Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56075 Maart 21, 2020, 11:54:48
edit2Rapporteer  
Nog mensen naar Edam vandaag ..het is frisjes maar het waait lekker.. Grin
Ik ben er om een uurtje of 11.30  Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56076 Maart 21, 2020, 12:31:14
edit2Rapporteer  
Mooie Oostenwind en een heerlijk zonnetje dit weekend voorspeld.

De ideale omstandigheden waar je normaal gesproken erg blij van wordt.

Alleen dit keer niet, helaas.

Corana gooit roet in het eten (kite surfen). Er is (nog) geen Lock Down dus je mag als je wil gewoon gaan varen.

Alleen sla ik dit keer over.

We gaan weer los gaat voorlopig in de Ijskast !

Iedereen ondanks alles een prettig weekendt toegewenst en zorg goed voor elkaar !.


kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #56077 Maart 21, 2020, 12:31:46
edit2Rapporteer  
Enkhuizen of medemblik na 4 en, zie voorlopig geen problemen
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56078 Maart 21, 2020, 13:37:33
edit2Rapporteer  
Citaat
Enkhuizen of medemblik na 4 en, zie voorlopig geen problemen


kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #56079 Maart 21, 2020, 13:43:11
edit2Rapporteer  
Houdt afstand en laat geen vieze kites op waaronder ozone edges en core kites
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56080 Maart 21, 2020, 22:41:32
edit2Rapporteer  
Vooral er allemaal lekker op uit blijven trekken. Hebben Italië al bijna ingehaald.





@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #56081 Maart 22, 2020, 10:30:33
edit2Rapporteer  
Beter niet afwachten op een lockdown,die komt er toch wel .En zeker op de wijze hoe we er nu met ze allen in NL mee omgaan . Op een gegeven moment daalt het wel in bij de meesten hoe serieus dit horrorscenario zich kan gaan ontvouwen,dat duurde bij mij ook even.Pas op de plaats please   Cry
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #56082 Maart 22, 2020, 12:48:44
edit2Rapporteer  
Bovenstaande vergelijking is wel confronterend ja  Lips Sealed

Heb in een Farmaceutisch bedrijf gewerkt en daar binnen ben je als mens het meest "vieze" en besmettelijke voorwerp zal ik maar zeggen .

Handen wassen is daarom heel belangrijk, hoe vaak raak je dingen aan en hoe vaak raak je je gezicht neus en mond aan..

julianjjk

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #56083 Maart 22, 2020, 20:49:27
edit2Rapporteer  
Iemand toevallig een blauw ion wetsuit gevonden vandaag op de dijk richting marken?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56084 Maart 23, 2020, 10:53:32
edit2Rapporteer  
http://www.kitefeel.nl/zet-kitesurfenrecreatie-op-hold/?fbclid=IwAR0xWkfwZQTJyBLeXTkWXZncAze_xbVSp8PV7VnbIIXAGHN_QSfcIOm1m3o

Enkhuizen sloot vandaag de toegangswegen naar de kitespot, drukte en te veel mensen/surfers op elkaar was de oorzaak.

– Zou dit komende dagen in Schellinkhout ook gebeuren of staat hiervoor de richting niet goed? Nee, nog niet, maar eind deze week zal de richting waarschijnlijk weer naar een westelijke stroming kunnen draaien.

– De burgemeester en KiteFEEL vraagt jullie om deze tijd AUB NIET te gaan kitesurfen en om de mensenmassa´s te vermijden.

– Als de stijging in Nederland zo zal blijven ontwikkelen, is een lock down de enige (tijdelijk) oplossing. Let daarom juist nu op jezelf en andere door niet onnodig van huis te gaan!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #56085 Maart 23, 2020, 12:38:57
edit2Rapporteer  
http://www.kitefeel.nl/zet-kitesurfenrecreatie-op-hold/?fbclid=IwAR0xWkfwZQTJyBLeXTkWXZncAze_xbVSp8PV7VnbIIXAGHN_QSfcIOm1m3o

Enkhuizen sloot vandaag de toegangswegen naar de kitespot, drukte en te veel mensen/surfers op elkaar was de oorzaak.

