Ervaring met kitespots in lac 'd Hourtin en Lacanau (NW van Bordeau)

Jeroen1972

Berichten: 54
Augustus 06, 2018, 14:55:29
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd waar je daar mag kiten en hoe de spots zijn.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #1 Augustus 06, 2018, 17:06:16
edit2Rapporteer  
Niet veel wind. Een keer thermisch wellicht. Meer van hourtin is OK om te kiten, maar je kunt er beter gaan golfsurfen. Op zee dan....
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #2 Augustus 06, 2018, 19:46:50
edit2Rapporteer  
Thanks. maar waar liggen de kitespots precies? Op het meer van Hourtin las ik iets over bij de locatie kiteschool? Dat is een stukje ten zuiden van Hourtin.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #3 Augustus 07, 2018, 01:30:44
edit2Rapporteer  
https://www.kitezone-school.com/kzs-les-spots-zone-de-kite-wake-ski-nautique-sud-ouest
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #4 Augustus 07, 2018, 14:35:04
edit2Rapporteer  
Lac de Lacanau kan je aan de NO kant starten. Wel altijd lastig ivm vlagerigheid aan de kant. Soms is het daar lekker kiten. Vaak is er net te weinig wind.

Lacanau Ocean bij Supersud is een kitespot. Strand oplopen en linksaf. 100 meter lopen tot aan de kitevlag / zone. Als het waait is het de mooiste kitespot waar ik ooit ben geweest. Mooie golven en wind. Helaas is de regio niet windzeker. Als het een paar dagen achter elkaar waait heb je mazzel.
mvisser

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #5 Augustus 12, 2018, 20:43:42
edit2Rapporteer  
Ben er zelf 2 jaar geleden geweest, weinig wind gehad. Ongeveer 3 dagen kunnen kiten in 2,5 week, meestal met 17 of 13.5m spot is wel mooi, water tot je middel ongeveer een lekker warm, dus lekker in de zwembroek!
Voor een kite vakantie zou ik het niet aanraden, maar met je gezin en af en toe een sessie tussendoor was het best lekker!

Ik zat op een camping bij Hourtin, er is daar een stuk afgezet voor kiters. Zie geplaatste speld
vlak bij 33990 Hourtin, Frankrijk

https://goo.gl/maps/BeGG6WiQMV32
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.