Allround kite, een kite die voor elke discipline geschikt zou zijn. Kites zoals de F-One Bandit, Naish Pivot, Core Free en Cabrinha Switchblade zijn voorbeelden van alles-kunners en die heb je ongetwijfeld wel eens in de lucht zien hangen. De TEN Pinna is de 'new kid in town' en gaat de strijd aan met deze range kites.

Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en riep bij mij een vraag op: kan de TEN Pinna zich waardig voegen tussen de grote jongens? Om een antwoord te krijgen op mijn vraag nam ik de TEN Pinna een week mee naar Sal, Kaapverdië. Daar zou ik alles uit de kast halen om er achter te komen wat deze kite echt in zijn mars heeft."

Lees hier Chris zijn review verder van de TEN Pinna Kite! https://www.versusshop.nl/blog/review-ten-pinna
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #1 Juli 02, 2018, 13:56:28
edit2Rapporteer  
 Voelt een beetje als "Wij van WC eend adviseren WC eend!" Ten is het huismerk van Versus...je kan in mijn ogen dan niet echt een objectieve Review maken. Ook vind ik de inhoud niet erg sterk al was ik verbaasd dat iemand met 27 knopen een 11m op gaat blazen...maar dat terzijde.
 
Leon van Bergen

Berichten: 42
Antwoord #2 Juli 02, 2018, 15:32:06
edit2Rapporteer  
Ik ga stuk Kitemenn:D inderdaad gewoon slecht om het een review te noemen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 02, 2018, 16:41:03
edit2Rapporteer  
"Wij van WC eend adviseren WC eend!"

Doorgaans heeft Versus best goede reviews.
Maar ze verkopen sommige merken wel, sommige niet.
En dit is het eigen merk.

Op zich heel leuk dat na kiteshop Haarlem een tweede winkel in NL een eigen merk lanceert.
Maar inderdaad ben ik ook benieuwd hoe hij vaart vanuit een onafhankelijk review
Shore

Berichten: 138
Antwoord #4 Juli 02, 2018, 19:28:00
edit2Rapporteer  
als ik in de 'review' alle slechte eigenschappen van andere kites lees (die Versus dus ook verkoopt)
dan 'moet' de Pinna wel de ultimate allrouder zijn...
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #5 Juli 03, 2018, 11:15:39
edit2Rapporteer  
Ha heren! 

Versus en TEN hebben inderdaad overlap in personeel, dat hebben we ook nooit onder stoelen of banken gestoken en Chris zijn rol als Versus verkoper hebben we expres duidelijk naar voren laten komen in de review.

Wij vinden het belangrijk dat naast onze klanten ook onze verkopers alle kites uitgebreid testen. We sturen hier op aan omdat we ons hard maken voor eerlijk en nuchter advies. Dat betekent geen marketing praatjes kopiëren, zelf varen en ervaren. Vandaar dat wij ook graag onze verkoper Chris deze kite meegaven op vakantie.

Hier zat vanuit TEN geen plan achter, de uitleg was simpel: Test de kite, en het zou tof zijn als je er een review over kan schrijven. Chris heeft verder niets ontwikkeld aan de kite en kreeg ook niet betaald voor de review zoals mening kite tijdschrift, dus hij was naar onze mening objectief genoeg.

Verder proberen we onze lappen tekst (reviews) ook leesbaar te houden, dat betekent geen droge stof maar gewoon een leuke tekst om te lezen en daarin is deze review niet anders. Er is met veel enthousiasme geschreven, maar Chris was dan ook oprecht enthousiast. Vergelijk deze review met onze XR5, Breeze of een Edge review en volgens mij wordt het dan wel duidelijk dat er hier niet 'voorgetrokken' wordt.

Mocht je nou toch nieuwsgierig zijn, dan is iedereen natuurlijk ook welkom (graag zelfs!) om naar de shop te komen, een bakkie te doen en een Pinna te lenen om zelf een mening te vormen. Misschien kunnen jullie er eens een review op los laten? Ons lijkt dat in ieder geval erg tof, want uiteindelijk willen wij ook gewoon een zo goed mogelijke kite neerzetten!

Thanks voor het lezen en feedback blijft welkom!

