Weerswaarschuwingen op KiteHigh..

~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Maart 19, 2004, 18:29:45
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor Brunotibob's waarschuwingsbericht.

Vorige weekend vond ik de windvoorspelling merkwaardig waardoor ik een waarschuwing op het voorblad had gemaakt.

Nu is het voor mij overduidelijk dat er enorm veel wind staat. Ik denk daarom dat ik hier geen waarschuwing over op het voorblad hoef te maken.

Of vinden jullie dat wij telkens wanneer er (te)veel wind is en / of windstoten worden verwacht een vermelding voorop de site moeten maken?

Graag jullie reactie.

Hoi,
Arjan
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #1 Maart 19, 2004, 18:50:53
edit2Rapporteer  
Als ik soms de vragen nog lees dan denk ik dat het best noodzakelijk is Arjan! Hoop dat het allemaal weer goed gaat! Misschien wel ff koffie en borrel, is bij ons ook gezllie!
Joren

Berichten: 664
Antwoord #2 Maart 19, 2004, 18:51:46
edit2Rapporteer  
het kan denk ik geen kwaad om het te vermelden
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #3 Maart 19, 2004, 18:58:54
edit2Rapporteer  
het kan denk ik geen kwaad om het te vermelden

Misschien de kleur van KiteHigh.nl van hemelblaauw in knal-rood veranderen als er zeer zwaar weer is?
Alex

Berichten: 321
Antwoord #4 Maart 19, 2004, 19:23:11
edit2Rapporteer  
Beter meeverlegen dan onverlegen, het zekere voor het onzekere, een gewaarschuwd kiter telt voor twee........ ;D ;D ;D Wink
ikke
Gast
Antwoord #5 Maart 19, 2004, 19:49:50
edit2Rapporteer  
Ja,

Prima idee. Ik weet niet hoe betrouwbaar Brunottibob's zijn meldingen zijn, maar ik vind de meldigen op weeronline.nl, winguru.com en teletekst 304 van de belg vaak niet echt betouwbaar.
Misschien een idee om een weer colum te maken waar iemand de weer omstandigheden op kwijt kan. Voor mij is het erg handig, omdat ik 2 - 2.5uur moet rijden voordat ik bij fatsoendelijk water ben.

Dus, strak plan die meldingen op het voorblad

Greetz
Jari
Gast
Antwoord #6 Maart 19, 2004, 20:02:21
edit2Rapporteer  
Ik ben ook voor waarschuwingen op de site alleen moet je die er alleen opzetten als het echt nodig is.
Dus niet als ze gewoon windkracht 7 opgeven maar puur als er van die buien overkomen waardoor de windkracht in 5 minuten van 5 Bft naar 8 of 9 Bft kan gaan.
Anders gaan sommige onder ons denken; Hee,.. er komt goeie wind aan! Yes!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #7 Maart 19, 2004, 20:25:30
edit2Rapporteer  
ik vind dat we allemaal onze hersens moeten gebruiken. Denk aan de verboden die opkomst zijn. Geef die gasten geen reden om het kitesurfen te verbieden.
Zoals de voorspellingen nu zijn ziet het er gevaarlijk uit. En geef toe, zo lekker kan het morgen toch nooit zijn.
Paul

Berichten: 275
Antwoord #8 Maart 19, 2004, 20:34:43
edit2Rapporteer  
Aangezien windguru aangeeft dat rond 10 uur bij strandhorst het nog 19 knopen is... moeten we maar voor 10 uur het water op!

Groet,
Paulus pietsma

oet morn!
JorritW
Gast
Antwoord #9 Maart 19, 2004, 21:26:29
edit2Rapporteer  
Arjan,

Is het niet iets om het op de voorpagina te plaatsen alleen dan niet in het nieuwsveld? Misschien links op de website? Onder de intervieuws?
Dan krijg je een kopje in het rood met ´Waarschuwingen´, is dat iets?
Ik denk dat het niet vaak genoeg herhaald moet worden dan men op moet passen met dit weer.

