Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

the littleman

Berichten: 817
Antwoord #49575 Juli 27, 2015, 19:34:43
edit2Rapporteer  
Jep was een zeer geslaagd dagje op schel.
Peter gefeliciteerd ouwe rups.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #49576 Juli 27, 2015, 19:38:09
edit2Rapporteer  
Yup, echt een topdaggie op Schellie met de 9m. En een dikke wind, geen regen en ook nog een zonnetje erbij. Heerlijk. Meer van dit soort dagen aub  YeSS
Svennh

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #49577 Juli 27, 2015, 19:38:34
edit2Rapporteer  
Op windsurfing.nl discussie over kiten op schellinkhout.
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?f=20&t=13892000
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #49578 Juli 27, 2015, 19:41:47
edit2Rapporteer  
Peet nog vele jaartjes. Maak er maar een leuk feessie van Joepie InLove

Wat een TOP dag zeg. Heerlijk in de zon met eerst de 9 en later de 7 m gevaren Joepie YeSS
Echt alleen maar een drupje gezien ThumpsUp en gezellige badgastuhhh Joepie YeSS
Meer van dit soort dagen please!!!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #49579 Juli 27, 2015, 20:37:02
edit2Rapporteer  
Heerlijk aan het crossen geweest met de 7-ens  Grin
Hansie ook weer eens gezien en gesproken, je ziet er goed uit Hans lekker hoor 10 kg er af  ThumpsUp
top gedaan je gaat gelijk een stuk hoger  Joepie
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #49580 Juli 27, 2015, 21:37:10
edit2Rapporteer  
 schater schater klopt Theo, ik vroeg mij al af wat dat stipje af en toe aan de hemel was. It was The Beunnnnn  Joepie YeSS
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #49581 Juli 27, 2015, 22:18:55
edit2Rapporteer  
hallloooooooooooooooooo was weer gezellig
sjonge heb het wel gemist
effe lekker ouwehoeren en om weer eens een kwartiertje te varen
maar vooral die grote hoogte  die mis je het ergst 
maar ach eenmaal weer die JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA en een metertje of  tig zit je zo weer in je ritme
heb wel meteen ibuprofen ingenomen want mijn schouderkoppies gingen al aardig branden zal morgenochtend wel niet meer kunnen lopen maar ach jemot er wat voor over hebben
morgen effe kijken wat het word kwa regen  komt er veel in de ochtend dan vaaaaaaaaaaaaaaaaaaren
de beun is er weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAA
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #49582 Juli 27, 2015, 22:34:05
edit2Rapporteer  
Vanaf 6 uur op schellinkhout. Begon met de 7 met 25 knoopies. Na ongeveer driekwartier trok ie mooi door naar 30 knopen. Mooi hoog kunnen springen en eindelijk mijn eerste downloopie geland. Wel relatief veel beginners en lessers in 30 knopen  ThumpDown. Ook nog een beginner met een C4 in de poephouding  schater. Oja, ligt ook nog een blauwe kite in de boom. Hoorde twee verhalen. Eerste is dat iemand te dicht bij de kant sprong en op de kant lande. Andere verhaal is dat het de kite van een meisje was en toen moest releasen ofzo. Naja, geen idee. Hoop dat het goed met ze gaat.
Om een lang verhaal kort te maken, Top sessie  Joepie
Hotel

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #49583 Juli 27, 2015, 22:38:55
edit2Rapporteer  
Morgen voor het eerst het water op bij Schellinkhout, vaar normaal gesproken aan de andere kant van het IJsselmeer rondom Makkum / Workum.

Natuurlijk zal ik morgen eerst even kijken naar evt informatieborden, en ik zal vast iemand daar aanspreken mocht ik nog vragen hebben, maar... is er verder nog belangrijke of handige info over deze spot om van te voren rekening mee te houden of om te weten?

(vond hier: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Schellinkhout niet heel veel info namelijk)

Bij voorbaat dank!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #49584 Juli 27, 2015, 22:43:13
edit2Rapporteer  
Morgen voor het eerst het water op bij Schellinkhout, vaar normaal gesproken aan de andere kant van het IJsselmeer rondom Makkum / Workum.

Natuurlijk zal ik morgen eerst even kijken naar evt informatieborden, en ik zal vast iemand daar aanspreken mocht ik nog vragen hebben, maar... is er verder nog belangrijke of handige info over deze spot om van te voren rekening mee te houden of om te weten?

(vond hier: https://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Schellinkhout niet heel veel info namelijk)

Bij voorbaat dank!
geen spotspecifieke info... Misschien afstand houden van de keienrand, die zijn hard... Tongue
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #49585 Juli 28, 2015, 09:05:55
edit2Rapporteer  
Gister middag lag er ook nog een kiter bij de bunker op het strand!
Iemand daar nog wat van mee gekregen?
inSaNo

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #49586 Juli 28, 2015, 13:14:06
edit2Rapporteer  
Ik ben gistermiddag na werk ook even naar Schellinkhout gereden.  Leuke spot! Lekker druk!

Maar ik ben ook nog beginner, en dacht: De wind gaat ff te hard om nu te gaan oefenen. Dus ben maar op het bankje blijven zitten totdat mn vrouw verkleumde van de kou, en ze de auto weer in wilde.

Zag inderdaad een paar mensen die moeite hadden met het in bedwang houden van de kite. Snap niet dat men dan toch maar gewoon het water op gaat. Mijn kleinste kite is een 9m2, en ik zag mensen met een 6/7 die het zwaar hadden.

