vogelgebied!!! of limits

~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Maart 14, 2004, 17:45:15
edit2Rapporteer  
Beste kiters van de slufter,

Sommigen van jullie weten het al, maar in beginsel is het kiten op de slufter vanaf heden verboden. Het wordt echter gedoogd wanneer de veiligheid het toelaat (wat dat ook moge zijn, en door welke ondeskundige dat wordt bepaald).

Laten we ons dan ook netjes gedragen op ONZE spot, zodat we daar toch lekker kunnen blijven kiten.
Ook vandaag zag ik weer (ik was zelf met arno en de slufterhufters bij de 3e trap aan het kiten) dat er mensen aan het kiten waren in /dichtbij  het vogelrustgebied. Ik wil helemaal niet bemoederen, ook ikzelf heb daar gekite (ronald RIP)..
Maar nu in deze tijden dat de gemeente het ons toch al moeilijk maakt om ergens een spot te behouden, laten we ons dan ook maar als braafste jongen van de klas te gedragen.
Ik zou jullie dan ook willen vragen mee te denken, maar vooral mee te doen en gewoon een trap verder te rijden.
Er zijn nu zoveel zandbanken op de slufter dat er altijd wel een goed plekkie te vinden is, zeker met west.

Mijn dank is groot,

Mahola,

Sjors CO2
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #1 Maart 14, 2004, 17:49:45
edit2Rapporteer  
Hee Sjors, de vogelrustgebied begint al bij Oostvoorne. Het is mij een keer met ZW wind overkomen dat ik heel erg downwind tot diep in de baai was gekomen. En daar zag ik op een paal dat je ook daar dit vogelrustgebied moet respecteren.

Volgens mij is het een gebied die vanaf de autostrand begint en zich uitstrekt tot de 1e trap bij Slufter.
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #2 Maart 14, 2004, 17:56:03
edit2Rapporteer  
zou best kunnen..... weet ook niet de precieze grenzen, maar die kan je wel zien aan de bordjes.

Dat je een keer per ongeluk niet anders kan, omdat je niet terug kan........ geeft "natuurlijk" niet, dat kan iedereen overkomen. Maar heel veel kiters beginnen gewoon in het gebied en dan bedoel ik meer specifiek op de slufter bij de eerste parkeervakken (ook wel bekend onder de locals als eerste trap, die er niet is..)...

Sjors
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #3 Maart 14, 2004, 19:58:25
edit2Rapporteer  
zou best kunnen..... weet ook niet de precieze grenzen, maar die kan je wel zien aan de bordjes.

Dat je een keer per ongeluk niet anders kan, omdat je niet terug kan........ geeft "natuurlijk" niet, dat kan iedereen overkomen. Maar heel veel kiters beginnen gewoon in het gebied en dan bedoel ik meer specifiek op de slufter bij de eerste parkeervakken (ook wel bekend onder de locals als eerste trap, die er niet is..)...

Sjors

Weten we dan wie verantwoordelijk is voor het doorknippen van het hek? Ik ben afgelopen vrijdag daar geweest en zag dat de prikkeldraad door iemand vakkundig is opengeknipt. Ik ben door het gat ook naar beneden gegaan, alleen omdat de enige mensen die aan het kiten waren hier waren en niet bij de 2e of 3e trap, en je weet het "Je moet niet alleen het water op"...
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #4 Maart 14, 2004, 20:31:34
edit2Rapporteer  
praat het maar goed. dadelijk een groot board op de slufter.

ErikB

Berichten: 876
Antwoord #5 Maart 14, 2004, 21:31:56
edit2Rapporteer  
Waren volgens mij duitsers die daar bezig waren.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 Maart 14, 2004, 21:44:56
edit2Rapporteer  
nicht gut, mein fuss kaput! >Sad Sad
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #7 Maart 14, 2004, 21:58:49
edit2Rapporteer  
praat het maar goed. dadelijk een groot board op de slufter.



Gelijk heb je, moeten we dan gasten die daar varen van het water halen?
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #8 Maart 14, 2004, 23:00:50
edit2Rapporteer  
Thx Sjors.

Ik ben het met jou eens Tomislav. We zullen zelf actie moeten ondernemen en kitesurfers er vandaan moeten houden of / en halen.

Vorige zomer stonden er zelfs kitescholen les te geven. Dit soort acties kunnen we ons simpelweg niet meer permiteren denk ik.

