hotel melia sotavento fuerteventua

manofglass

Berichten: 151
Maart 10, 2019, 17:53:01
edit2Rapporteer  

Omdat de oudste zoon (hopelijk)tegen die tijd geslaagd is voor z'n examen gaan we 30 mei  (eindelijk) een keer een weekje met z'n 2en naar Fuerte om te kiten en verblijven in hotel melia.

Toevallig nog meer mensen die die kant op gaan?
Denk dat we moeten kijken naar de windvoorspelling voordat we vertrekken om te bepalen welke kites we meenemen.

Als iemand tips over de spot,kites,rescue,locker etc.heeft dan horen we dat natuurlijk graag.

gr.
hans
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Maart 10, 2019, 18:28:44
edit2Rapporteer  
Check vooral de getijdentabel: https://www.rene-egli.com/windsurfing/windsurfing/lagoon/
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 Maart 10, 2019, 21:03:02
edit2Rapporteer  

Klopt of gewoon op zee gaan
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Maart 11, 2019, 14:03:35
edit2Rapporteer  
Citaat
Als iemand tips over de spot,kites,rescue,locker etc.heeft dan horen we dat natuurlijk graag


Je hebt al geboekt ? Ik ben er een keer geweest en dit eiland komt persoonlijk niet bij mijn faforieten. Eens maar nooit meer !

Lagoon bij Rene Igli, aan de kant bijna windstil,bloedheet en verderop suuuper vlagerig en druk
Op de zee vaar je met aflandige wind en daar wordt ik niet echt gelukkig van, ondanks dat er rescue aanwezig is  Cool

Prijs van de rescue weet ik eigenlijk niet meer, vrij prijzig in ieder geval was het.
Ik heb altijd het gevoel dat de rescue even niet zit op te letten en je net niet ziet als je in de problemen kom en dan afdrijf naar Africa  Grin


Evengoed veel plezier en ik ben benieuwd naar jou ervaringen.  Grin



http://www.youtube.com/watch?v=5h70m8G6vB8




Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Maart 11, 2019, 14:29:00
edit2Rapporteer  
Nu is Richardt altijd wel wat negatief hoor.....dus trek het je niet teveel aan.
Of het is vlagerig, klots bak, rescue, windrichting, accommodatie,te ver lopen, heet, medekiters, taal, te koud, etcetera...... :-) :-)
kuik73

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #5 Maart 11, 2019, 15:51:47
edit2Rapporteer  
Geweest! Echt top gehad. 10 dagen. Let op, lagoon is maar x aantal dagen per maand volgelopen. Kiten recht voor de spot is vrij choppie, ookal is het aflandig. Als de lagoon vol is, is er ook water bij de verhuur, maar geen wind. Zelf ben ik niet de lagoon in geweest. Mooiste plekje vond ik wel richting de lagoon, maar dan aan de zee kant. Spiegel glad water met kleine golfjes die naar binnen komen rollen, hele mooie kickers. Heerlijk om na een sessie het zwembad in te springen. Let op, het restaurant bij het zwembad is ook voor reguliere gasten beschikbaar. Wij dachten VIP's :-). Inderdaad geen Kaapstad verwachten, maar paar uur per dag lekker spelen om daarna aan een zwembad te chillen.. zou het zo weer doen. Njoy!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Maart 11, 2019, 20:27:37
edit2Rapporteer  
Citaat
u is Richardt altijd wel wat negatief hoor.....dus trek het je niet teveel aan.

Dus jij heb dezelfde tijd dat we er waren aanlandige wind gehad op zee ?, een lagoon voor je zelf gehad zonder drukte ?, aan de kant van het strand genoeg wind zodat het er niet boedheet was en je normaal vlak aan de kant je kite zonder problemen kon starte?

Ongelofelijk Erwin dan zat ik zeker ergens anders en heb ik  jou tweeling broer daar gezien ?  Grin 
Repete

Berichten: 123
Antwoord #7 Maart 12, 2019, 08:22:06
edit2Rapporteer  
Er gaat ook niets boven Petten
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Maart 12, 2019, 08:34:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Er gaat ook niets boven Petten

En zo is dat, de parel van de Noord zee  !  Grin  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie  Joepie YeSS Joepie YeSS



Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #9 Maart 12, 2019, 13:04:59
edit2Rapporteer  
Citaat
u is Richardt altijd wel wat negatief hoor.....dus trek het je niet teveel aan.

Dus jij heb dezelfde tijd dat we er waren aanlandige wind gehad op zee ?, een lagoon voor je zelf gehad zonder drukte ?, aan de kant van het strand genoeg wind zodat het er niet boedheet was en je normaal vlak aan de kant je kite zonder problemen kon starte?

Ongelofelijk Erwin dan zat ik zeker ergens anders en heb ik  jou tweeling broer daar gezien ?  Grin 

Ja hoor allemaal gehad, maar toch bleef het een heerlijke spot.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Maart 12, 2019, 13:11:32
edit2Rapporteer  
Citaat
maar toch bleef het een heerlijke spot.