Groeten,
Jorrit
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #10 Maart 20, 2004, 00:06:54
edit2Rapporteer  
misschien waarschuwing met een brunottibobwindzakje(zón verkeersbordje met waarschuwing voor zijwind).
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #11 Maart 20, 2004, 01:44:12
edit2Rapporteer  
Ik zou het niet doen!!....Als je als kiteboarder niet op dagelijkse basis zelf de wind checkt kun je zoiezo beter gaan balletten......

Bovendien  denk ik dat op het moment dat jij het op regelmatige basis gaat vermelden...en jij hebt geen windstoten aangegeven......dan heb je weer knuppels die juist denken dat het dan wel goed is en zelf niet opletten.....

Iedereen gewoon wind checken voordat ie gaat kiten....bespaart je ook onnodige ritjes!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 Maart 20, 2004, 08:36:02
edit2Rapporteer  
"Ik zou het niet doen!!....Als je als kiteboarder niet op dagelijkse basis zelf de wind checkt kun je zoiezo beter gaan balletten......"

Dit is maar al te waar!!!
Ik ken geen enkele kiter die de berichten niet dagelijks checkt of-ie nou gaat varen of niet. Ook dit is één van de symptomen van het kitevirus!
Fabian
Gast
Antwoord #13 Maart 20, 2004, 09:15:59
edit2Rapporteer  
Mijn krantenartikel van mei 2002 mag je wat mij betreft best gebruiken hoor.
Geloof mij, voorkomen is beter kan genezen.
Bovendien worden er rond de jaarwisseling ook altijd van de lekkere en smakelijke reclamespotjes uitgezonden om mensen er op te attenderen dat vuurwerk gevaarlijk KAN zijn, dus waarom niet voor de beginnende kiter een DUIDELIJKE waarschuwing die is gebaseerd op de feiten??!!
Respect for Cumulus Nimbus! Shocked
Joren

Berichten: 664
Antwoord #14 Maart 20, 2004, 09:37:07
edit2Rapporteer  
ik denk dat als je een waarschuwingsberichtje plaatst dat kiters dan wel ff op gaan passen, je moet het alleen niet te vaak doen, pas als het echt niksweer word met veel regenbuien enz. anders went iedereen aan het berichtje...
bartx0
Gast
Antwoord #15 Maart 20, 2004, 14:03:05
edit2Rapporteer  
B. bob heeft helemaal gelijk, als je de fora leest zijn er nog zat lui die denken dat kan wel met dit weer.
als je meer ervaring hebt weet je hoe klein de amrges zijn en ga je niet omdat het toch nooit iwets is met van dat onnstuimige weer.

Dus gewoon waarschuwen op het voorblad zoals je nu doet vindt ik klasse.

Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #16 Maart 20, 2004, 18:49:01
edit2Rapporteer  
We moeten de beginners de niet veroordelen op hun gebrek aan inzicht maar ze juist attenderen op de risico's van het kiten en vooral op de gevaren van het weer! Als ik achteraf bekijk wat voor een stomme dingen ik met een kite gedaan heb, toen vond ik dat heel gewoon, maar ik wist niet beter!
Eeen tip aan beginners: probeer het wiel niet nog eens uit te vinden!!!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #17 Maart 20, 2004, 19:10:03
edit2Rapporteer  
De gevorderden hebben denk ik allemaal wel hun les geleerd en respect voor hun kite.
De beginners nemen toch niet alle advies aan, moeten eerst wat meemaken om een verstandig kiter te worden.
Zonde dat dit steeds meer tenkoste gaat van de sport.
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #18 Maart 20, 2004, 20:07:59
edit2Rapporteer  
Ok bedankt jongens,

We houden het weer en jullie berichten in de gaten. We zullen waarschuwingen plaatsen bij storm als vandaag en merkwaardige weersvoorspellingen zoals vorig weekend.

Wanneer jullie zelf merkwaardige weersvoorspellingen tegenkomen zijn die natuurlijk welkom. Dit, omdat wij er allemaal bij gebaat zijn. Plaats ze hier op het forum of mail ze naar info@kitehigh.nl.

Tnx,
Arjan
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #19 Maart 22, 2004, 01:46:24
edit2Rapporteer  
bravo......zelfregulering ;D
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.