Hoi,
Arjan

Ps. Sorry voor het verwijderen van jouw bericht Arno. Laten we dit soort berichten informatief en serieus houden.
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #9 Maart 15, 2004, 07:35:40
edit2Rapporteer  
Thx Sjors.

Ik ben het met jou eens Tomislav. We zullen zelf actie moeten ondernemen en kitesurfers er vandaan moeten houden of / en halen.

Vorige zomer stonden er zelfs kitescholen les te geven. Dit soort acties kunnen we ons simpelweg niet meer permiteren denk ik.

Hoi,
Arjan

Ps. Sorry voor het verwijderen van jouw bericht Arno. Laten we dit soort berichten informatief en serieus houden.

Is het niet een idee om een soort "bon" te maken die we onder de ruitewissers van daar geparkeerde auto's te plaatsen? We zijn de politie niet, dus meer dan mensen op attenderen kunnen we niet doen.

Hiermee scoor je als groep ook behoorlijk bij de gemeente. Alleen denk ik dat je dan een vereniging moet hebben.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #10 Maart 15, 2004, 17:35:11
edit2Rapporteer  
Waren gisteren ook weer mensen bezig......

En zag opvallend veel politiewagentjes heen en weer rijden......
Zspeedy
Gast
Antwoord #11 Maart 15, 2004, 20:13:44
edit2Rapporteer  
Misschien handig voor de buitenstaanders of gasten. Waar begint dat gebied precies. Ik heb gisteren gekite voor de eerste echte trap. Het gebied begint toch links (ten zuid-oosten) van  de paaltjes die op het strand staan? En moet je deze lijn (paaltjes) denkbeeldig door trekken op het water?

Mooie stek trouwens, lekker vlak, is weer eens wat anders.

Peter
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #12 Maart 15, 2004, 20:25:50
edit2Rapporteer  
APV HOOFDSTUK 5 Paragraaf 7 Strand en zee

Toelichting artikel 5.7.6:

Deze bepaling is op verzoek van de deelgemeente Hoek van Holland toegevoegd. Net als in veel andere kustgemeenten het geval is, wordt in Hoek van Holland in toenemende mate overlast ondervonden van bezoekers met speelwerktuigen, die onder bepaalde omstandigheden gevaarlijk of hinderlijk kunnen zijn. Vooral het vliegeren met moderne vliegers op het strand kan gevaarlijk zijn voor de aanwezige personen op dat strand. Ook het gezelschapsspel jeu-de-boules kan onder bepaalde omstandigheden gevaar opleveren voor strandbezoekers. Het gebruik van dergelijke "speelwerktuigen" op het strand of in de duinen is dus niet absoluut verboden. De politie zal per geval moeten beoordelen of sprake is van een gevaarlijke en/of hinderlijke situatie.

Volgens mij mag je overal kiten dus behalve in het natuurgebied.
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #13 Maart 15, 2004, 20:59:35
edit2Rapporteer  
Wil nu eigenlijk wel eens weten wat er van de de zomer allemaal gaat gebeuren. Als het wat drukker word op het strand.
Hans Konermann
Gast
Antwoord #14 Maart 15, 2004, 22:32:27
edit2Rapporteer  
Erikkie het is helaas niet juist!! Inzake jou opmerking over 5.7.6

In de APV wat nu van kracht is. Staat over het kitesurfen.

Artikel 5.7.4. lid 2

Het is verboden, met uitzondering van de door college aangewezen perioden, tijden of gebieden met jetski’s waterscooters of met kite-surfuitrusting te bevinden op het strand van of in de zee voor hoek van Holland en de maasvlakte.


Groeten, Hans

Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #15 Maart 15, 2004, 23:26:12
edit2Rapporteer  
Wil nu eigenlijk wel eens weten wat er van de de zomer allemaal gaat gebeuren. Als het wat drukker word op het strand.

Ik heb me eerder eens verdiept in dit soort situaties. Eens las ik over de vissers in het Ijselmeer die altijd maar bleven vissen en zich niet aan seizoenen wilden houden (ik snap de problematiek niet maar het idee wel). Nou, toen wou de overheid dus niet gelijk wetten en verboden gaan instellen maar heeft het vormen van zelfbestuur gestimuleerd.

Zo denk ik dus ook over kiteboarden, als er een kern is die zelfbestuur en controle oplegt, zal de overheid daar blij mee zijn en zullen er minder verboden komen.

