Vlieglessen op Oostvoorne vandaag!

Fabian
Gast
Maart 21, 2004, 18:57:21
edit2Rapporteer  
Onderlopen auto's zorgen voor een spectaculair decor tijden de vliegshow. Over een ondergelopen busje, kiteloops op 10 meter hoogte, iemand met een bijna dood ervaring....al met al een dag die de boeken in zal gaan als : ZEER VET!!!!
Starring : Arno X2 en Guerilla Jur

[foto niet meer zichtbaar]
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #1 Maart 21, 2004, 19:40:47
edit2Rapporteer  
Was inderdaad iemand die een bijna dood ervaring heeft meegemaakt.
Raakte de controlle kwijt over z'n kite en die ging regelrecht in een kite loop.

Met volle snelheid heeft die op een meter na een auto gemist en een paal die in het water stond.

Gelukkig is die er zelf ook erg van geschokken, ik denk nu wel dat zoiets hem geen tweede keer meer overkomt.

Was een leuk dagje vandaag  8)
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #2 Maart 21, 2004, 19:43:12
edit2Rapporteer  
ja lekker gekite? met zonnetje? gaaf!!!

ja iedereen moet toch zijn eigen lesje leren
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #3 Maart 21, 2004, 21:15:22
edit2Rapporteer  
Via deze link meer foto´s.

Hoi,
Arjan  
peter
Gast
Antwoord #4 Maart 21, 2004, 22:32:40
edit2Rapporteer  
haha! chill ar, foto's komen echt wel Grin
peter
Gast
Antwoord #5 Maart 21, 2004, 22:33:04
edit2Rapporteer  
ps... mijn auto meurt nog steeds! Shocked
Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
Antwoord #6 Maart 21, 2004, 22:40:32
edit2Rapporteer  
Was inderdaad iemand die een bijna dood ervaring heeft meegemaakt.
Raakte de controlle kwijt over z'n kite en die ging regelrecht in een kite loop.

Met volle snelheid heeft die op een meter na een auto gemist en een paal die in het water stond.

Gelukkig is die er zelf ook erg van geschokken, ik denk nu wel dat zoiets hem geen tweede keer meer overkomt.


Jaja...die kiter was ik dus..... :-[ En nee...dat gebeurd me geen tweede keer...dus nogmaals mensen...kiten is fantastisch...maar PAS OP en denk aan de veiligheid!! Undecided
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #7 Maart 21, 2004, 22:42:33
edit2Rapporteer  
hoe wat het dan met de wind?
hoe grote kites dan?
Fabian
Gast
Antwoord #8 Maart 21, 2004, 22:43:44
edit2Rapporteer  
X2 8m2///Wipika 6.3
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 Maart 21, 2004, 22:52:26
edit2Rapporteer  
wind ook gemeten?
hoe was het met de windstoten, want er zaten toch een paar over de honderd bij.

Ik ga normaal naar horst met 7 bft aan zee. Maar dat is gruwelijk daar. Na afloop zeggen we steeds dat dit de laatste keer op horst was maar we trappen er steeds weer in.
Ik heb een 10 blacktip, zou ik er dan nog een 8.5 of 7.5 voor bij moeten kopen voor dagen als vandaag?
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #10 Maart 21, 2004, 22:56:55
edit2Rapporteer  
wind ook gemeten?
hoe was het met de windstoten, want er zaten toch een paar over de honderd bij.

Ik ga normaal naar horst met 7 bft aan zee. Maar dat is gruwelijk daar. Na afloop zeggen we steeds dat dit de laatste keer op horst was maar we trappen er steeds weer in.
Ik heb een 10 blacktip, zou ik er dan nog een 8.5 of 7.5 voor bij moeten kopen voor dagen als vandaag?


De gemiddelde windkracht vandaag viel mee, was rond de 25 knopen, maar er waren windstoten (volgens mijn windemeter op de momenten dat ik het heb gebruikt) tot 32 knopen. Ik heb het met een 7.5 kunnen doen, de meeste windstoten waren op het water wel goed op te vangen.

En een 10 m2 was in de vroege middag niet te doen, ik zag een kerel heel eng over de strand vliegen, gelukkig liep het allemaal goed af.
Wilco
Gast
Antwoord #11 Maart 22, 2004, 00:06:44
edit2Rapporteer  
Nou ik durf toch te zweren dat het aan de zeeuwse kust in de vlagen wel harder waaide dan 32 knopen... Shocked (had geen windmeter bij helaas)
Rik
Gast
Antwoord #12 Maart 22, 2004, 01:07:21
edit2Rapporteer  
Dit is altijd weer het leuke na al die waarschuwingen.

Iedereen gaat vrolijk weer het water op.  ???

Moza

Berichten: 1716
Antwoord #13 Maart 22, 2004, 03:53:02
edit2Rapporteer  

Sorry Rik, maar waarom niet......laten we wel wezen......en dat is voor de duizendste keer nu geloof ik.....het is geen sjoelen wat we hier gvd zitten te doen.......come on zeg  ???

Gewoon koppie koppie!!

