Kiters uit Rotterdam , meld je!

Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #51350 Juli 22, 2015, 13:45:44
edit2Rapporteer  
Ik heb een verzekering bij sportzeker lopen. Dit is een gecombineerde (reis)verzekering van de Europeesche. Hier is je eigen materiaal verzekerd tot een bedrag waar jezelf voor kiest welke op €7500 is gemaximeerd.  Mijn hele gezin is verzekerd en ik betaal een premie van ca. €22 pm. Hier zit ook een aansprakelijheid bij in. Gebroken lijnen zijn echter niet verzekerd doordat dit ook slijtage kan zijn. Check de site maar eens... sportzeker.nl
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #51351 Juli 22, 2015, 13:46:30
edit2Rapporteer  
Huib, lijkt mij dat diegene die je lijnen sloopt netjes de boel afhandeld. Dus kosten zijn voor hem.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #51352 Juli 23, 2015, 18:46:27
edit2Rapporteer  
zaterdag de 7 rondgooien hoelaaaaaaaaaaa. wat een heerlijk begin van me vakantie!!!!!!
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #51353 Juli 23, 2015, 19:42:12
edit2Rapporteer  
Heb mijn 7 net verkocht en m'n nieuwe is nog niet binnen Undecided
PvanEE

Berichten: 66
Antwoord #51354 Juli 23, 2015, 21:07:17
edit2Rapporteer  
Nooit geen ouwe schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
ronny

Berichten: 357
Antwoord #51355 Juli 23, 2015, 23:09:52
edit2Rapporteer  
zaterdag de 7 rondgooien hoelaaaaaaaaaaa. wat een heerlijk begin van me vakantie!!!!!!

zeker weten :0
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #51356 Juli 24, 2015, 07:34:45
edit2Rapporteer  
Mijn bestelde 7 is dan helaas ook nog niet binnen
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51357 Juli 24, 2015, 07:36:56
edit2Rapporteer  
Ik ben morgen in Scheveningen, maar lijkt vol aanlandig te worden...  Undecided
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #51358 Juli 24, 2015, 15:03:24
edit2Rapporteer  
Middag, omgeving rdam en omstreken!

Ik heb kitesurf les gehad, iko certificaat en maak nu mijn eerste meters zelfstandig.
Al een paar keer gaan kiten bij strand oostvoorne en brouwersdam.
Waterstarten lukt, hoogte lopen ook. Volgende stap is transistions leren.

Voorlopig nog maar niet naar slufter of rockanje, eerst ondiep/vlak water.

Zijn er nog meer beginnende kiters uit de omgeving die zo nu en dan af willen spreken?
Het is toch makkelijker als je met iemand op het water bent die in dezelfde leercurve zit.

Ik ben 43 jaar, woon in dordrecht en heb eigen vervoer.
Veel op reis voor mijn werk in buitenland dus ik ben niet altijd op het water.
S avonds lukt vaak wel nu het nog licht is, weekend hangt af van alle andere activiteiten,  hockey kids, boodschappen, vrienden, je kent t wel.

Tjeemig, dit lijkt bijna wel een contact advertentie....ps ik ben gelukkig getrouwd :-)

Anyway, lijkt t je wat, stuur dan een PM, dank!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #51359 Juli 24, 2015, 16:17:50
edit2Rapporteer  
Letop experts only zaterdag


Veel plezier morgen maar pas op windstoten.

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #51360 Juli 25, 2015, 10:36:14
edit2Rapporteer  
Hij gaat al lekker 42 knp met stoten van 51 op oostvoorne.
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #51361 Juli 26, 2015, 11:07:01
edit2Rapporteer  
Was gister niet te doen voor mij op oostvoorne was daar om een uur of 12 met mijn 6 maar met vol aanlandige wind was het veel te hard. na 300m lag ik alweer op het strand en ben dus gestopt.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #51362 Juli 26, 2015, 12:56:14
edit2Rapporteer  
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51363 Juli 27, 2015, 06:24:05
edit2Rapporteer  
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
ronny

Berichten: 357
Antwoord #51364 Juli 27, 2015, 07:00:31
edit2Rapporteer  
het is hier droog marc :Smiley
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #51365 Juli 27, 2015, 12:20:24
edit2Rapporteer  
vanmiddag droog dus gewoon dikke sessie na het werk. Joepie
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51366 Juli 27, 2015, 23:48:37
edit2Rapporteer  
Wat een pruts sessie, niets lukte helaas... Maarja het was lekker in de golven en in het zonnetje en het is nog altijd 10x beter dan op het werk zitten. Grin

