springen zonder roteren

Jeroen1972

Berichten: 54
Juni 08, 2015, 23:37:11
edit2Rapporteer  
Hallo mensen
Sinds dit jaar probeer ik te poppen met springen om een stukje hoger te komen. Dat hoger komen lukt vrij aardig, maar ik draai nu regelmatig langzaam naar voren (stukje frontroll) waardoor ik bij een hoge sprong te vaak op mijn voorste voet of nog slechter, op mijn rug (halve rol) land. Iemand tips? thx!!!
HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #1 Juni 08, 2015, 23:54:31
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=50895.0

is niet al te lang geleden al een topic over geweest.
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #2 Juni 09, 2015, 00:07:27
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tip! Gelijk gelezen natuurlijk Smiley Maar een advies als gewoon doordraaien is niet wat ik zoek. Ik hoorde op de kant iemand over te laat insturen, de kite te ver over 12 terugsturen, te laat afzetten, niet de goede richting opspringen. Dat soort dingen. Vorig jaar ging dat nog vanzelf, maar ik weet nu niet meer hoe ik dat toen deed Sad

https://m.youtube.com/watch?v=poP5h-M7xrg
Misschien spring ik toch niet de goede richting op. Schouders richting rijrichting i.p.v. kite?
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #3 Juni 09, 2015, 10:10:30
edit2Rapporteer  
Let op de afzet en idd je lichaamshouding tijdens de sprong.

Dit soort problemen hoort bij de leercruve. Je kunt niet leren kiten uit een boekje of van een forum. Veel doen en dus veel vallen is het advies. Je zal merken dat je ineens dingen onder de knie krijgt. Je zal ook merken dat je goede en slecht dagen hebt. Part of the game...
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #4 Juni 10, 2015, 20:58:17
edit2Rapporteer  
Vandaag prima windje en zonnetje op Muiderberg. Ik heb 2 uur lang verschillende dingen uitgeprobeerd. Ik ben er na zo'n 100 sprongen nog steeds niet achter wat ik fout doe. Ik roteer langzaam om mijn as richting rijrichting. Bij sprongen boven 2m land ik dan voor mijn board (rug naar rijrichting). Is er echt niemand die dezelfde ervaring heeft gehad? Inmiddels beurse bovenbenen van de crashes. Dit is niet leuk meer Sad
Hasti

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Juni 10, 2015, 21:12:29
edit2Rapporteer  
Ik had beetje hetzelfde probleem volgens mij en kwam bij mij door de manier hoe ik keek naar waar ik ging landen. Eerst probeerde ik beetje langs mijn lijnen en handen heen te kijken en begon ik ook te draaien tot iemand mij er op wees dat het makkelijker was om tussen je handen en bar door te kijken. en hij had gelijk, daarna alles geland.
Volzilla

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 Juni 10, 2015, 22:39:58
edit2Rapporteer  
Ongewild roteren gebeurt mij ook wel eens alleen ik voel bij afzetten al dat het mis gaat (en ben niet helderziend).
Mogelijke oorzaken;
Kite te ver terugsturen
Je schouders draaien in omdat je achterste arm te ver naar achteren gaat, een beetje een judo rol
Koers te ruim bij afzetten
Wat helpt is je sprong met een soort van S bochtje inzetten, even wat ruimer gaan varen en dan oploeven / aankanten en afzetten
Kijken waar je heen wilt en niet kijken waar je heen gaat
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #7 Juni 15, 2015, 23:10:28
edit2Rapporteer  
Voor alle geïnteresseerden: afgelopen week bovenstaande tips geprobeerd. De tip van Hasti werkte bij mij het best!
Thx!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.