– Zou dit komende dagen in Schellinkhout ook gebeuren of staat hiervoor de richting niet goed? Nee, nog niet, maar eind deze week zal de richting waarschijnlijk weer naar een westelijke stroming kunnen draaien.

– De burgemeester en KiteFEEL vraagt jullie om deze tijd AUB NIET te gaan kitesurfen en om de mensenmassa´s te vermijden.

– Als de stijging in Nederland zo zal blijven ontwikkelen, is een lock down de enige (tijdelijk) oplossing. Let daarom juist nu op jezelf en andere door niet onnodig van huis te gaan!


Mooi en nobel stukje, maar waarom stond Kitefeel tot gisteren dan te adverteren met kijk het eens mooi weer zijn om te kiten?
Japie

Berichten: 10
Antwoord #56086 Maart 23, 2020, 13:02:17
edit2Rapporteer  
Mooi en nobel stukje, maar waarom stond Kitefeel tot gisteren dan te adverteren met kijk het eens mooi weer zijn om te kiten?
Lekker belangrijk, kijk wat er overal nog te zien is aan misplaatste reclame met boodschappen die met de huidige actualiteit nergens meer op slaan.

Belangrijk is dat Kitefeel er lering uit heeft getrokken en vanaf vandaag zijn lessen dus niet meer geeft.

Niet alleen naar het verleden kijken. Juist met deze crisis gaat het om het heden en nog meer om de (nabije) toekomst
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #56087 Maart 23, 2020, 13:06:16
edit2Rapporteer  
Mooi en nobel stukje, maar waarom stond Kitefeel tot gisteren dan te adverteren met kijk het eens mooi weer zijn om te kiten?
Lekker belangrijk, kijk wat er overal nog te zien is aan misplaatste reclame met boodschappen die met de huidige actualiteit nergens meer op slaan.

Belangrijk is dat Kitefeel er lering uit heeft getrokken en vanaf vandaag zijn lessen dus niet meer geeft.

Niet alleen naar het verleden kijken. Juist met deze crisis gaat het om het heden en nog meer om de (nabije) toekomst

Hiermee bevestig je dus dat ze tot en met gisteren nog les gaven? Dat vind ik wel schokkend, met les geven kom je veelvuldig binnen 1.5m van elkaar... Beetje tegenstrijdig dan terwijl er een advies lag om minimaal 1.5m afstand te houden.

Naar de toekomst kijken is goed, echter dan moet je eerlijk zijn over het verleden.
Japie

Berichten: 10
Antwoord #56088 Maart 23, 2020, 13:26:49
edit2Rapporteer  
Ik bevestig helemaal niks

(kansloos en triest is jouw redeneringsvermogen, maar ja, provoceren is jouw enige kracht)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #56089 Maart 23, 2020, 13:35:50
edit2Rapporteer  
Ik bevestig helemaal niks

(kansloos en triest is jouw redeneringsvermogen, maar ja, provoceren is jouw enige kracht)

Zozo dat is nogal een statement, gelukkig weet ik zelf wel beter! Maar jij denkt mij dus te kennen, vind ik wel knap want ik ken jou niet.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56090 Maart 23, 2020, 14:18:16
edit2Rapporteer  
Citaat
Hiermee bevestig je dus dat ze tot en met gisteren nog les gaven? Dat vind ik wel schokkend,



Citaat
Citaat Marc
Ik heb heerlijk twee dagen gekite op Enkhuizen, was helemaal top! Spotrecord gepakt, mijn Sonic 13m lekker aan de tand gevoeld, heerlijk gewoon!


Schokkend ? Wat kan jou dat nou schelen ? Als jij maar lekker kan kiten !!!


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56091 Maart 24, 2020, 20:12:24
edit2Rapporteer  
Gelezen op face book, doe er wat mee !

Beste medekiters, Leon en Roeland vormen samen team Kitemedical. Zoals jullie van ons gewend zijn beantwoorden we vragen over blessures en geven hierover advies.

Nu recent worden we ook steeds meer om advies gevraagd over wel/niet kiten onder de huidige omstandigheden.

