Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #45050 Juli 30, 2014, 10:23:58
edit2Rapporteer  
Lekker , even geen wind......ff bijkomen Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #45051 Juli 30, 2014, 11:13:21
edit2Rapporteer  
Hahahaha. Ik heb zwarte besteld.  ThumpsUp YeSS

Was wel een topdaggie gisteren hè Peet. Ik voel mijn ouwe lijffie ook wel een beetje hoor na die 2 dagen. Goed dat er vandaag geen wind is. Effe bijkomen. En ik heb toch geen kites meer  Grin. Alleen nog een 7m en die houd ik nog. Te weinig mee gevaren om al weg te doen. Zonde.  Cry

Doe je goed Zwafra in Spanje. Lekker die tramontana. Geniet ervan. Hoop dat je de komende weken veel wind hebt.  ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #45052 Juli 30, 2014, 12:05:34
edit2Rapporteer  
Hij was zeker weer top gister tjonge jonge alles doet weer pijn,  Shocked
jammer dat het zo hard waaide nu heb ik nog niet me Nitro kunnen varen  Grin
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #45053 Juli 30, 2014, 12:55:47
edit2Rapporteer  
Wat een TOP daggie gisteren op Andijk zeg!! ThumpsUp Joepie
Allemaal gezellige gasten en zelfs Sander weer ff een keer gezien en gesproken. Gezelligggg Joepie
Na de backrolltransitie zonder kiteloop, toch maar eens proberen met een loopje. Geeeeeeen goed plan !!
Goede backroll gemaakt alleen toen was ik de weg kwijt. Schoot door de lucht als een speer. Terwijl ik in het water crashte hoorde ik een keiharde klap. Kite was net op de grens water/strand terecht gekomen.  Alles nog heel en toen ineens pang...leadingedge.
60cm scheur erin en een klein stukkie in het doek. Ook een klein schuurscheurtje op een andere plek op de LE.  Undecided
Jammerrrrrrrr. Toen de negen maar gepakt en dat ging prima. Zo maar ff naar repairshoppie. Twijfel nog of ik een nieuwe 11m ga kopen, maar dat zien we later nog wel. Eerst maar ff deze fixen.
Ondanks kapot kiteje een TOP dag. Joepie YeSS Grin
marcel70

Berichten: 6
Antwoord #45054 Juli 30, 2014, 13:28:56
edit2Rapporteer  
Hi hanglossers, heeft er iemand adres gegevens in zijn/haar tas gevonden @ wijk bunker?
Er heeft een buldog aan me bar gezeten met gevolg veel tandafdrukken door het rubber.
De eigenaar zou een kaartje achter laten in mijn tas, maar niks gevonden..
Grt marcel
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #45055 Juli 30, 2014, 13:29:48
edit2Rapporteer  
Pff, is dat dan ff hard balen!
Ik denk dat je de kite te laat in de andere hoek hebt gezet.
Makkelijkste is om je kite eerst naar de nieuwe richting te zetten en daarna opvolgend de backroll in te zetten.

Op die manier moet je kite de snelheid die je nog in je oude richting vaarde eerst afremmen waarna je vervolgens minder versneld in de nieuwe richting (lees meer controle).
Wel meteen door een loop trekken, die loop maakt het eigenlijk alleen nog maar makkelijker aangezien je stuurlijnen in dat geval niet gekruist zijn.

Jammer dat je nu deze crash eerst moet overwinnen voor je `m weer aandurft.
Met een loop is het juist belangrijk dat je die niet te twijfelachtig doorzet...
marcel70

Berichten: 6
Antwoord #45056 Juli 30, 2014, 13:32:54
edit2Rapporteer  
..bedoelde kitehighers  Wink
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #45057 Juli 30, 2014, 15:37:49
edit2Rapporteer  
..bedoelde kitehighers  Wink


