Iemand ervaring met opblaasreddings vest

kaaskop83

Berichten: 20
November 09, 2019, 18:28:12
edit2Rapporteer  
Goedemiddag,

Ik wil deze winter door met kiteen op zee Joepie.
Ik zoek eigenlijk een extra veiligheid voor ver op zee.
Je kan natuurlijk een impactvest kopen maar die hebben niet echt drijfvermogen en zo drijfvest vindt ik niet lekker zitten.
Ik heb deze https://www.decathlon.nl/browse/c0-sporten/c1-zeilen/c2-boot-en-veiligheidsuitrusting/_/N-c65n9h?Ndrc=1 ook gepast zat opzich wel oke Roll Eyes.
Maar vroeg mij af of dit wel geschikt is voor kitesurfen.
Zou beetje lullig zijn als je een sprong verkeerd land dat dat ding vanzelf opblaast.
Dus mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft ??

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 November 09, 2019, 19:52:51
edit2Rapporteer  
ik heb deze van prolimt. Goede pasvorm en zit een strapje aan de voorkant die je om je haak kan doen, zodat het drijfvest niet omhoog schiet.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #2 November 11, 2019, 12:08:30
edit2Rapporteer  
Naast drijven is de kou van het water een groter probleem denk ik in de winter. Ga je niet een uur volhouden ook al drijf je lekker...dus wees voorzichtig als je de zee op gaat
kaaskop83

Berichten: 20
Antwoord #3 November 11, 2019, 12:53:52
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de berichten tot zo ver . Niemand die met zo een ding vaart ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 November 11, 2019, 13:10:47
edit2Rapporteer  
Je zult er een moeten nemen die je zelf moet activeren. Automatisch opblazen na contact met water gaat inderdaad niet werken.

Met foilen/racen heb ik een 50N drijfvest. Impact vesten hebben over het algemeen te weinig drijfvermogen om je echt te ontlasten tijdens het dobberen/zwemmen. Maar deze vesten hebben weer te weinig drijfvermogen om je hoofd boven water te houden mocht je bewusteloos raken.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #5 November 12, 2019, 17:50:17
edit2Rapporteer  
Je zult er een moeten nemen die je zelf moet activeren. Automatisch opblazen na contact met water gaat inderdaad niet werken.

Met foilen/racen heb ik een 50N drijfvest. Impact vesten hebben over het algemeen te weinig drijfvermogen om je echt te ontlasten tijdens het dobberen/zwemmen. Maar deze vesten hebben weer te weinig drijfvermogen om je hoofd boven water te houden mocht je bewusteloos raken.

Wat is 50N?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 November 12, 2019, 17:58:30
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat is 50N?

Effe googelen Marco  Grin
https://www.kidswatersport.nl/Documents/uitleg%20over%20de%204%20drijfvermogen%20klassen.pdf

50N maakt het net even makkelijker om boven water te blijven als je kite in het water flikkert en je hebt hem niet zo snel in de lucht. ThumpsUp
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #7 November 15, 2019, 00:15:52
edit2Rapporteer  
Je link gaat niet naar een specifieke reddingsvest toe.

Maar ik kan je aanraden om alvast te kijken naar hoe de reddingsvest geactiveerd wordt.
Manueel wordt vaak (altijd?) met een touwtje en een handgreep aan het einde van dat touw gedaan.
Dit wil je niet per ongeluk aan trekken als je kite, dus het moet zeker een model zijn waarbij je dit mooi kan wegsteken.
Ook kan je voor automatische reddingsvesten kijken (mocht er geen alternatieven zijn) en daar het automatisch systeem gewoon onklaar maken. Deze hebben sowieso nog een manuele backup, dus die kan je dan gebruiken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.