Ik kan niet wachten, ik wil beginnen

bassie
Gast
Maart 22, 2004, 17:16:24
edit2Rapporteer  
Heeej ik heb een vraag: Ik ben al enige jaren met kites in de weer,
maarja ik wil toch eens wat anders, ik wil òòk board onder de stampers ;D
alleen weet ik nog niet waar ik precies op moet letten bij de aanschaf van
materiaal. Moet ik nu nieuw of 2e hands materiaal kopen (Ik las ergens dat je
beter een 2e hands board kon kopen en een nieuwe kite) En moet ik bij de aanschaf
van een kite ook rekening houden met mijn gewicht? (65KG). grtn
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #1 Maart 22, 2004, 17:26:30
edit2Rapporteer  
Als eerste neem een les.
Als je al redelijke vlieger ervaring heb dan gaat het in de lessen al stukken beter.

En zal je eerder veilig op een board al kite surfend over het water gaan.

Er zijn genoeg goede scholen te vinden op de linkpage.
Ik zou zelf kijken voor een twintip board van 145 tot 160 max.

Je kan is op deze link kijken voor tips als je tweede hands kite's wil aanschaffen. (12 m2 is een goeie kite maat)
http://www.kitehigh.nl/z_tips_2ehands.php
Kitesurfschool.nl
Gast
Antwoord #2 Maart 22, 2004, 18:50:06
edit2Rapporteer  
Hi ,Top dat jij met deze top sport wil kennis maken.....

Let op jij kan veel vragen  ???  aan andere mensen maar het beste is eerste een les te nemen met de goede kitesurfspullen ..na de les +- 4 uur heb jij kennis gemaak met alle basis van het kitesurfen en weet jij wat jij over praat.
Dan is makelijk om te vragen wat voor kitespullen en maat kite jij zou nodig hebben dan snap jij ook!  ;D

Voor het board...neem en tweede hands..lente/breed  :Smiley kite koop een niewe maar lagere AR maat  Undecided

Na een les weet jij zeker wat voor maat board en kite nodig heb! Wink

Succes
Harry Vogelezang
www.kitesurfschool.nl
Ps: wij starten met de lessen vanaf Medio April nu is het water te koud voor en kitesurf les!  >Sad
 


Heeej ik heb een vraag: Ik ben al enige jaren met kites in de weer,
maarja ik wil toch eens wat anders, ik wil òòk board onder de stampers ;D
alleen weet ik nog niet waar ik precies op moet letten bij de aanschaf van
materiaal. Moet ik nu nieuw of 2e hands materiaal kopen (Ik las ergens dat je
beter een 2e hands board kon kopen en een nieuwe kite) En moet ik bij de aanschaf
van een kite ook rekening houden met mijn gewicht? (65KG). grtn
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #3 Maart 22, 2004, 19:04:35
edit2Rapporteer  

Als je al veel weet van kites is het belangrijkste dat je nodig hebt  veel kennis van de veiligheid rond het kitesurfen.
En daarna de basis voor wat betreft varen
Zoek daarvoor een school die hier middels een theorie training het liefst met een manual na afloop veel aandacht aan besteed.
Kies een school die is aangesloten bij de KNWV of de IKO, de rest zijn beunhazen.

Wat vliegers betreft, met 65 kg neem je een 12 m2 medium aspect ratio kite dan heb je een lekkere allround kite voor jou gewicht.
Voor een board neem je een twintip tussen de 160 en 180 cm dat is makkelijk beginnen.
Beide kun je prima tweedehands kopen, kijk op tweedehands onder dit forum en kijk bij aankooptips.

succes.
Heb je nog vragen mail me maar even.
info@surf-n-soul.nl
www.surf-n-soul.nl

gr,
Bart
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #4 Maart 22, 2004, 19:32:20
edit2Rapporteer  
2de hands board kan inderdaad wel, neem dan een 150 boardje ofzo, kite zou ik nieuw nemen een 12 m2 ofzo als j er 2 neemt een 10 en een 16 ligt er ook aan of je kite op een plek waar het vaker hard of waar het vaker zacht waait, mooiste is 8 12 16 als maten maar is duur!! je kan inderdaad een les nemen maar zonder kan het ook wel, in ieder geval aan kitesurfers vragen en nooit alleen gaan varen!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.