kleuren voor kiteboards

Geronimo79

Berichten: 2552
Mei 13, 2007, 03:12:46
edit2Rapporteer  
Hey ik zat ff met het volgende,

de kleuren van kiteboards.. in principe is het altijd lekker opvallend, zodat je ze ziet in het water als je weer eens zonder je board vandoor bent gegaan. Maar op sticked zag ik toch een aardige lading donkere boardjes.. zwart ook wel...
Nou vind ik zwart een erg fijne kleur om op te werken, (misschien komt dat gewoon door m'n black metal achtergrond...) Maar nu was ik benieuwd wat jullie van zwart kleurige boardjes vinden?

En hoe kan ik de ellende van het niet kunnen vinden van het boardje (vanwege de zwarte kleur) verminderen? is het al ok als de onderkant een andere kleur heeft? bedoel de onderkant mag van mij zo fel als het maar kan..

En dan nog een andere vraag, vooral richting LeonB, ivm ts-visuals.. de filetjes die je daar heen stuurt moeten als het even kan CYMK zijn.. Wat ik eerder al zei, als ik in die modus begin te kleuren.. krijg ik alleen vergrijste kleuren.. niet een heerlijk FEL FELLER FELST groen kleurtje.. en dat zie ik nou juist graag... Hoe kan ik dit oplossen? Of heb ik dit probleem niet als ik met illustrator zou gaan werken?
Zijn er verder nog andere opties? jpgje aanleveren... tiff filetje... in iedergeval iets waamee ik de felle kleuren kan behouden.. Want dat boardje van LEON, met frankenstein erop, die ziet er rete gaaf uit in die kleuren..

Ohja, mocht iemand nou eens een design ofzo willen en goede suggesties heeft... misschien kan ik eens wat proberen.. nu gewoon lekker oefenen zodat ik als ik wel een klein internet bedrijfje begin wat geoefend ben zeg maar.. dus kiteboard design suggesties zijn altijd welkom.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #1 Mei 13, 2007, 06:59:12
edit2Rapporteer  
even voor de duidelijkheid over CMYK & RGB.

Je moet CMYK gebruiken voor drukwerk, simpelweg omdat dit word opgebouwd uit de 4 kleuren Cyaan Magenta Geel & Zwart. (de kleuren die ook in je printertje zitten)

RGB (Rood, Groen, Blauw) zijn 3 kleuren die alleen op Monitor te gebruiken is (tv film etc) Dit is een digitale opbouw van kleur die dus veel feller kan worden.

Dit kun je niet oplossen door gebruik van ander programma/file of wat dan ook. Dit is gewoon niet haalbaar! en waarom dat staat hieronder kort uitgelegd.

RGB kleuren

RGB staat voor Rood, Groen en Blauw. Het is de meest gebruikte kleurmodus en wordt voornamelijk gebruikt om kleuren weer te geven op beeldschermen (TV, monitoren, LCD displays en projectoren, ...)

Rood, Groen en Blauw zijn 'additieve kleuren'. Wanneer je deze 3 kleuren samenvoegt dan krijg je wit licht. Zij bouwen dus licht op!

Op onderstaande afbeelding wordt de additieve werking van RGB voorgesteld.

____________________________

CMYK kleuren

CMYK staat voor Cyaan (blauw), Magenta (roze/paars), Yellow (geel). De K staat voor 'Key' (sleutel) en is het zwart in de CMYK kleurmodus. Het is het meest gebruikte kleurenmodel in de drukwereld.

CMY hebben in tegenstelling to RGB de eigenschap om een erg donkerbruin/grijs te vormen wanneer hun waarden volledig op 100% worden ingesteld. Er kan met deze kleuren alleen nooit een echt zwart verkregen worden. Daarom werd een apart kanaal toegevoegd namelijk het K-kanaal: het is de 'key' of 'sleutel' tot het crëeren van het échte zwart dat vaak nodig is bij het drukken van zwarte tekst of van de donkerste schaduwpartijen in afbeeldingen. Men koos ook de letter K en niet de letter B (van Black) om verwarring te vermijden met het Blue uit het RGB kleurmodel.

Wanneer CMY wordt gedrukt op wit papier, dan nemen zij het licht weg dat wordt weerkaatst op het papier! Het menselijk oog neemt vervolgens enkel nog zwart waar. Vandaar dat CMY 'subtractieve kleuren' worden genoemd.


Gewoon in CMYK werken en zo fel als je wil hebben.
Boardje van LEON, met frankenstein erop is dus een goed voorbeeld, deze is ook echt opgebouwd uit CMYK dus er is veel haalbaar!

Wil je het wel echt fel hebben word het zoals ik zei PANTONE drukkleuren en dit loopt in de kosten omdat voor elke kleur een apart zeefdrukraam gemaakt moet worden.