Ik zou zeggen, laten we maar mee beginnen.
Hans Konermann
Gast
Antwoord #16 Maart 15, 2004, 23:31:01
edit2Rapporteer  
Het komt zeker goed in Rotterdam zie de brief van de gemeenten rotterdam over het kitesurfen.

"Met betrekking tot de Maasvlakte is het college voornemens om daar een gebied, al dan niet voor een bepaalde periode, aan te wijzen waar het kite-surfverbod niet geldt. Op dit moment wordt daarover gesproken met onder andere de zeehavenpolitie en het Havenbedrijf Rotterdam.

De APV zal op 12 maart 2004 in werking treden. Het streven van het college
is om voor deze datum een aanwijzingsbesluit te nemen, zodat op de
Maasvlakte een gebied komt waar de kite-surfsport kan worden uitgeoefend"

Zover ik weet zal het college binnen nu en een paar weken een aanwijzingsbesluit inzake HvH en de maasvlakte nemen.

Groeten, Hans
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #17 Maart 16, 2004, 12:12:17
edit2Rapporteer  
Ik vind het niet correct van de overheid dat men steeds weer iedereen moet staffen voor de fouten van een kleine menigten die de problemen gaat opzoeken.

Denk dat het eens tijd wordt dat men vooralleer overal alles maar te verbieden,eerst is goed moet worden nagedacht of er geen GOEDE alternatieven zijn om niet de ene kiter te bestraffen met de fouten van de andere,maar rekening houdend dat iedereen wel eens fouten kan maken,is menselijk.

Men moet vooral het roekeloos gedrag aanpakken en niet de hele kitesport.

Bartx0
Gast
Antwoord #18 Maart 16, 2004, 21:46:14
edit2Rapporteer  
Ik vind het niet correct van de overheid dat men steeds weer iedereen moet staffen voor de fouten van een kleine menigten die de problemen gaat opzoeken.

Denk dat het eens tijd wordt dat men vooralleer overal alles maar te verbieden,eerst is goed moet worden nagedacht of er geen GOEDE alternatieven zijn om niet de ene kiter te bestraffen met de fouten van de andere,maar rekening houdend dat iedereen wel eens fouten kan maken,is menselijk.

Men moet vooral het roekeloos gedrag aanpakken en niet de hele kitesport.



Grappig dat je het weer op het bordje van de overheid neerlegd.
De kitesurfwereld kan zich organiseren en heeft het zelf in de hand dat is een veel positievere insteek.
de Relman
Gast
Antwoord #19 Maart 16, 2004, 22:28:46
edit2Rapporteer  
Laat de overheid eerst maar eens zorgen dat ze zelf een beetje goed werk gaan afleveren voordat ze weer vanalles over ons gaan zeggen.
Ik wordt het eerlijk gezegd een beetje zat om steeds aan fun en vrijheid te moeten inboeten.
Om me opgejaagd te voelen door een suffe instantie die zijn echte werk verzuimd!
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #20 Maart 16, 2004, 23:54:05
edit2Rapporteer  
Ik vind het niet correct van de overheid dat men steeds weer iedereen moet staffen voor de fouten van een kleine menigten die de problemen gaat opzoeken.

Denk dat het eens tijd wordt dat men vooralleer overal alles maar te verbieden,eerst is goed moet worden nagedacht of er geen GOEDE alternatieven zijn om niet de ene kiter te bestraffen met de fouten van de andere,maar rekening houdend dat iedereen wel eens fouten kan maken,is menselijk.

Men moet vooral het roekeloos gedrag aanpakken en niet de hele kitesport.



Grappig dat je het weer op het bordje van de overheid neerlegd.
De kitesurfwereld kan zich organiseren en heeft het zelf in de hand dat is een veel positievere insteek.
natuurlijk moeten de verenigingen hier ook bij betrokken worden want zij hebben op het gebied van kiteboarden een betere verstand van zaken maar is het dan correct dat mensen die verkozen zijn door jou en ik,en een salaris hebben van wie weet hoeveel nog niet de moeite doen om een eerlijk plan voor iedereen te bedenken samen met kiteverenigen ??? in plaats van wanneer er iets gebeurd maar de simpelste oplossing te nemen en het dan maar te verbieden?!

Nu neemt de overheid ook alleen een beslissing maar alleen de fouten >Sad

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.