Ik wacht wel iets rustigere wind af. Smiley
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #49587 Juli 28, 2015, 15:16:22
edit2Rapporteer  
Ik ben gistermiddag na werk ook even naar Schellinkhout gereden.  Leuke spot! Lekker druk!

Maar ik ben ook nog beginner, en dacht: De wind gaat ff te hard om nu te gaan oefenen. Dus ben maar op het bankje blijven zitten totdat mn vrouw verkleumde van de kou, en ze de auto weer in wilde.

Zag inderdaad een paar mensen die moeite hadden met het in bedwang houden van de kite. Snap niet dat men dan toch maar gewoon het water op gaat. Mijn kleinste kite is een 9m2, en ik zag mensen met een 6/7 die het zwaar hadden.

Ik wacht wel iets rustigere wind af. Smiley
Kijk, van jou moeten we er meer hebben.
Had nog dat stukkie gelezen op windsurf forum en daar hebben ze er ook last van. Worst case scenario mogen we straks niet meer kiten op schel
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #49588 Juli 28, 2015, 15:58:24
edit2Rapporteer  
Het zijn natuurlijk niet alleen de windsurfers die er last van hebben. Ook de mede kitesurfers hebben er gewoon last van als we ons niet allemaal aan de regels houden.

Hoe veel van jullie spreekt iemand later op de kant aan als hij iemand iets zag doen dat niet oke is?
Skyline

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #49589 Juli 28, 2015, 17:13:41
edit2Rapporteer  
Misschien enigszins offtopic, maar gerelateerd aan wat er hierboven gezegd wordt. Wat is de officiële status van kiten op schellinkhout (of Enkhuizen / Andijk). Het wordt volgens mij gedoogd, maar natuurlijk is het doel om het hier echt "toegestaan" te krijgen. Is het wachten op de gemeente voor iets? Worden de kiters in de gaten gehouden vanwege incidenten die veel in de media voorkomen? Natura2000? Iemand die mij hier iets over kan vertellen?

Om toch nog beetje ontopic te zijn; Heerlijk kunnen varen vanochtend. Lekker rustig was het toen nog. Later werd het teveel met de 10 en op tijd gestopt.
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #49590 Juli 28, 2015, 18:36:34
edit2Rapporteer  
Ook ff 2 dagen overgeslagen, zondag nog lekker kwalletjes sessie(tje) op wijk aan zee, en nu hard gewerkt en op naar friesland morgen, lekker 2 dagen workum, benieuwd hoe druk het is op die topspot!

Morgen met 6 meter zo te zien en donderdag wat minder wind. Kom ik daar FlyingTrunkie dan tegen?
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #49591 Juli 28, 2015, 19:03:41
edit2Rapporteer  
Gister middag lag er ook nog een kiter bij de bunker op het strand!
Iemand daar nog wat van mee gekregen?

jup,   hij was op het strand geland, naar waarschijnlijk een sprong

en ze enkel deed veel auw,  gebroken of gekneusd waarschijnlijk
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #49592 Juli 28, 2015, 20:24:11
edit2Rapporteer  
toch weer een uurtje meegepakt vanavond wind nam iets af maar de 9 ging nog ok
vriesmjde

Berichten: 40
Antwoord #49593 Juli 28, 2015, 21:57:44
edit2Rapporteer  
Ola! Morgen westenwind, is het dan nog goed op schellinkhout of word de wind dan al vlagerig?
Alvast bedankt groet Michiel
audi

Berichten: 752
Antwoord #49594 Juli 28, 2015, 22:11:38
edit2Rapporteer  
West is nog goed op schel
bwensveen

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #49595 Juli 28, 2015, 22:41:06
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij helpen aan een tweedehands 7 meter kite. Ik heb nu een North Neo 9 meter. North zou OK zijn, maar geen must.

thanks!

gr,

Bas
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #49596 Juli 28, 2015, 23:06:33
edit2Rapporteer  
Drama op wijk, eerst met de 9 in een bui eraf geblazen. 7 uit de auto halen en toen ik er weer op stond was de wind weg, zo standaard.

Wel nog een paar beginners aangesproken die het handig vonden om te leren hoe je een kite op laat in 40 knopen. Ging ongeveer zo:

ik: waar zijn jullie mee bezig?
beginner: ja we weten niet helemaal hoe die kite werkt, zijn het aan het uitzoeken
ik: zou je dat niet doen in wat minder wind?
beginner: ?!
ik haak vervolgens zijn chickenloop uit en zeg het volgende:
ik: als je zo door gaat lig je straks tegen die container daar verderop
beginner: ja inderdaad....

Vervolgens stopten ze ook met aanklooien, hopelijk heeft het nut gehad.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #49597 Juli 28, 2015, 23:08:26
edit2Rapporteer  
Ook ff 2 dagen overgeslagen, zondag nog lekker kwalletjes sessie(tje) op wijk aan zee, en nu hard gewerkt en op naar friesland morgen, lekker 2 dagen workum, benieuwd hoe druk het is op die topspot!

Morgen met 6 meter zo te zien en donderdag wat minder wind. Kom ik daar FlyingTrunkie dan tegen?
Denk van niet....
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #49598 Juli 29, 2015, 14:53:43
edit2Rapporteer  
Iemand eind vd dag nog naar IJmuiden? Prima windje, richting misschien wat West maar ach.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #49599 Juli 29, 2015, 15:33:01
edit2Rapporteer  
Ik ga begin van de avond naar bergen aan zee, hopelijk net zo'n mooie sessie als gisteren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.