Ga je mond spoelen :-)
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #45058 Juli 30, 2014, 19:18:04
edit2Rapporteer  
Zo weer thuis, prima vakantie gehad en goed kunnen varen en nee Richard niet alleen met de 17. ThumpsUp
De 12 is meer de tas uit geweest dus helemaal toppie.
Frank en Manfred nog veel plezier daar.
Hoop deze week nog wel even te varen, heb tenslotte nog even vakantie.
Ooo zie ik dat iedereen weer lekker geshopt heeft, mooie spulletjes allemaal.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #45059 Juli 30, 2014, 20:14:17
edit2Rapporteer  
Welkom terug lange. Zondag weer kansen om te varen Joepie
Erik, bedankt voor de tip! Ga hem wel weer oefenen hoor, maar dan met de 9m edge. De 11 is toch te langzaam daarvoor.
Heb de bar volledig aangetrokken en niet  weer teruggestuurd, dus denk dat hij te laag is ingezet.
Ga nog wel ff wat filmpjes bekijken.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #45060 Juli 30, 2014, 20:48:05
edit2Rapporteer  
Zonde van je kite Heman ...maar nu heb je weer een reden om ook de nieuwe Edge te kopen  Grin Grin
maar dat kleine strontplasje op Andijk is ook niet echt geschikt voor dingen te oefenen veel te klein
Voor je het weet lig je op de kant.. Undecided Grin
Hier in spanje is het nog steeds helemaal top...vandaag vol power met mijn 9 mtr gevaren bij 30 graden de tramotana is nog steeds aan.. Grin
Goede keus John...nu ik meerdere sessie heb gevaren met de nieuwe Edge vind ik hem helemaal top
Zeker in het zwart...veruit het mooist
 Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #45061 Juli 30, 2014, 21:16:49
edit2Rapporteer  
Zonde van je kite Heman ...maar nu heb je weer een reden om ook de nieuwe Edge te kopen  Grin Grin
maar dat kleine strontplasje op Andijk is ook niet echt geschikt voor dingen te oefenen veel te klein
Voor je het weet lig je op de kant.. Undecided Grin
Kweet niet maar mijn voorgevoel zegt dat die nieuwe er gaat komen ,say NO Herman  Grin Grin ,
EEnnuh zwaf niet zo neerbuigend he over het ganzenplassie,niets mis mee en ruimte zat ...maarja sommige kitekings moeten hun tricks bij de kant showen  ThumpsUp ThumpsUp ...en er was geeneens een camera in de buurt   Roll Eyes ,snap jij dat nou ?


Kom er is in Ries,hoe ist op Teksel,of hebbie geen internet  Huh Huh
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #45062 Juli 30, 2014, 22:18:55
edit2Rapporteer  
Na 2 dagen tramontana hier in spanje een beetje total loss voor de caravan. Tongue
Gisteren begonnen met de 9 na 2 uurtjes overgestapt naar de 6 en daar nog 3 uur vol power mee gevaren ThumpsUp, vandaag begon de wind iets later, maar wel vol power met de 9 gevaren Grin,  nu weer uitgeput voor de caravan Roll Eyes,  en het waait nog steeds.
Hoop  morgen op iets minder wind  je zal toch niet weer moeten kiten.... schater schater
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #45063 Juli 30, 2014, 22:48:01
edit2Rapporteer  
Lekker voor jullie mannen die vette wind in Spanje.  YeSS
Welkom back Erwin. Hoop dat we hier ook nog veel kunnen varen.  ThumpsUp

En het worden zwarte Edge's hoor. Ze zijn besteld. YeSS

Kan makkelijk Herman een loopie met de 11m met die tricks. Met die 9m word je harder afgestraft hoor als het fout gaat. Gewoon aan de rand van het windvenster een lekkere grote loop maken. Doe ik ook met die darkslide. No problemo  ThumpsUp
Gewoon blijven oefenen. Kan jou het schelen. Rammen met die handel. ListenToMe
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #45064 Juli 31, 2014, 00:03:26
edit2Rapporteer  
vandaag was t niet veel zeg. ff op het strand gestaan maar niet genoeg om met een 12 te kunnen kiten. Sinds kort geef ik lessen bij zeestock in bloemendaal en een beginnersles op het strand met een matrasvlieger ging nog net wel. ThumpsUp

