Advies Nieuwe beginners set

doeha

Geen avatar

Berichten: 2
Augustus 27, 2019, 14:51:46
edit2Rapporteer  

hallo mensen,

 

ook nieuw op dit forum en beginner. ik wil graa mijn eigen set gaan aanschaffen. nu natuurlijk de meestgestelde vraag: welke kitemaat moet ik nemen? of welke combinatie misschien?

ik ben 188cm lang en 78 kg.

ik zat te denken aan de f one bandit of cabrinha switchblade, dat schijnen mooie allround kites te zijn.

ik zat zelf te denken aan 9m -12m. zit ik daarmee goed of misschien beter 8-11?

en stel ik wil in eertse instantie maar 1 kite kopen, welke kan ik dan beter kopen?de grote of kleine?

en hebben er nog mensen een idee over boardmaat?

dank vast voor de tips!!

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 27, 2019, 23:59:08
edit2Rapporteer  
1 kite: 10m of anders een 11
2 kites: 8-11 kan maar 9-12 ook, indien je vaker op zee zit zou ik 8-11 doen en vaker op binnenwater 9-12 aangezien het daar vaak minder waait.

Mocht je in de toekomst er nog een 3e kite bij willen kopen dan 9-12, kan je er later een 7 bij halen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Augustus 28, 2019, 03:21:17
edit2Rapporteer  
Daarentegen heb je op binnenwater geen last van golfslag en stroming. Zou daar m'n keus niet op baseren eigenlijk. Verder wel eens.

Zou ook niet al te veel naar merk kijken. Gewoon iets zoeken dat niet te oud is, allround, en waar je een goed gevoel bij krijgt. Na een tijdje varen wil je toch iets nieuws hebben.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Augustus 28, 2019, 08:32:00
edit2Rapporteer  
Voor alle aanbiedingen en mensen die je nog meer tips   kunnen geven zou ik hier een oproep plaatsen :

Zitten 10.000 kiters op

https://www.facebook.com/groups/AmsterdamKiters/?ref=bookmarks

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.