dakhla

johnd

Geen avatar

Berichten: 2
September 08, 2006, 19:46:01
edit2Rapporteer  
overwegen om eerste week november naar dakhla te gaan. Is er al iemand geweest en wat waren de ervaringen.
storm

Berichten: 348
Antwoord #1 September 08, 2006, 20:21:38
edit2Rapporteer  
Ik ben er geweest. Gelijk doen. Is een super ervaring, tenminste als je niet voor luxe gaat maar voor avontuur. Het is geen hotel daar. Maar de plek is prachtig. Verlaten. Goede wind, zowel vlak als de mogelijkheid om in de golven te varen( geen kattepis!)
Mail me maar als je specifiekere informatie nodig hebt. Ik neem aan overigens dat je het over het tenten kamp hebt van Dakhla attitude
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 September 08, 2006, 20:43:10
edit2Rapporteer  
Where the *&^%^& is Dakhla......  (tong_kitesmiley)
Afghanistan of zo.... schater schater



nee, ff serieus waar is dat
floortje

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #3 September 09, 2006, 03:56:56
edit2Rapporteer  
zuid marokko
eddy Lansink
Gast
Antwoord #4 September 09, 2006, 18:14:04
edit2Rapporteer  
Ik ben in januari en februari 6 weken lang in dakhla geweest. K ben er met mn busje naartoe gereden (ben totaal 8 maanden op reis geweest, dus denk nie die is gek om die 5000 km te gaan rijden haha)

Je hebt een lagune, waar ook dat tentenkamp van rachid aan ligt, aan de overkant van dat tentenkamp is een parkeerplaats (paaltje 25 heet dat) waar allemaal kampers uit europa staan. Bij deze spot heb ik een heel aantal weken gekite. Ik heb daar practisch elke dag met mn 10m caution spitfire kunnen varen. De lagune is ondiep en vlak. In het midden is een geul waar je niet kan staan. K heb hier in die tijd echt superveel geleerd.

Ongeveer 20 km zuidelijker richting de stad dakhla is een wavespot nabij een legerbasis (waar de soldaten de hele dag aan het voetballen zijn) deze spot heet oum labiour. De wind is hier sideshore of schuin aflandig en de golven zijn allemachtig prachtig. Zit een superlange periodetijd tussen de golven en ze breken mooi en voorspelbaar.

Verder qua overnachtigen kun je natuurlijk naar dat rachid kamp gaan, zit je meteen aan de spot. Of je moet een hotel nemen in dakhla zelf, dit kan al vanaf 3 euro per nacht. Als je in Dakhla zelf verblijft, moet je wel altijd met de taxi (25km) op en neer naar de lagune waar gekite word. Zelf ben ik nooit met de taxi geweest, omdat ik mn eigen busje had, maar k verwacht dat ie behoorlijk goedkoop is. Diesel kostte er 38 cent per liter toen ik er was.

Als je nog meer wilt weten, kan je altijd mailen.

Eddy Lansink
extremekiter@hotmail.com
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.