Kijk maar eens goed naar dat wolkje in die topic van fabian.....dat ding is er in 3 minuten als jij lekker in je korte broekie met je 16 bezig bent!!.......Dan kun je beter op zo'n dag als vandaag gaan, ben je iig scherp.

thiazzz

Berichten: 91
Antwoord #14 Maart 22, 2004, 10:35:18
edit2Rapporteer  
Ik ga normaal naar horst met 7 bft aan zee. Maar dat is gruwelijk daar. Na afloop zeggen we steeds dat dit de laatste keer op horst was maar we trappen er steeds weer in.
IK trap er ook steeds in. Ik was gisteren bij Horst, het was wel te doen, maar niet echt relaxed varen, de windvlagen waren mega niks... echt niet fijn, maar ik heb de kite droog gehouden... Maar volgende keer doe ik het niet meer, dan ga ik ook wel naar autoplaya....Horst is niks.....alleen eventueel met NW wind, dan kan het nog....
Jari
Gast
Antwoord #15 Maart 22, 2004, 11:29:11
edit2Rapporteer  
Beste Tomislav,

Ik weet niet waar jij die 25 tot 30 knopen gemeten hebt, maar dan heb je geen volle wind gevangen!
Zondag zwaar! overpowered met een 4.0 gewindsurft.
Vorige week zondag (middag) was het volgens mij eerder 25-30 knopen.
Niet dat ik me daar verder druk over maak maar meer als waarschuwing naar jou dat je beter niet "blind vaart" op je windmeter!
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #16 Maart 22, 2004, 11:36:32
edit2Rapporteer  
Gisteren gemeten (gezien) op de meter van Swell Funsports, zo'n professionele meter heb ik trouwens nog niet gezien..., 25-35 knopen... Op het autostrand

End of discussion
Rik
Gast
Antwoord #17 Maart 22, 2004, 11:55:10
edit2Rapporteer  
Ik zeg dit alleen maar om mensen te waarschuwen.
In ongeluk zit altijd in een klein hoekje. En er moet weer een ongeluk gebeuren voordat mensen dat weer inzien.

Als er gisteren namelijk weer een ongeluk was gebeurt in Nederland, dan was de discussie weer groot.
Wilco
Gast
Antwoord #18 Maart 22, 2004, 12:22:01
edit2Rapporteer  
Ja precies, nu gaat het allemaal goed en is het vet, maar als die ene kiter die auto WEL had geraakt....dan was er weer een hele veiligheidsdiscussie gestart....en hadden we er weer een dode (net als in Duitsland helaas :'( ) en waarschijnlijk een verbod bij gehad...is dat die ene dag varen waard?

 
Ikke
Gast
Antwoord #19 Maart 22, 2004, 12:22:12
edit2Rapporteer  
Tsja, dan niet in nederland, maar het heeft weer een leven moeten kosten in duitsland.
dark knight
Gast
Antwoord #20 Maart 22, 2004, 15:39:20
edit2Rapporteer  
het klink meschien hard

maar waarom komt er dan weer een verbod bij?
het is in mijn ogen een deel zelf veiligheid
als je geen pro bent ga dan niet met dit weer het water op



www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #21 Maart 22, 2004, 19:20:28
edit2Rapporteer  
Met verboden zal het wel meevallen het zijn de reddingen en het in gevaar van buitenstaanders brengen die de sport door de overhied waarschijnlijk zwaar zullen worden aangerekend.

Het is af en toe een extreme hobby en daar gebeurd wel eens wat dat interesseerd de overheid geen fluit.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #22 Maart 22, 2004, 19:50:53
edit2Rapporteer  
daarom moeten de regels ook zo gaan net als in ameland.

Ik zat op de webcam te kijken van scheveningen van het weekend.
Er liepen een hoop mensen over het strand. Met die harde wind is een ernstig ongeluk zo gebeurd als er bijvoorbeeld een kite wegwaait of losgelaten wordt.
Het is dus ook goed dat de mensen gewaarschuwd worden en er gewoon kitegebieden komen.
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #23 Maart 22, 2004, 20:30:14
edit2Rapporteer  
Met verboden zal het wel meevallen het zijn de reddingen en het in gevaar van buitenstaanders brengen die de sport door de overhied waarschijnlijk zwaar zullen worden aangerekend.

Het is af en toe een extreme hobby en daar gebeurd wel eens wat dat interesseerd de overheid geen fluit.

Dat wandelaars niet geraakt mogen worden snap ik wel, maar ik vind het onbegrijpelijk dat men het niet normaal vindt dat een reddingsboot, ambulance of helicopter moet komen helpen in geval van nood. Daar zijn die gasten toch voor of niet?! Daar betaalt iedereen belasting voor toch? En als het niet voldoende is, laat de personen die gered moeten worden voor de kosten opdraaien.

En kitezones is een geweldige idee, als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik eerder een verbod op Scheveningen uitbrengen dan op Slufter...
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #24 Maart 22, 2004, 20:54:51
edit2Rapporteer  
Rory,

juist bij harde en gusty wind moet niet op Horst zijn, de wind is hiet wel iets zachter, maar extra vlagerig, het veschil tussen de normale wind en de vlagen dat maakt het gevaarlijk, bter constant en hard dan vlagerig. Daarbij heb je op Horst veel te veel obstakels, ken meerdere mensen en kites die er in de bomen hebben gehangen. Doe er je voordeel mee, en ga lekker naar het autostrand! We zien je daar!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.