JA!!Vanaf een dikke 6FT zeker doen!

Fabian
Gast
Maart 20, 2004, 09:37:03
edit2Rapporteer  
KteHhigh is immers VOOR en DOOR kiters!!
Zeker voor de beginnende en eigenwijze kiter.
Hopelijk nemen andere sites hier dan een voorbeeld aan.
Zou verplicht moeten zijn voor een elk zichzelf respecterende kitesite.Maar ja. Zet een trend zou ik zo zeggen Smiley
Hoort er nu eenmaal bij.


[foto niet meer zichtbaar]
Fabian
Gast
Antwoord #1 Maart 20, 2004, 09:41:50
edit2Rapporteer  
Rond de jaarwisseling krijg je toch ook van die fijne reclamespotjes???Een gewaarschuuwd mens telt immers voor 2!!
Hopelijk heb ik bij deze het voor de laaste keer online gezet!
bartx0
Gast
Antwoord #2 Maart 20, 2004, 14:15:57
edit2Rapporteer  
Dat je een doodsmak hebt gemaakt weten we  Fabian.
Als je er nu ook bij zegt welke fouten je gemaakt hebt dan heeft iedereen er iets aan:

Dit zijn je fouten in mijn ogen:

1. Gaan kitten op een plek met veel obstakles aan de kant en in het water.
2. Gaan kiten met zeer onstuimige wind tussen 4 bft en 8 bft.
3. kite laten zakken tegen een helling die een opwaartse windstoot heeft veroorzaakt.
4 de kracht van de grote wolken onderschat, die kunnen alle wind opzuigen in de buurt je voelt dan even niets meer en dan kan de wind keihard vanuit een volkomen andere hoek terugkomen.

5 en dan pas was je op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd.


Jari
Gast
Antwoord #3 Maart 20, 2004, 15:36:20
edit2Rapporteer  
Laten we nou AUB niet mietig doen (Bartx0),...

Je moet altijd een inschatting maken van de situatie, maar vertel me nou niet dat jou zoiets nooit zou kunnen overkomen!!!!
Als jij bij de risico's die je noemt altijd het zekere voor het onzekere kiest zal jij niet veel op het watern staan. Waarschijnlijk ZIE ! jij zelf ook zaken over het hoofd als je gaat Kiten.

Misschien deels waar dat Fabian niet het water op had moeten gaan, maar als er niks was fout gegaan had niemand er over geklaagd dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt!
Alex

Berichten: 321
Antwoord #4 Maart 20, 2004, 15:50:40
edit2Rapporteer  
Mee eens jari,
Neem nou het eerste punt, ik denk dat er maar weinig spots zijn waar je dit kan uitsluiten en als ik het goed begreep was dit het grootste probleem bij Fabian zijn crash.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #5 Maart 20, 2004, 16:31:55
edit2Rapporteer  
wij waren die dag op de slufter, en wij zagen die zeer donkere wolken aankomen, en zijn maar het water afgegaan, achteraf hebben we daar zeer goed aangedaan.

heeft fab fouten gemaakt....... achteraf misschien wel.

is trouwens makkelijk lullen achteraf, zelfde met ronald.
en op de dag met ronald was het prachtig kite weer, lekkere dikke 6 bf, geen donkere wolken, eigenlijk niks aan de hand...........
bartx0
Gast
Antwoord #6 Maart 20, 2004, 16:34:50
edit2Rapporteer  
Laten we nou AUB niet mietig doen (Bartx0),...

Je moet altijd een inschatting maken van de situatie, maar vertel me nou niet dat jou zoiets nooit zou kunnen overkomen!!!!
Als jij bij de risico's die je noemt altijd het zekere voor het onzekere kiest zal jij niet veel op het watern staan. Waarschijnlijk ZIE ! jij zelf ook zaken over het hoofd als je gaat Kiten.

Misschien deels waar dat Fabian niet het water op had moeten gaan, maar als er niks was fout gegaan had niemand er over geklaagd dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt!

Heeft niks met mietig te maken Jari, wel met een goede inschatting maken en als je zoveel dingen in je nadeel op de koop toeneemt ja dan wordt de kans groter dat er wat gebeurd.
Je kunt als je met dat soort wind wilt gaan varen MAKKELIJK betere plekken vinden dan waar Fabian was op dat moment.
Ik zeg dat niet als betweter maar de meeste mensen kunnen niet tegen directe communicatie dat is jammer, jij hebt daar ook wat moeite mee.
Steek je kop maar in het zand, er zijn met keiharde wind veel meer risico's die door de meeste kitesurfers nauwelijks goed ingeschat worden:
IK zal de twee belangrijkste noemen;
1.materiaal pech, al eens een loopende kite gezien bij 8BFT?
Nog steeds de illusie dat je daar zo los van bent?
2.De spot, al eens ergens tegenaan getrokken met 8 BFT?


Je opmerking dat niemand erover had geklaagd doet niet ter zake:
Hij had een aantal (ik heb ze aangegeven) zaken in zn nadeel gezet dan wordt de kans steeds groter.
Het is positiever om een ongeluk te analyseren en dan kan iedereen er zn voordeel mee doen.Dat lijkt wat hard en koel maar nog veel harder is het als iemand door onkunde dezelfde fout maakt en opnieuw zwaar in de problemen komt.

Ik zeg het al een tijdje net als bij de nederlandse klimvereniging moet er een veiligheids commisie zijn die oa een databank bijhoudt dan leren we echt iets als kitesurfgemeenschap over spots, materiaal en dingen die je moet vermijden.

Laten we elkaar geen mietje noemen maar ook onze kop niet in het zand steken met dooddoeners.


bartx0
Gast
Antwoord #7 Maart 20, 2004, 16:42:22
edit2Rapporteer  
oh ja over spots, ik ben er door schade en schande en door veel verhalen achter gekomen dat elk obstakel er een teveel is bij kiteboarden.

Dat je weinig plekken hebt waar geen obstakels staan klopt maar ze zijn er wel en dan bijna alleen aan de kust.
Ze zijn het zoeken waard want het maakt je rit een stuk veiliger.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #8 Maart 20, 2004, 19:22:37
edit2Rapporteer  
het is simpel bart, geven ze een dikke 7bf met vlagen op dan blijf je gewoon lekker thuis........
bart xo
Gast
Antwoord #9 Maart 20, 2004, 22:34:09
edit2Rapporteer  
het is simpel bart, geven ze een dikke 7bf met vlagen op dan blijf je gewoon lekker thuis........

Arno for president wat kun jij het bondig zeggen Arno! ;D

Maar vlagen 8/9/10 BFt lijkt me wat realistischer want met 7bft en vlagen kun je vaak net lekker varen.

Maar in dit geval van Fabian waren er ook nog andere factoren en daar kun je ook iets van leren.
De plek is natuurlijk een gevaarlijkke plek bij elke windrichting vanwege de obstakels en de stenen beschoeiing en de ijzeren boeien in het water.
Ongelukken analyseren leert je van alles over materiaal, spots en do's en dont's.
Dan hoeven beginners niet steeds het wiel uit te vinden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.