Een Wipika bar/depowerlijn verbouwen

Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Maart 24, 2004, 00:02:15
edit2Rapporteer  
Ik heb een Wipika bar met een depowerlijn die met rubber is afgewerkt. De bedoeling is dat als je de bar aantrekt die als het ware in de rubber op de lijn blijft "haken". Om hem los te maken moet je een korte draaibeweging met je pols maken waarna je kan depoweren.

Eerst leek mij dit handig, maar als je een paar uur bezig bent, begint dat erg te vervelen en te vermoeien.

Heeft iemand ervaring met het "slopen" van de rubber? Ik wil heb best proberen maar niet de hele bar slopen...
peter
Gast
Antwoord #1 Maart 24, 2004, 01:13:14
edit2Rapporteer  
ho! ho! ho! stop!!!!! NIX KAPOT SNIJDEN!!!!!!
peter
Gast
Antwoord #2 Maart 24, 2004, 01:14:58
edit2Rapporteer  
oeps sorry, dat was een enter
luistert......
men neme een imbussleutel en verandert de inclinatie hoek van het oogje t.o.v. de depowerlijn.

oftewel...
oogje 90 graden op de depowerlijn zetten en klaar is tomislav!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #3 Maart 24, 2004, 09:02:12
edit2Rapporteer  
Peter, heeft gelijk absoluut niet kapot sbijden!

Ik weet niet welk model wipika je hebt? Bij de wipikabar wordt een extra setje zwarte ringen geleverd, eigenlijk is het zowie zo beter om de orginele die er oorspronkelijk op zit te vervangen door de ring die het dikste is (hebben allemaal de zelfde diameter, maar er is wel verschil in dikte van het materiaal), je moet wel ff goed kijken om de dikste te vinden!
Dus imbus helemaal open schroeven, klem openklappen, oude ring verwijderen en dikste ring plaatsen, klem dichtklappen. imbus klein beetje vast en nu goed richten (je hoort klik, klik), gaat waar depower door gaat precies in de richting van je lijnen, nu imbus heel goed vast draaien. Zorg dat je je de imbus echt goed vast draait!
Kom ff op het strand naar me toe dan leg ik nog ff uit waarom!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 Maart 24, 2004, 20:55:13
edit2Rapporteer  
Rubber? Je bedoeld plastic om het slijten van het depowerkoord tegen te gaan.... Idd het depoweroog verstellen om de autolock te disablen.

Ik had er geen ringen bij dus blijkbaar ook nog verschillende modellen bars?!
LaFlauwurhman
Gast
Antwoord #5 Maart 25, 2004, 11:02:44
edit2Rapporteer  
Ik had er geen ringen bij dus blijkbaar ook nog verschillende modellen bars?!

Boppie heeft het over de 2003 barretjes. Zitten idd verschillende ringen bij. Vervang je deze niet op tijd heb je kans dat de gehele oog waar je depowerlijn doorheen gaat losschiet en naar de zijkant van je bar schiet!!
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #6 Maart 25, 2004, 11:10:20
edit2Rapporteer  
Maat van mij had hetzelfde probleem met zijn wipika bar. Bedankt voor de info Smiley
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #7 Maart 25, 2004, 11:20:34
edit2Rapporteer  
Thanx mensen, ik zal later vanmiddag naar de bar kijken en proberen te verstellen...
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #8 Maart 25, 2004, 21:12:48
edit2Rapporteer  
oeps sorry, dat was een enter
luistert......
men neme een imbussleutel en verandert de inclinatie hoek van het oogje t.o.v. de depowerlijn.

oftewel...
oogje 90 graden op de depowerlijn zetten en klaar is tomislav!

Peter u wordt erg bedankt! De bar is gefixed, ik hoop hem snel uit te kunnen proberen. Ik hoop dat ik dan geen last van de rubber/plastic bescherming van de depowerlijn zal hebben, maar dat zal maar blijken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.