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt...  Huh
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Mei 13, 2007, 07:38:46
edit2Rapporteer  
Ok snap nu in ieder geval hoe dit in elkaar zit. Maar goed.. mooie kleuren uit cmyk persen is me nog niet gelukt.. had in het begin niet door dat ik cmyk deed.. en al die boards.. zijn gewoon weg minder mooi... en das best wel jammer... nouja.. ik zal toch moeten proberen ze in dat cmyk format te krijgen... hoop dat het dan nog wat is..
xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #3 Mei 13, 2007, 07:53:30
edit2Rapporteer  
Ik vind zwart echt super mooi. (heavy metal:) ) maar eh , los daarvan carbon look vind ik ook altijd erg bruut. Ik heb oranje brunotti vinnen, die zijn perfect voor een zwart board. Aan de boven kant zit ik te denken om mijn grabhandle oranje te spuiten.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Mei 13, 2007, 16:16:52
edit2Rapporteer  
Hey Themplar,

Het gaat erom hoe de ontwerpen uit de printer rollen, niet hoe ze eruit zien op het beeldscherm  ThumpsUp.

Bytheway....in Photoshop CS2 kan je ook heel makkelijk CMYK instellen op het moment dat je een nieuw ontwerp maakt. Normaal werk ik niet met photoshop. Daarom dat ik het ook ff geprobeerd heb...

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 Mei 13, 2007, 20:14:02
edit2Rapporteer  
Ik weet wel hoe je hem op CMYK krijgt, das bij mij de standaard instelling.. Maar zoals ik zei, fel groen bv bestaat niet in die modus.. Athans ik zie ze niet..
Bv een zwart boardje, en daar een groene succubus op die FEL groen is.. die word donkergrijs groen in CMYK.
En dat zou dus echt bagger zijn..
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Mei 13, 2007, 20:29:28
edit2Rapporteer  
Okay duidelijk. Heb ik je verkeerd begrepen.

De helderheid van de kleuren hangt ook af van het soort sublimatieinkt. Bijvoorbeeld mijn "rode sterren" zijn veel feller geworden dan waar ik vanuit ging. Je hebt niet alles onder controle.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #7 Mei 13, 2007, 22:01:07
edit2Rapporteer  
Ok.. kijk das duidelijk.. beetje gokje dus hoe het eruit gaat komen,...

Nouw.. dat gaat pielen worden met photoshop.. om het toch nog een beetje in orde te krijgen..
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Mei 14, 2007, 02:27:12
edit2Rapporteer  
AAARGGHHH... hoe krijg je een mooi boardje lelijk... heb de groene honeycomb van een tijdje terug aangepast.. en das toch echt niet zo mooi...
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #9 Mei 14, 2007, 13:05:04
edit2Rapporteer  
Beetje zijsprong: Gradients.
Hoe maak je die in andere kleuren dan zwart wit? Huh
en hoe zorg je dat deze over verschillende shapes doorloopt en niet 'opnieuw' begint?
Ik heb een aantal krullen die ik van de tip naar 't midden wi llaten vervagen. Het moet niet zo zijn dat ie bij elke krul met (nu nog) zwart begint.

andere zijsprong: afbeeldingen.
welke grootte moet een te gebruiken foto/plaatje hebben (In pixels) wil je hem op A4 formaat op je board hebben?
Welke 'live trace' moet daarover heen? of helemal niet?

ps: heeft iemand een Hi-res plaatje van een hamerhaai? (grinnik_kitesmiley)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #10 Mei 15, 2007, 01:10:00
edit2Rapporteer  
Hey wouter, ehh betrefd de haai.. GOOGLE!!

Gradients, in photoshop, kun je in elke kleur zetten die je wilt. Gewoon de kleur van je pallet aanpassen. En als je al die krullen tegelijk wilt gradiente overlay. Pak dan de magic Wand, selecteer de eerste, dan druk je shift in, en houd die in, en klik je met je muis de rest ook aan. zo kun je multi. selexy maken.
moet lukken. succes, en anders msn maar ff.. das altijd makkelijker
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Mei 15, 2007, 03:10:36
edit2Rapporteer  
Hey Wout,

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=hammer+shark&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

Leef jezelf uit!!  (grinnik_kitesmiley) (gnehehehe....)
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #12 Mei 15, 2007, 03:48:41
edit2Rapporteer  
@leon: lol schater
google = behoorlijk gebruikt tot op de latijnse namen toe maar dat houd bij 800pixels wel op.
En dan is onderstaand het beste wat ik voor elkaar krijg.

Dat is van een jpg van 800x600, live traced (photo high fidelity) expand en rotzooi erom heen errasen. (select-delete-select-delete-enz.)

andere methodes met betere resultaten? Huh
Of worden het gewoon stripfiguren?
zie:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24820.0
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 Mei 15, 2007, 04:57:22
edit2Rapporteer  
http://www3.nationalgeographic.com/animals/images/1024/hammerhead-shark.jpg
http://www.sullacresta.it/squalo/shark%20(1).jpg
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.