Guido (Marketing & Design voor TEN en Versus)
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #6 Juli 03, 2018, 13:24:24
edit2Rapporteer  
Niets ten nadelen van jullie (mannen/vrouwen van Versus) maar je kan in mijn ogen geen objectief review schrijven als je de kite zelf verkoopt (laat staan zelf produceert). Na jouw aanraden heb ik ook enkele andere reviews te lezen ben ik ook van mening dat t niet echt reviews zijn maar meer adviezen. Er worden niet tot nauwelijks slechte punten benoemd, wel word de lezer in de juiste richting gestuurd in wat het best bij hem haar zou kunnen passen en waar de kite meer/minder voor geschikt is. De reviews zijn vooral een opsomming van de marketing punten met nog enkele details over kwaliteit. Echt negatieve punten kon ik niet vinden (hooguit voorkeurspunten). Niet echte reviews dus naar mijn mening...

Ik snap dat dit als winkel lastig is aangezien je je producten nog wilt verkopen, gelukkig kan je bij jullie ook altijd nog zelf testen en dat zou ik de mensen dan ook aanraden.
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #7 Juli 03, 2018, 13:54:34
edit2Rapporteer  
Kijk, dit is constructief. Inderdaad is testen waar wij ook op aansturen en waarom we in een uitgebreide testpool investeren. Verder geef je net een paar concrete voorbeelden waarvan het voor ons intern interessant is verder over te praten als we nieuwe reviews gaan voorbereiden. Top!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Juli 03, 2018, 22:29:09
edit2Rapporteer  
Reviews in de meeste magazines zijn vaak een letterlijke kopie van wat de fabrikant er over schrijft. Dat snap ik eerlijk gezegd echt niet. Ik vind de reviews van Versus daarom echt wel een verademing om te lezen. Maar ik besef me wel dat Versus een winkel is, en dus gear wil verkopen, en dus hun eigen gear niet zal afkraken.
Wellicht vallen mensen over het woord "review" en zou je t een andere titel moet geven. Iets in de trand van "onze mening" of "uitgelicht" oid.
Want ook dit stukje is best aardig om te lezen, maar ik lees voornamenlijk reacties op de term "review" en niet inhoudelijk op het verhaal zelf. Jammer, want zo wordt t geheel negatief beladen terwijl juist heel positief is dat jullie je eigen verhaal schrijven ipv de tekst vd fabrikant te copy/pasten.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #9 Juli 04, 2018, 19:56:42
edit2Rapporteer  
Welke magazines lees jij dan ?
Voorheen waren de reviews van Versus gewoon 'too good to be true' en gelukkig worden ze iets genuanceerder maar nog steeds niet zo gunanceerd als de meeste magazines (want het blijft een winkel met commerciele bedoelingen)
Daarnaast word er wel degelijk ingegaan op de inhoud van de review want dat is het gewoon (dan welliswaar niet van de fabrikant maar wel van de eigenaar van het merk)
piede

Berichten: 1689
Antwoord #10 Juli 05, 2018, 11:04:46
edit2Rapporteer  
De verschillen tussen kites worden ook steeds kleiner toch? Echt slechte kites zijn er niet meer. Een radicale kite van tegenwoordig is nog steeds veel breder inzetbaar en veiliger als SS Fuel van 2003.

Vandaar dat het lastig is om minpunten te vinden, maar er wel verschillen aan te wijzen zijn. Het is maar net wat je in een kite zoekt. Zelfs als een merk een kite als bepaald type kite in de markt zet (bijvoorbeeld wavekite), en hij is daar helemaal niet geschikt voor, dan is dat natuurlijk jammer maar kan hij nog steeds voor een andere groep mensen wel erg geschikt zijn.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Juli 10, 2018, 21:33:09
edit2Rapporteer  
Ik heb onlangs deze kite (11m2) kort getest op de Slufter, maar hij viel mij eerlijk gezegd wat tegen. Waaide lekker maar voelde haast over powered, had moeite de kracht te controleren en m'n rail te houden voor een sprong.

Heb in de loop der jaren best wat kites getest en met meerdere kites (zoals een Bandit) vaar je een stuk makkelijker weg en hoef je minder aan te wennen dan de Pinna.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.