Welke digitale (foto) camera?

Wilco
Gast
Maart 24, 2004, 14:27:10
edit2Rapporteer  
Heej ben van plan een digi foto cam aan te schaffen, maar degene die ik wel is getest heb, waren allemaal zo langzaam met focussen en vervolgens plaatje schieten nadat je de knop hebt ingedrukt = erg lastig voor actie shots.

Dus welke digi cam's schieten net zo snel af als een normale camera zonder die irritante delay...ligt dat aan het type camera? Doet zon'n canon esd 300D dat bijvoorbeeld niet (omdat het een spiegelreflex? is?) ?

Welke zijn goed geschikt voor actie shots (mooie kwaliteit, weinig delay, veeelll zoom (10x ofzo?), en et liefst compatibel met zo;n hoes voor in het water...)?

Groeten...
ShiftyMcBean
Gast
Antwoord #1 Maart 24, 2004, 14:42:25
edit2Rapporteer  
Hey Wilco,
't hangt een beetje van je budget af maar als je budget zo rond de 300 euro zit zou ik zeker voor de Canon A7 gaan. Dit is een 3.2 megapixel. Wat ik doe als ik iets moet weten op 't gebied van technologie dan ga ik altijd even zoeken op http://www.tweakers.net. Daar is een forum: http://gathering.tweakers.net waar je veel informatie over allerlei spul kunt vinden. Er is ook een pricewatch waar je mooi de prijzen kunt vergelijken over veel verschillende online shops. Weet je ook gelijk als je teveel betaald.

Ps. Ik heb zelf een Ricoh caplio G3, was toen ietsje goedkoper en is ook een hele mooie camera. Sony cybershot komt ook altijd goed uit de bus!

Neem nooit Trust... never trust Trust Wink

Ciao!
Wilco
Gast
Antwoord #2 Maart 24, 2004, 14:44:46
edit2Rapporteer  
Probleem is dat de camera's die ik getest heb ook geen goedkope dingetjes waren (400 €) van olympus, canon en kodak...maar ze hadden allemaal last van die delay..welke hebben dat niet of nauwelijks?
DXP
Gast
Antwoord #3 Maart 24, 2004, 14:58:04
edit2Rapporteer  
Kijk eens op dpreview.com. Staan zeer uitgebreide tests van zo ongeveer alle camera's  Smiley
xray

Berichten: 3688
Antwoord #4 Maart 24, 2004, 15:31:08
edit2Rapporteer  
DPreview is zeer goed.
Paar criteria voor kitesurfen:

Snelle camera
Goede optische zoom

Heb zelf een Coolpix 8700. Probleem bij traagheid is vaak op te lossen door afdrukknop licht ingedrukt te houden en zo de focus al klaar te hebben, als je dan doordrukt doet hij het direct!

Wil je echt de max?? Heb op de CeBIT (grote hard en softwarebeurs in Hannover) met de Nikon D2h gespeeld. 8 beeldjes per seconde 5 seconden achter elkaar!!!! Super snel! Echt bizar!
Jbjoepie

Berichten: 55
Antwoord #5 Maart 24, 2004, 15:37:24
edit2Rapporteer  
effe sparen
Heb zelf een 300d van canon en die bevalt echt super mooi lensie erbij en schieten voor je leven Smiley Wink
Wilco
Gast
Antwoord #6 Maart 24, 2004, 17:38:04
edit2Rapporteer  
Nikon D2-H ( Body Only )

17th Stre...  $3,198.00
MPSUPERSTORE  $2,997.95
42nd St Photo  $2,999.99
Nice Elec...  $2,997.99
Digital F...  $2,996.85

wel een beetje prijzig als eerste camera  ;D
Wilco
Gast
Antwoord #7 Maart 24, 2004, 17:43:28
edit2Rapporteer  
jbjoepie vertel is wat meer over die 300d. Schiet tie echt snel af (nadat ie gefocusd is)? Hoeveel beeldjes per seconde om maar met die termen van de D2-H te praten?
Tim

Berichten: 139
Antwoord #8 Maart 24, 2004, 18:22:35
edit2Rapporteer  
De EOS 300D van canon is in principe een goede camera als je geen vertraging wil... Het nadeel van deze camera vind ik (en daarom heb ik effe doorgespaard/afgedongen en heb een EOS 10D) dat ie geheel van plastic is. Dit aangezien de camera's die ik gebruik toch meestal wel wat te verduren krijgen (ik sleep hem echt overal mee naar toe, strand, bergen, enz.)

