Wakeboarden (kabelbaan) op kiteboard

G.J

Berichten: 131
September 12, 2006, 00:01:37
edit2Rapporteer  
Hai,

Ben nog steeds een beginner   al 2 jaar Sad     Door persoonlijke omstandigheden heb ik dit jaar erg weinig kunnen kiten   2 keer maar ofzo.   Nu  zei een vriend van me dat ie binnenkort wil gaan wakeboarden bij lido (almere), of ik mee zou willen.  Lijkt me wel wat opzich.  Kan ik eindelijk een beetje gaan bouwen aan mijn boardcontrole. Ik wil het dus gaan doen op mijn kiteboard.  Nu is mijn vraag  gaat dit wel op met zo'n kabelbaan?  heb nog nooit gewakeboard en dus ook niet gekite.  Kan wel wat rakjes varen maar echt een bocht sturen heb ik nog niet gedaan.

Ik neem aan dat er bij jullie vast wel mensen bij zijn die dit al gedaan hebben.   Nog tips?


bedankt alvast.
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #1 September 12, 2006, 00:33:35
edit2Rapporteer  
jah dat gaat heel best met je kiteboard... bochtje gewoon voorover hangen achter een klein boeitje langs (als die er zijn) verder kun je alleen maar proberen
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #2 September 12, 2006, 00:40:27
edit2Rapporteer  
ik ben dit weekend naar een kabelbaan geweest, kite boardje mee en proberen maar! ik heb er nu nog spierpijn van maar het is zeker aan te raden om het bordje onder controle te krijgen!
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #3 September 12, 2006, 00:51:17
edit2Rapporteer  
Ik ben morgen te vinden op de wakeboardbaan in Almere, zelf ook altijd met mijn eigen kiteboardje en is heerlijk om gevoel te krijgen met je boardje!
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #4 September 12, 2006, 00:52:43
edit2Rapporteer  
Heyz,

Ik ben pas ook als beginner naar Almere gegaan en dit is leuk maar ook wel leerzaam om te doen denk ik.

Ik ben 2 uur geweest waarvan het eerste uur op een wakeboard (gehuurd), dit ging erg goed na 1 x vallen bij de waterstart kon ik het (het is als snowboarden) het 2e uur heb ik mijn eigen nieuwe kiteboardje gepakt en die nog een uur goed uitgestest en dit ging nog lekkerder, stuurde scherper, directer en lichter maar als je echt wil gaan springen enz moet je toch wel een wakeboard nemen...(mag niet met kiteboard) ik ga zo af en toe nog wel eens naar Lido tis best relax als er geen wind is.

Ik las ook ergens dat als je je vinnen er af schroeft je makkelijk switch kan gaan varen enz (vanwegen het omswitchen) ik heb dit zelf nog niet uit getest.

Succes Gr lorenzo
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #5 September 12, 2006, 00:53:14
edit2Rapporteer  
Spierpijn krijg je zeker...
guiri

Berichten: 126
Antwoord #6 September 12, 2006, 01:52:53
edit2Rapporteer  
Het is echt super! Ben ook naar Almere geweest en ze helpen daar heel erg goed. Eerst 4 starts gemaakt met mijn kiteboardje en dat wilde niet helemaal lukken. Toen geprobeerd met een wakeboard en daar lukte het direct mee. Meteen al een aantal rondjes gevaren. Met het kiteboard is dus waarschijnlijk wel moeilijker. Vinnen staan ook anders dan op een wakeboard.
In ieder geval heel veel succes!!!

Grtz
marijke
Roon

Berichten: 95
Antwoord #7 September 12, 2006, 02:01:11
edit2Rapporteer  
Ben deze zomer ook een keer geweest in Zeeland. Het starten was geen probleem, ik had meer moeite met de bochten omdat de kabel ineens 90 graden de hoek omgaat. Het timen van de bocht kan dus wat lastig zijn, maar na een paar bochtjes oefenen heb je dat ook wel door.
Springen mocht wel met je kiteboard, maar daar waren ze niet zo happig op omdat die niet vast zit aan je voeten. Zal wel eens een ongelukje mee gebeurd zijn...