Er vanuitgaande dat we een gemeenschappelijk doel hebben (stoppen verspreiding virus) maatschappelijk is er denken wij nog een reden om niet t water op te gaan. Iedere dag meldt t RIVM ons het aantal besmettingen en patiënten op de intensieve zorg.

Vanuit de praktijk van een groot ziekenhuis kan ik met jullie delen dat de zorg voor deze patiënten intensief is en een groot beslag legt op aanwezige professionals. Ik denk dat t netjes is van ons als kiters dat we deze zorg niet nog drukker gaan maken met een relatief blessuregevoelige sport als kitesurfen.

Ons advies is dan ook blijf thuis, blijf fit en wacht tot we de coronaperiode achter ons hebben met kiten.

Stay fit,
Leon & Roeland

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #56092 Maart 25, 2020, 11:39:01
edit2Rapporteer  
Jezus man gaat het niet, heb de computer 5 minuten aan en zie deze  (pimploser_kitesmiley)post op Hanloss, hier een paar keer, wat denk je er kijkt niemand naar het journaal ik zal het nog maar een paar keer posten. Huh
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #56093 Maart 25, 2020, 12:16:20
edit2Rapporteer  
Jezus man gaat het niet, heb de computer 5 minuten aan en zie deze  (pimploser_kitesmiley)post op Hanloss, hier een paar keer, wat denk je er kijkt niemand naar het journaal ik zal het nog maar een paar keer posten. Huh

Beetje overdreven inderdaad van die meneer Kibbeling, we weten het nu wel inderdaad...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56094 Maart 25, 2020, 16:56:25
edit2Rapporteer  
Citaat
Jezus man gaat het niet

Beetje overdreven inderdaad van die meneer Kibbeling


Sorrie, excuses dat ik jullie wakker heb gemaakt, blijf vooral lekker door slapen en van het weekendt natuurlijk weer heerlijk kiten met zijn allen. Cool

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56095 Maart 28, 2020, 18:48:53
edit2Rapporteer  
ONDERDIJK – Zon, een mooie stevige noordoostelijke wind, dus tijd om de kite te pakken en naar het Nesbos bij Onderdijk af te reizen om te gaan kitesurfen.
 
Dat er door de regering regels zijn opgesteld waaraan iedereen zich moet houden lijkt voor deze groep sporters niet op te gaan.
 
Vorige week was het helemaal erg, heb er nog foto’s van. Kon amper lopen met mijn hond op de dijk.
 
Ben Mes
allemaal een boete geven van 400 euro, is het zo over.
 
https://www.medemblikactueel.nl/2020/03/28/de-corona-regels-tellen-niet-voor-kitesurfers/?fbclid=IwAR07BS_xMAoumJYuYT0AOiuLtadopzdspRp_rmJB-VTRwb4z9x8OoW5KeAw
 
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #56096 Maart 28, 2020, 18:58:26
edit2Rapporteer  
Haring H je heb gelijk dat je het plaatst.
Maar denk dat de meeste het nu wel weten en hebben besloten wel of niet te gaan kiten.

Het kiten op zich is niet zo erg maar het ouwehoeren met elkaar wel.
Ook als er iets gebeurd en je moet naar het ziekenhuis heb je een probleem en schaam je je toch rot.
Hopen dat het snel voorbij is.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56097 Maart 28, 2020, 19:03:21
edit2Rapporteer  
Citaat
Hopen dat het snel voorbij is.

En Zo Is dat !   ThumpsUp


Strand Horst inmiddels gesloten voor kite surfen :


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56098 April 03, 2020, 17:12:26
edit2Rapporteer  
Ter info :  Bijgewerkt t/m 3 april 2020.

Wegens Corona heeft de lokale overheid de wegen naar de volgende kitesurflocaties afgesloten:

- Enkhuizen
- Schellinkhout
- Noordwijk
- Katwijk
- Rockanje
- Oostvoorne
- Bloemendaal
- Strand Horst
- Almere
- Zandvoort
- Hoek van Holland
- Den Haag (in ieder geval weekend 4/5 april)

Zie ook nkv spotkaart https://kitesurfvereniging.nl/spotkaart/

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56099 April 03, 2020, 20:55:32
edit2Rapporteer  
Voorlopig is Schellinkhout gesloten voor kitesurfen.. Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.