Verder maar dan word het profie is de CCD van de 10D wat beter....

Ik kan je wel vertellen dat je als je die camera koopt je deze dan echt bij een goede fotozaak zou moeten kopen en niet bij dixons of zo... A die hebben er geen verstand van en B bij die fotozaak kan je nog effe over de prijs babbellen.... en C betere service van mensen die er verstand van hebben..

Die 10D heb ik uiteindelijk zeer ggoedkoop gekocht (nog goedkoper dan al die internetzaakjes waar ze alleen buitenlandse camera's met klote garantie verkopen) dus gewoon effe lullen...

SUc6 met je aankoop en denk aan het fotoalbum hier en op diverse andere kite site's.....plaatjes kijken is leuker dan tekst lezen ;D
Bjorn
Gast
Antwoord #9 Maart 25, 2004, 13:44:02
edit2Rapporteer  
De D300 schiet 2,5 foto per sec.
Ik heb zelf de G3.....de d300 was er nog niet anders had ik deze gekocht, de andere slr's waren veel te duur.
De vertraging op de G3 is zeer minimaal......inderdaad de focus/afdrukknop een beetje indrukken als je een kitesurfer volgt.
Zodra hij afzet kan ik ook 2,5 foto per sec nemen als ik het goed heb.
Ik wilde namelijk ook geen vertraging...wordt je gek van.
Carver
Gast
Antwoord #10 Maart 25, 2004, 20:06:06
edit2Rapporteer  
Beste Wilco,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen.. wat wil je PRECIES gaan doen ? In het water, op de kant enz enz ? Dit kan het bepalen van je gear sterk beinvloeden.

Ik fotografeer al een half jaar professioneel. Ik gebruik hiervoor de Canon 10d ( 6.5 MP CCD sensor ) icm de Canon L telelenzen. De camera is nieteens het belangrijkste onderdeel van het alles. Het belangrijkste zijn de lenzen die je gebruikt. Als je alleen foto's voor op het web wilt hebben is een 2-3 mp al genoeg. Wil je voor drukwerk dan zit je al snel aan minimaal 5 megapixel om op 300 DPI af te kunnen drukken op A4 of A3. Maar om terug te komen op de lenzen. De lens bepaald de foto. Voor sportfotografie heb je zowieso een Spiegelreflex nodig omdat deze over het algemeen een snellere AF en geen vertraging hebben omdat ze vooraf focussen en meteen afdrukken als je de knop geheel indrukt. De snelheid van het focussen hangt af van het licht dat er door je lens binnenkomt en de lichtgevoeligheid die je instelt voor de CCD ( de ISO-waarde ). Maar hier geld wederom welke lens je gebruikt. Een super snelle AF ( Auto Focus ) heb je over het algemeen het beste met de lichtsterkere lenzen ( denk aan f/2.8 of f/4, dit is de opening die de lens heeft en bepaald hoeveel licht erdoor de lens op de sensor komt en dus strek de sluitertijden beinvloed ) Helaas zijn deze lenzen zeer prijzig. ( denk aan 1000,- en duurder voor de Canon L telelenzen, er zijn ook Sigma varianten maar deze zijn niet zo scherp, contrastrijk en snel als de Canon L lenzen ) De 10d schiet 3 frames per seconde met een burst van 9 foto's. Dus er zal er altijd wel 1 bijzitten die je kunt gebruiken Wink. Wat de waterdichte behuizing betreft komt het budget om de hoek kijken. Je hebt voor 299 al een behuizing ( http://www.ewa-marine.de ) maar deze zijn niet bruikbaar voor een fisheye lens ( een lens met 180 graden vieuw ) en deze zijn juist voor het kiteboarden echt prachtig. Je kunt in dit geval ook een 50mm prime lens overwegen maar hiermee kun je niet zoomen dus zul je door jezelf te moeten bewegen leren te zoomen. Een andere optie ( met een toerijkend budget ) is om de Sea&Sea ( http://www.seaandsea.com ) behuizing te kopen voor 2000,- en een prof behuizing te hebben die de camera 100% beschermt tegen fins enz enz ( de Ewa Marine behuizingen zijn meer plastic zakken )

Al met al is het heel moeilijk om tot een weloverwogen keuze te komen.

Kijk anders eens op :

www.dpreview.com
www.dutchphotozone.com ( nederlands fotografieforum )

Daar zul je veel informatie kunnen vinden voordat je overgaat tot de aanschaf van een camera.

Veel succes !

( als je meer wilt weten kun je me toevoegen aan MSN via  blackdemon36@hotmail.com )
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.