Een paar mensen waren dik aan het loopen! Ed, Tim, Ronald, Ron&Ron, gast met rode Torch en twee gasten met een C4. Waarvan de ene echt een doodsmakker maakte.  Shocked Weet iemand wie dat was?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51367 Juli 27, 2015, 23:52:34
edit2Rapporteer  
Ik ga morgen lekker, vanaf een uurtje of 12 Smiley
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #51368 Juli 28, 2015, 07:00:33
edit2Rapporteer  
Mooi stukje geschiedenis...
http://www.rijnmond.nl/programmas/middag-aan-de-maas/berichten/27-07-2015/vergeten-verhalen-autostrand-oostvoorne
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #51369 Juli 28, 2015, 07:29:26
edit2Rapporteer  
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Hi Marc, ik heb de kite niet eens vol hoeven te depoweren. Ik vaarde de kite op het middelste knoopje op de stuurlijnen en de strap maximaal 3/4 aangetrokken. Hierbij geen problemen gehad. De kite behoudt erg goed z'n vorm. ben er erg tevreden mee tot nu toe.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51370 Juli 28, 2015, 09:53:58
edit2Rapporteer  
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Hi Marc, ik heb de kite niet eens vol hoeven te depoweren. Ik vaarde de kite op het middelste knoopje op de stuurlijnen en de strap maximaal 3/4 aangetrokken. Hierbij geen problemen gehad. De kite behoudt erg goed z'n vorm. ben er erg tevreden mee tot nu toe.

Raar dat het bij mij wel gebeurd, ik depower een kite trouwens niet. Wanneer dat nodig is ga ik een maat kleiner varen.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #51371 Juli 28, 2015, 11:00:54
edit2Rapporteer  
Het lijkt of de storm van afgelopen zaterdag een hoop zand heeft aangespoeld rechts buiten de poel en het daar ondieper is geworden. Of hebben met zeer laag water te maken?

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #51372 Juli 28, 2015, 11:35:28
edit2Rapporteer  
Wat een pruts sessie, niets lukte helaas... Maarja het was lekker in de golven en in het zonnetje en het is nog altijd 10x beter dan op het werk zitten. Grin

Een paar mensen waren dik aan het loopen! Ed, Tim, Ronald, Ron&Ron, gast met rode Torch en twee gasten met een C4. Waarvan de ene echt een doodsmakker maakte.  Shocked Weet iemand wie dat was?

Ik was het niet maar ik ben me wel 1 keer de &^%$# geschrokken.

Ik trek een loop, maak een downloop, land normaal en plots maak ik een faceplant door een raar golfje ofzo...op zich niks mis mee.
Maar dan ineens gaat de kite in een deathloop....gelukkig was ik bij machte om te staan en te controleren wat er aan de hand was...zie ik dat mijn rechterbareinde OM de haak zit van de spreaderbar!
Vraag me niet hoe hij daar komt...kreeg hem gelukkig wel los.

Nu begrijp ik ook waarom sommige ongelukken zo snel gebeuren waarbij men soms niet weet wat de oorzaak is.
Zo zie je maar weer, ook als je veel ervaring hebt. risico blijven er altijd.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #51373 Juli 28, 2015, 11:47:16
edit2Rapporteer  
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Hi Marc, ik heb de kite niet eens vol hoeven te depoweren. Ik vaarde de kite op het middelste knoopje op de stuurlijnen en de strap maximaal 3/4 aangetrokken. Hierbij geen problemen gehad. De kite behoudt erg goed z'n vorm. ben er erg tevreden mee tot nu toe.

Raar dat het bij mij wel gebeurt, ik depower een kite trouwens niet. Wanneer dat nodig is ga ik een maat kleiner varen.
Maar jij vaart RPM toch? Die van mij (ook RPM) heeft daar ook weleens last van als ik erg overpowerd sta.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51374 Juli 28, 2015, 12:55:35
edit2Rapporteer  
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Gisteren toch nog de high-end van de 9m fx kunnen testen. Kite blijft verbazingwekkend stabiel in de harde vlagen en is goed onder controle te houden.

Vraagje, gaan de voorste aanhechtingspunten van de LE niet naar binnen staan wanneer je de kite veel depowerd?


Nog een ander punt, zou het vandaag wat worden aan zee? Er zitten veel buien dus ik twijfel behoorlijk.
Hi Marc, ik heb de kite niet eens vol hoeven te depoweren. Ik vaarde de kite op het middelste knoopje op de stuurlijnen en de strap maximaal 3/4 aangetrokken. Hierbij geen problemen gehad. De kite behoudt erg goed z'n vorm. ben er erg tevreden mee tot nu toe.

Raar dat het bij mij wel gebeurt, ik depower een kite trouwens niet. Wanneer dat nodig is ga ik een maat kleiner varen.
Maar jij vaart RPM toch? Die van mij (ook RPM) heeft daar ook weleens last van als ik erg overpowerd sta.

Die moet je gewoon hard genoeg oppompen en dan gebeurd dat niet. Het is bij de FX ook niet echt vervormen, ik denk eerder dat het gewoon hoort. Cabrinha heeft de zogenaamde dynamic ARC op hun kites.

@ Ron, daarom heb ik ook zo'n hele sneller reflex met de QR trekken in dat soort condities.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.