Kite maken

Texascoen

Geen avatar

Berichten: 17
Februari 07, 2006, 04:13:44
edit2Rapporteer  
Hoi, heeft iemand hier op dit forum wel eens zelf een kite gemaakt. Misschien wil ik er een ga inelkaar naaien heb al een tekening wordt een peterlynn achtige.  Joepie

ciao
aramfoil

Berichten: 73
Antwoord #1 Februari 07, 2006, 04:34:47
edit2Rapporteer  
hoi,

ik heb tot nu toe 3 arcs gebouwd, en drie getoomde matrassen en een tubekite.
eb je al ervaring? anders kun je beter met iets van ongeveer 3-5 meter beginnen.

en ik kan je zeggen, arc's (peter lynn achtigen) zijn bijna onmogelijk om goed vliegend te krijgen.
ik had een 3,5 die was top (is verkocht)
heb een 12 en dat ding trekt als een zotte, en heeft nauwelijks depower.
ik heb een 6,5 die heeft het een midag gedaan, en nu wil hij niet meer (deed het wel super...)

die tubukite is super, daar kitesurf ik mee (kijk voor inspiratie op www.zeroprestige.org en groups.yahoo.com/inflatodesign) maar daar ben je aan materiaal gauw 200 euro aan kwijt.
Tubes dacron en gewone vliegerstof

ik zou voor matrasvliegers gaan, bouw iets met een depowerbriddle (flysurferachtig)
mocht het niet helemaal lekker gaan, dan kun je nog wat veranderen dmv de briddle.

kijk voor inspiratie op www.vliegerforum.nl en op groups.yahoo.com/foildesign

succes aram
bass
Gast
Antwoord #2 Februari 07, 2006, 05:11:53
edit2Rapporteer  
he pikadorus! wist niet dat jij kon naaien?! schater
volgens mij heb ik je ma je kapotte kite nog in elkaar zien naaien..... Maar je hebt steeds goeie deals met 2e handsjes, waarom dan zelf maken? kijk, een plankie is dan simpeler volgens mij...

Ik ben nu als een wilde op zoek naar een betaalbaar busje voor van de zomer nadat ik het bakkie van mn meisie totaal loss heb gereden. Met het OV kom je niet in Edam... Iemand goede aanbieding?

Kom es langs als ik met dat plankie ga werken in Alkmaar, ik hoor hoe t verder gaat met je vlieger!
Tjeers, Basta
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #3 Februari 07, 2006, 15:22:52
edit2Rapporteer  
[OT] sjeq marktplaats voor een leuke VW T3...

Ik heb in de power-kite-tijd veel vliegers gemaakt. Aan Foils en/of tubes heb ik mij, na inlezen, niet gewaagd
Texascoen

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #4 Februari 07, 2006, 16:11:54
edit2Rapporteer  
gewoon voor de leuk
aramfoil bedankt ik ga weer es ff lekker rondsurfen.
doei
keessie

Berichten: 260
Antwoord #5 Februari 09, 2006, 03:05:41
edit2Rapporteer  
Aram vergeet mooi wel ff www.kite-stuff.org


gr Kees
Texascoen

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #6 Februari 11, 2006, 17:11:15
edit2Rapporteer  
Hoi bouwers
nog ff een 2e vraagje wie heeft er wel eens een Bean hybride kite gemaakt. Ontwerp lijkt me wat makkelijker. En volgens het boekje kan je er ook redelijk mee kitesurfen (gewoon de vlieger niet laten crashen) want is niet waterherstartbaar. Want als iemand hem heeft gebouw ik ben opzoek naar de maten voor een 4m2. De site stuntkites.nl doet het nog steeds niet en hier stonden ze op. Anders wordt het toch maar de 5m2.
okee alvast bedankt doei
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #7 Februari 11, 2006, 17:41:30
edit2Rapporteer  
ik weet niet of 't slim is om met 'n zelfgebouwde kite.. het water op te gaan met 'n 7 bft.. want dat hebje nodig als je 'n 5 meter hebt
Texascoen

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #8 Februari 11, 2006, 17:47:29
edit2Rapporteer  
volgens mij valt dat met een bean5m2 wel mee want hij heeft bijna het dubbele power dan de sputnik5 van 5m2 (staat ook in het boek beschreven, is een matrasachtige). De bean is denk ik niet te vergelijken met een tubekite. heeft namelijk stokken. is daarom ook niet waterherstartbaar. ik zou idd niet met een 7bft het water op gaan met mijn eigengemaakte kite (scheurt ie misschien wel iets te snel in stukken).
keessie

Berichten: 260
Antwoord #9 Februari 12, 2006, 20:17:16
edit2Rapporteer  
Bean is totaal niet geschikt voor kitesurfen. Het boek is alweer gedateerd, en tegenwoordig genieten we het bestaan van tubekites. Tubekites vliegen viel stabieler, en hebben meer basisdruk. Bovendien heeft een Bean geen depower, en kan je em ook niet fatsoenlijk op een bar vliegen.
Kortom: Bean is leuk in de buggy, en voor sprongen op land. Ook een goede oefening voor naaitechniek. (ik heb zelf 4 hybrides gemaakt voordat ik aan een tubekite begon)

gr Kees
TomTom
Gast
Antwoord #10 Februari 12, 2006, 21:22:51
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook wel eens een bean gemaakt, best leuk voor op het land, maar ga er alsjeblieft niet mee kitesurfen!
aramfoil

Berichten: 73
Antwoord #11 Februari 14, 2006, 01:30:07
edit2Rapporteer  
sorry keesie,
inderdaad kite-stuff.org


ik zou toch eerst lekker een matrasje van ongeveer 5 meter maken.
bouw je met valves en tape je de naden kun je daar wel het water mee op (eerste paar keer op een plek waar je kan staan (muiderberg ofzo)
ook nog een tip is de site van http://www.wingine.nl/ en die van http://www.gofirecrest.com/

veel plezier
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.