Heftig!!

edwin

Berichten: 43
Maart 15, 2004, 08:51:11
edit2Rapporteer  
Gisteren ff naar het Coraaltje in IJmuiden geweest om wat nieuwe spullen aan te schaffen. Daarna nog een korte wandeling over het strand gemaakt alwaar ik getuige was van een kite-mare.....

Er kwam een kiter op het strand af varen en wilde net voor de kust een scherpe draai maken om vervolgens weer de zee op te varen. Met de harde wind van gisteren werd zijn kite flink gepowered en werd hij met een enorme zwaai de lucht in geslingerd. Onderweg raakte hij zijn board kwijt en hij kwam 15m verder weer op het strand terecht waar hij vervolgens door zijn kite nog eens 150m over het strand gedragged werd. Dit alles gebeurde in enkele seconden....

Ik was behoorlijk geschrokken...
Gelukkig was de kiter zelf OK en is ook op het strand niemand door de op hol geslagen kite geraakt.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #1 Maart 15, 2004, 09:41:24
edit2Rapporteer  
moet je je dan voorstellen dat je een board leash hebt.

nou gelukkig goed afgelopen, poe!!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Maart 15, 2004, 17:30:37
edit2Rapporteer  
...ik gebruik een rolleash met een breekkoord. Nog nooit problemen mee gehad en het scheelt mij zwemmeters.....
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #3 Maart 15, 2004, 20:15:28
edit2Rapporteer  
.
Alex

Berichten: 321
Antwoord #4 Maart 16, 2004, 00:00:45
edit2Rapporteer  
Je kan je turn ook wat verder in zee maken natuurlijk met de kans dat minder mensen het zien natuurlijk, ik kan namelijk geen goeie reden bedenken om hem dicht bij de vloedlijn te maken......??!!
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #5 Maart 16, 2004, 01:55:42
edit2Rapporteer  
vlak water is een goeie reden....iig op zee
edwin

Berichten: 43
Antwoord #6 Maart 16, 2004, 08:34:37
edit2Rapporteer  
De zeespiegel was die dag in ieder geval niet vlak... Ik snap niet dat iemand zo dicht bij de vloedlijn met een windkracht 6 a 7 zo'n turn maakt... Waarschijnlijk zal hij wat overmoedig geweest zijn. Gelukkig is hijzelf niet gewond geraakt. En gelukkig zijn er ook geen omstanders geraakt.... Dat scheelde eerlijk gezegd maar weinig...
Overmoedig worden en risico's nemen moeten we met z'n allen vermijden om de sport te beschermen.......
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #7 Maart 16, 2004, 12:19:16
edit2Rapporteer  
Ik zeg ook niet dat het slim was, ben er niet bij geweest......maar als je een beetje lekker wilt kunnen draaien dan is juist het ondiepste stuk daar lekker voor....het is daar gewoon vlakker en dan kan je gewoon heftiger kanten.......dat dat risico's met zich meeebrengt dat merk je op zo'n moment idd.  

Maar dat realiseer je je soms beter als je eens leest dat dat fout kan gaan......leermomentje  Wink
bartx0
Gast
Antwoord #8 Maart 16, 2004, 12:58:46
edit2Rapporteer  
dat zal gekke henkie wel geweest zijn met zijn powerturns


Henk staat nog niet op het water en ik snap je lasterlijke berichtje niet zo goed.
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #9 Maart 16, 2004, 13:03:18
edit2Rapporteer  
dat zal gekke henkie wel geweest zijn met zijn powerturns

Rory, gelieve niet oordelen zonder PROOF  ;D. Rory zal het vast niet zo bedoeld hebben, bartx0.
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #10 Maart 16, 2004, 13:13:14
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je altijd wel eens een risco neemt wanneer je bv iets nieuw probeerd of je moet een natuurtalent zijn ;D maar je moet er volgens mij altijd rekening mee houden of er dan wel of niet gevaarlijke opstakkels in de buurt zijn en/of er mensen in de buurt die je daardoor in gevaar kan brengen ect.ect.

En als iedereen een beetje zijn gezond verstand gebruikt,kwestie van niet roekeloos gedrag te vertonen en eerst even nadenken   Wink
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #11 Maart 16, 2004, 14:35:55
edit2Rapporteer  
.
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #12 Maart 16, 2004, 14:58:14
edit2Rapporteer  
Ziejewel Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.