Voor een keer ja. maar nooit meer heen, er zijn betere spotssss waar je heen kan gaan  Grin
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #11 Maart 15, 2019, 16:06:13
edit2Rapporteer  
ik heb prima gevaren op fuerte (en ik was er gelijk met richard en erwin  InLove InLove schater )
alleen de reistijd van appartement naar spot vond ik minder (ruim een uur heen en een uur terug), maar wanneer je bij rene egli zit heb je daar geen last van.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #12 Maart 15, 2019, 16:28:17
edit2Rapporteer  
Nog een mooi filmpie van onze reis..


http://youtu.be/zDUPzJ8P65E


Thetheo

Geen avatar

Berichten: 52
Antwoord #13 Maart 17, 2019, 22:22:39
edit2Rapporteer  


Ik ben het ook helemaal niet mee eens. sota vento is top! Altijd wind in de zomermaanden(erg handig als je wilt kiten). Lekker weer, goed en snel  bereikbaar. Ik vaar al 20 jaar over de hele wereld maar Fuerta is mijn favoriet als ik effe snel eeen weekie wil kiten en dan met name Sota vento. Heerlijk die knettterharde off shorewind. Met name meer downwind. De lagune moet je lkr mijden. En idd je moet ook wel een goed kiteniveau hebben. ( geen beginnersspot). en je kunt ook aan de spot in het Melia gaan zitten  ( the level kamer of sol melia goed te doen) idd  de spot is niet perfect maar als je alles afweegt toch top. En elke stek heeft zo zn nadelen. ( ver, jetlag, slecht eten, windwaarschijnlijkheid, druk enz. )


manofglass

Berichten: 151
Antwoord #14 Maart 26, 2019, 18:54:29
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties
Zal na terugkomst nog ff laten weten hoe t was
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 Maart 28, 2019, 19:19:42
edit2Rapporteer  
Ik ben ook heel benieuwd of je aflandige wind lekker vind varen Manof en misschien heb jij geen last van vlagerige wind in de lagoon  Grin


Citaat
Ik vaar al 20 jaar over de hele wereld maar Fuerta is mijn favoriet als ik effe snel eeen weekie wil kiten

Met windsurfen erbij genomen vaar ik al 30 jaar over de hele wereld en Fuerte staat niet bij mijn faforieten voor een weekie, Grin gelukkig maar anders zou het daar nog drukker worden  Grin 

wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #16 Maart 31, 2019, 16:11:31
edit2Rapporteer  
Met windsurfen erbij genomen vaar ik al 30 jaar over de hele wereld en Fuerte staat niet bij mijn faforieten voor een weekie, Grin gelukkig maar anders zou het daar nog drukker worden  Grin 

Off-topic misschien Harry, maarre kun jij jouw Top 5 voor een weekje (met windzekerheid) toevoegen? Waar en wanneer het beste?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 April 01, 2019, 09:52:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Off-topic misschien Harry, maarre kun jij jouw Top 5 voor een weekje (met windzekerheid) toevoegen? Waar en wanneer het beste?

Windzekerheid is altijd lastig, Heb mensen gesproken die in Sal in de windzekerste periode waren en amper geen wind hadden. ook bij Fuerte waren er mensen voor ons die ook amper wind hadden gehad. En vorig jaar in Braziel was het ook allemaal niet echt goed

Zelf 3 keer in el Gouna Egypte geweest in de windzekerste periode volgens de statistieken, 2 keer top gevaren en 1 keer 2 uurtjes in een week. Garantie met windzekerheid tot de deur  Grin


Mijn mooiste spots waar ik gevaren heb

1 La Torche Frankrijk (als het er waait)
2 Paracuru. Braziel, windzeker van september tot december
3 Taiba     Braziel, windzeker van september tot december
4 La Cinta  Sardinie (niet wind zeker maar als het er waait top.
5 Ijmuiden Wijk aan Zee Petten en Andijk (als het er waait, top)

En jou favorieten ?
   
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #18 April 02, 2019, 22:37:13
edit2Rapporteer  
Ik hoopte meer op een antwoord ergens om de hoek...in vergelijking tot Fuerte Ventura. Tarifa waarschijnlijk, etc.

P.S. Voor een week vind ik trans-Atlantisch te kort. Playa El Yaque heb ik vanaf 2001 vet gevaren, altijd wind!!! Helaas daarna nooit meer geweest en geen idee, maar Venezuela staat aardig beroerd in het nieuws.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 April 08, 2019, 13:29:35
edit2Rapporteer  
Citaat
Tarifa waarschijnlijk, etc.

Ben ik ook geweest staat alleen niet in de top 5.  Grin

Wat is jou top 5 ?
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #20 April 11, 2019, 18:01:58
edit2Rapporteer  
Twee keer Melia gedaan, 1e jaar elke dag wind, in de ochtend 12/9 en in de middag 7 meter weer. Idd wat aflandig maar met selfrescue terug te komen. 2e jaar was het helaas niet veel. Een jaar in het Noorden bij Corralejo gezeten. Mooi sideshore maar niet echt doorzettende wind.

Melia zelf is wel heel loungie ;-) Have fun!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.