Kiter in Duitsland verongelukt..

~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Maart 22, 2004, 09:38:19
edit2Rapporteer  
Bron: Toby van kiteforum.com

I’m deeply shocked.

Yesterday a German kiter died after he lost control and hit rocks.
More details will follow, Rick Iossi will try to get as much details for the database as possible and state them in here.

I know a bit, but have to wait for exact details.
All I know is that I warned on the German board not to go out on the weekend due to forecasted heavy gusts (the max reached 76 knots!!!).
Many good riders didn’t go out, but unfortunately some did.
From what I heard the conditions and the choosen beach should have never been launched from. I hope the details will show us more what kind of no-no situation it was.

Now this is the second fatality in Germany. The whole scene is shocked and discussions are starting.
It looks like we always need a fatality do see and learn what can wrong.
First it was Silke Gorldt in 2002, which started the discussions about safety systems.
Now we already have good working safety systems,but what does it help if we are not ready to act and ride safe? Safety also has to be in our brain, and that is the most important we ever can have:”Distance is your friend”. Always keep this in mind when you are on the water, then you will see you will start to ride much safer with more distance. This can be life saving.

We also should forget about days which are not worth it, even if we are hot, specially at the beginning of the season, which is about to start in Germany. Why die on a bad day when we can have tons of great day in the future? Always keep this in mind!

Never forget as well: listen to people at the beach, listen to your friends.
If someone comes up to you and is concerned about your safety, pay attention to what they say, since they have a reason. And guys, make sure to stop your friends and other kiters to go out in bad conditions. It is much better if that person is angry with you instead of you see them dying….

Be safe now, it starts in your brain, since you never should rely on any safety system!

My deepest concolences.

Toby

Ga naar kiteforum.com en teken het condoleanceregister..
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #1 Maart 22, 2004, 13:50:04
edit2Rapporteer  
Ik voel weer een raar gevoel in mijn maag!!!!
willempie
Gast
Antwoord #2 Maart 22, 2004, 14:36:00
edit2Rapporteer  
hoeveel is dat eigenlijk? 76 knopen??
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #3 Maart 22, 2004, 14:52:57
edit2Rapporteer  
hoeveel is dat eigenlijk? 76 knopen??

Dapper is een ding, maar dit snap ik helemaal niet. Bij wind van 35-40 knopen kan je met je jas uitgespreid moeilijk tegen de wind in lopen. Laat staan met een kite van 6 of meer m2. Bij 76 knopen val je volgens mij ook zonder kite om. Tragisch.
Joren

Berichten: 664
Antwoord #4 Maart 22, 2004, 14:56:55
edit2Rapporteer  
het waren denk ik vlagen van 76 knopen...
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #5 Maart 22, 2004, 14:58:31
edit2Rapporteer  
weet hoe je je voelt Bob..... R.i.p. Ronald

geeft je ff een flash back  Undecided

Sjors
Jeroen

Berichten: 154
Antwoord #6 Maart 22, 2004, 15:11:39
edit2Rapporteer  
 :-[ Undecided :'(

Jammer.
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #7 Maart 22, 2004, 15:36:07
edit2Rapporteer  
winstoten van 76kn lijkt me overdreven?

64-71kn = 12BFT.

Veel sterkte toegewenst aan de familie, vrienden en nabestaande
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #8 Maart 22, 2004, 16:49:41
edit2Rapporteer  
Toen ik dit vanochtend las ging inderdaad ff weer wat door m'n heen ..... R.I.P Ronald.

Ik vind het echt zo onzettend dom om te gaan kiten in vlagen van 64-71 knopen.

En ook als je je kite nog niet onder controlle kan houden met windkracht 7 het water op te gaan.

Het kan 100 x goed gaan maar op een gegeven moment houd je geluk op.

Je hoor vaak een dag niet gekite is een dag niet geleefd.
 ???
Triest.

Veel sterkte toegewenst voor de nabestaanden en vrienden.
Marten

Berichten: 281
Antwoord #9 Maart 22, 2004, 17:09:24
edit2Rapporteer  
ahh neej niet weer  >Sad
ook van mij sterkte toegwenst aan de nabestaanden, familie en vrienden
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #10 Maart 22, 2004, 19:01:40
edit2Rapporteer  
toen ik het las moest ik niet aan ronald denken, maar aan een verschrikkelijke grote @#%#%^&**&% want je bent toch wel helemaal van de pot gepl**rt om met zulke voorspellingen het water op te gaan en dan heb ik het nog niet eens over dat je op het strand sta met zulke wind en dan alsnog beslist om om het water op te gaan en dan nog in die omgeving die beschreven is in de post..........

is zoiets van met je motor 360 over een boerenland weggetje crossen, en raar opkijken als je verongelukt.

geen medelijde..... idioot!!


www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #11 Maart 22, 2004, 19:14:53
edit2Rapporteer  
Natuurlijk ben je gek als je met zulke voorspellingen gaat.
Maar sommigen weten niet beter en zien er weinig gevaar in.
Anders heeft hij de gok genomen en je houdt altijd van die gekken die de extremen gaan zoeken.
Zeker niks beter te doen dan hun leven te vergokken.

De spot goed kiezen is met dat soort wind vaak een zaak van leven en dood, heeft hij niet goed gedaan dan moet je betalen voor de veerman, jammer en slecht voor de sport.
Maar in een sport als motorsport of klimmen vallen ook doden als je buitenstaanders maar niet in gevaar brengt heeft het meestal weinig invloed op de houding van de overhied tov de sport.

dow-rhino2

Berichten: 174
Antwoord #12 Maart 22, 2004, 22:29:29
edit2Rapporteer  
erg treurig dat er niemand was om deze hopelijk onwetende te waarschuwen. laat dit een waarschuwing zijn aan de gehele kitesurfgemeentschap dat iedereen voorzichtig is en zelf goed nadenkt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.