Maar het is gaaf om eens te doen en goed om lekker boardgevoel te krijgen.
paul.bollen
Gast
Antwoord #8 September 12, 2006, 02:22:21
edit2Rapporteer  
let wel op de los liggende kabels. Bij de laatste bocht (daar waar je start) liggen meestal losse kabels in het water.

Doordat je kitesurfboard grotere vinnen heeft dan een wakeboard wil je hier wel eens achter blijven hangen. ff overheen poppen dus.

verder zeker goed te doen, al is een wakeboard door zijn breedte wel wat speelser.

succes  (hangloose_kitesmiley)
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #9 September 12, 2006, 03:35:24
edit2Rapporteer  
Een beginner er even over heen laten poppen............ schater

mzzl Joost
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #10 September 12, 2006, 03:38:36
edit2Rapporteer  
Een beginner er even over heen laten poppen............ schater

mzzl Joost

nee je moet gelijk een 2meter hoge railey maken wat nou poppen
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #11 September 12, 2006, 03:48:07
edit2Rapporteer  
Hey Lorenzo,

Ik heb mijn vinnen er een keer onderuit gedraaid op de wakeboardbaan. Werkte bij mij voor geen meter ik glibberde alle kanten op behalve de goede, was zonde van mn tijd ThumpDown
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #12 September 12, 2006, 04:06:45
edit2Rapporteer  
Met een wakeboard met vaste bindingen lijkt me toch ideaaler!
Jan-Willem

Berichten: 34
Antwoord #13 September 12, 2006, 05:25:52
edit2Rapporteer  
ik heb wel wat gewakeboard achter onze boot, wel met een echt wakeboard..maar als ik de boards bekijk moet het kunnen. ligt wel een beetje aan je board. moet wel wat lengte in zitten anders krijg je een enorme klap op je knieen bij de start!!
suc6 ermee
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #14 September 12, 2006, 05:53:33
edit2Rapporteer  
Ik ga dit morgen ook doen in alphen! Is gewoon te doen! Ik denk dat je met een kiteboard nog bizarder kunt aansnijden dan met een wakeboard! .. meer vinnen! Ik ga daar werken aan mijn "rechter been voor".. want ik kan alleen met links voor hoogte lopen
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #15 September 12, 2006, 16:12:57
edit2Rapporteer  
ik ben laats ook weer naar ermezand geweest, had mijn wakeboard en kiteboard bij me maar zal je zeggen heb mijn wakeboard weer de auto in gepropt.
het kiteboard pop je echt zo makkelijk een raily en stuurt zo makkelijk

dus is echt te doen !! gewoon je kiteboard gebruiken
zagy

Berichten: 804
Antwoord #16 September 12, 2006, 16:36:25
edit2Rapporteer  
ik pop ze met een kiteboard veel hoger dan met een wakeboard. Kiteboard voelt een stuk lichter en beter bestuurbaar aan.

Weet iemand ook of ze in almere een slider hebben?
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #17 September 12, 2006, 16:36:59
edit2Rapporteer  
He Sjemmel

Haha dat is niet best dan...
dan ga ik het maar niet uit testen.