'S avonds nog wel een mooi feestje meegepakt bij Woodstock en toen ook Kevin Langeree ontmoet, was zeker leuk!  Joepie Joepie
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #45065 Juli 31, 2014, 10:23:53
edit2Rapporteer  
Wordt het nog wat vandaag, meetpaal IJmuiden geeft nu zo'n 17 - 20 kn ZZW,  Grin   
Zo maar eens de kofferbak volgooien denk  Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #45066 Juli 31, 2014, 10:29:54
edit2Rapporteer  
Hier waait het ook wel lekker ja. Heb alleen geen spullen meer  Grin Grin
Weet ook niet of het genoeg is. Ik ga lekker met de meiden naar het strand. Effies van het zonnetje genieten.  Joepie
Kite ze Theo. Hoop dat het genoeg is voor je. Moet lukken met die 14m van je. ThumpsUp
Rule

Berichten: 174
Antwoord #45067 Juli 31, 2014, 11:17:54
edit2Rapporteer  
Hi all,

Sinds een half jaartje ben ik ook gepakt door t kitesurfen, en heel augustus/september heb ik alle tijd om het onder de knie te krijgen! Enig probleem is dat ik verder weinig kiters ken (en geen die overdag vrij zijn) in de buurt van Amsterdam om mee te kiten en zo veilig van mijn beginnersstatus (loser) af te komen.

Daarom: heb je komende maanden tijd en woon je in(de buurt van) Amsterdam laat dan even weten!

Ik ben trouwens ook bezig een A'dam whatsapp-groepje te bouwen om op goede dagen makkelijk gezellig en snel richting t strand te kunnen racen, heb je interesse stuur maar ff n berichtje!
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #45068 Juli 31, 2014, 11:39:13
edit2Rapporteer  
hey rule, contact ook even bromtor op dit forum.
Bromtor

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #45069 Juli 31, 2014, 15:20:09
edit2Rapporteer  
Hee Boudewijn, tnx voor het meedenken! Ik heb door omstandigheden zo weinig kunnen kiten deze maanden, ik moet echt vaker gaan! Daar zijn dit soort dingen goed voor! Klein vraagje, heeft iemand ervaringen met wetsuits van Jobe? Ik heb nu een 5/3 en dat is echt te warm deze maanden, dus full suit 3/2 lijkt mij wel voldoende, of korte broek lange mouwen?! Oneill bied er 1 aan voor €100, de reactor, is dat een goede, of de epic nemen (160€)?
Repete

Berichten: 123
Antwoord #45070 Juli 31, 2014, 17:08:23
edit2Rapporteer  
Ijmuiden was weer top! 15 tot ruim 20 knopen
Erik_v_R

Berichten: 52
Antwoord #45071 Juli 31, 2014, 17:11:34
edit2Rapporteer  
@ Lauren$ Thanks, het was de bunker bij WaZ geworden. 's Middags heerlijk gevaren met de 11.5

@ Boudewijn Fat Freddy's Drop bij Woodstock was inderdaad top. Kevin niet gezien, wel half Amsterdam
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #45072 Juli 31, 2014, 17:19:49
edit2Rapporteer  
Hi all,

Sinds een half jaartje ben ik ook gepakt door t kitesurfen, en heel augustus/september heb ik alle tijd om het onder de knie te krijgen! Enig probleem is dat ik verder weinig kiters ken (en geen die overdag vrij zijn) in de buurt van Amsterdam om mee te kiten en zo veilig van mijn beginnersstatus (loser) af te komen.

Daarom: heb je komende maanden tijd en woon je in(de buurt van) Amsterdam laat dan even weten!

Ik ben trouwens ook bezig een A'dam whatsapp-groepje te bouwen om op goede dagen makkelijk gezellig en snel richting t strand te kunnen racen, heb je interesse stuur maar ff n berichtje!

Gewoon dit topic in de gaten houden. Lees je vanzelf wie er allemaal waar gaat varen. Gewoon daar naartoe komen en effe zeggen dat je wat hulp nodig hebt. Vrijwel iedereen wil je dan wel helpen en let een beetje op je. Heel veel plezier met deze verslavende hobby  YeSS
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #45073 Juli 31, 2014, 19:29:34
edit2Rapporteer  
Was weer een lekkere avondsessie. Mmmmmmmm zomer, zonnetje en een beetje wind  Joepie

See joes

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #45074 Juli 31, 2014, 20:09:43
edit2Rapporteer  
Was weer een lekkere avondsessie. Mmmmmmmm zomer, zonnetje en een beetje wind  Joepie
See joes
Lekker peetje, hopelijk zondag nog en dan .....op vakantieeeeee Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.