 (tong_kitesmiley)
Jarnoe73

Berichten: 7
Antwoord #18 September 12, 2006, 18:41:51
edit2Rapporteer  
Zou ik zeker doen G.J. Ik heb al meerdere keren met m'n kiteboardje gespeeld daar. De eerste keer begon ik met een wakeboard. Daar kan je lekker mee spelen. Switchen van kant is echt makkelijk. Wakeboards hebben dan ook in totaal 2 kleine vinnetjes in het midden van elk uiteinde. Kiteboards hebben veel minder rocker. Kiteboards zijn dan ook gemaakt om hoogte te lopen. Dit kan je dus wel een beetje simuleren op de baan. Gewoon lekker aankanten en met een vette spray de baan over.
Als er geen wind staat is het gewoon heel goed voor je boardgevoel. Enne, zorg dat je bij de 2de bocht niet op je plaat gaat. Want dan kan je lekker terugzwemmen.......
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #19 September 12, 2006, 19:19:36
edit2Rapporteer  
maar... waarom wordt er dan nog met wakeboards gevaren als alle reacties op kiteboards zo positief zijn?

is het voor wakeboarden dan niet een ideale combo om wakebindingen op een kiteboard te zetten?
zagy

Berichten: 804
Antwoord #20 September 12, 2006, 22:15:35
edit2Rapporteer  
dat weet ik niet jarno, over die wakebindingen heb je wel gelijk. Je zit dan veel beter vast.
Maar misschien is het maar net wat je gewend bent. Een wakeboard vaart heel anders, veel stijver en veel meer rocker.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 September 14, 2006, 03:43:13
edit2Rapporteer  
Ik heb zowel een wakeboard als een paar kiteboards. En als het glad water is (wakeboards houden niet echt van kabbelwater, dan varen ze ruk) vind ik mijn wakeboard lekkerder varen dan mijn kiteboard. Mijn wakeboard heeft verschillende channels waardoor vinnen niet nodig zijn.

Wel is het zo dat je met een kiteboard harder kunt kanten, alleen vind ik het met een wakeboard (en bindingen) veel beter doceerbaar. Ik heb ook een kiteboard met wakeboardbindingen geprobeerd (zowel met kiten als op de baan), en daar komt de grip veel aggresiever in als je kant dan met een wakeboard.

Misschien een kwestie van wennen, de pop die ik in mijn wakeboard gevoelt heb met de juiste techniek is gigantisch. Maar het is wel een iets andere techniek.
G.J

Berichten: 131
Antwoord #22 Oktober 02, 2006, 02:43:20
edit2Rapporteer  
Tnx voor de reactie mensen.   Ga het toch maar een keer proberen.  Misschien eerst op een wakeboard om die bochten te verkennen en daarna het kiteboard proberen.   Weet iemand misschien, nu we het toch erover hebben, wat het daar in Almere  ongeveer kost?  Dus alleen baan, en eventueel wakeboard.  Wetsuit en schoentjes hebben we natuurlijk zelf.

Hoor het wel.    Tnx again.
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #23 Oktober 02, 2006, 04:20:54
edit2Rapporteer  
17,50 voor 1 uur
22,50 voor 2uur
maar ik zou beginnen met 1 uur, dan ben je kapot.

boardje huren is geloof ik 5euro maar ik zou gewoon op je kiteboard gaan.

www.lido-almere.nl is de site geloof ik. let wel op dat de openingstijden zijn voor het restaurant en niet voor de baan. die is doordeweeks vanaf 3uur open, in het weekend eerder. gewoon even bellen voor je gaat. het is het rustigst savonds rond etenstijd
remie
Gast
Antwoord #24 Oktober 02, 2006, 07:26:47
edit2Rapporteer  
als je echt zwaar wilt stunten op een kabelbaan is een wakeboard toch echt wel het beste maar je gaat ongelooflijk veel lol hebben als je er met een kiteboard op staat. ik heb zelf een keer een kiteboard geleent van iemand die op dat moment ook op de baan was en het is echt gaaf! je kan waanzinnig hard en agressief de bochten aansnijden doe dit ook!

ga zo ver mogelijk naar buiten en kijk ff naar boven zie je je lijntje de bocht om gaan gooi dan gewoon je achterste voet naar buiten en je zult merken dat je het met een paar bochten onder de knie hebt!

succes ermee maar weet zeker dat je lol gaat krijgen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.