Baai van Rosas, wie meer deze zomer

xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #175 Augustus 15, 2007, 03:11:05
edit2Rapporteer  
arggg.. anders was ik nu terug gekomen vanuit empuria brava,,, echte zit ik nu met me gebroken enkel,,, in de hoop dat ik nog mag kite :S.... (zie mijn oei oei oei topic in de lounge)

gelukkig aan de mensen te horen stond er nietzoveel wind afgelopen week...dat scheelt dan alweer voor mij Wink...

volgend jaar misschien beter...
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #176 Augustus 15, 2007, 13:12:00
edit2Rapporteer  
Hi Kiteko en Tramontanja,

Ik zit nu op de camping La Ballena uit verveling achter mijn PC te klooien omdat het vandaag wederom niet waait. Windfinder en windguru voorspellen beide weinig beterschap. Jullie alle wind opgebruikt! Hoop dat het nog wel een keertje goed gaat waaien voor die rocket van Albert. Trouwens een goeie gozer die Albert. Ben benieuwd hoe je de zaak heb afgerond gisteren kiteko.. Laat even weten. Van mag mag je hem wel uitnodigen naar Nederland. Lijkt mij wel top om met hem een paar sessies te kiten. Mag jij hem hebben als het donker is.

Hé Maus, met Albert alles netjes afgehandeld. De gasten komen eind september deze kant op. Kunnen we ff knallen met de Catalanen! Reis was oké maar wel enorm gaar!!!! Vrijdagochtend 10.00 uur thuis van feestje, om 13.00 uur uit bed gekropen, 14.00 uur gaan pakken, 16.00 uur weggereden en op tijd in het vliegtuig. Gisteren om 02.00 gaan slapen (...) Moest nog even iemand gedag zeggen...  (grinnik_kitesmiley). En vandaag tot 15.00 uur op m'n bed gelegen om wat slaaptekort in te halen. Morgen BBQ, dus we gaan nog even op hetzelfde tempo door ... Have fun, deze laatste paar dagen en zie je volgende weekend weer! ps; heb je Brasil nou al geregeld?!

Is dat Albert die vroeger de kite school runde op La Ballena? Daar heb ik nog wel een menig biertje mee gedronken.
Sake
Gast
Antwoord #177 Februari 21, 2010, 02:21:50
edit2Rapporteer  
Ik denk eraan deze zomer naar Amfora te gaan, maar nu lees ik in dit topic dat je direkt voor de camping niet mag kiten. En 1km naar links or rechts moet gaan Sad Welke camping heeft wel een kitezone direkt voor de camping?
To

Berichten: 928
Antwoord #178 Februari 21, 2010, 02:35:05
edit2Rapporteer  
2007
Sake
Gast
Antwoord #179 Februari 21, 2010, 13:05:33
edit2Rapporteer  
2007? Dus? Is er wat veranderd dan?
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #180 Juni 13, 2012, 13:18:08
edit2Rapporteer  
Uuhm, een hele oude topic maar ik ratel hem toch maar weer op. Wie gaat er deze zomer naar de Baai van Rosas en met name La Ballena Alegre 2. Ik zal er zelf zijn van 8 juli t\m zeker 2 weken.

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #181 Juni 18, 2012, 18:23:27
edit2Rapporteer  
Inderdaad een oud topic  Grin  ....maar Ik ben er ook weer vanaf 14 juli tot 4 augustus .. Grin
Heb er weer veel in ... Grin
See you ..
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #182 Juni 19, 2012, 10:27:23
edit2Rapporteer  
Inderdaad een oud topic  Grin  ....maar Ik ben er ook weer vanaf 14 juli tot 4 augustus .. Grin
Heb er weer veel in ... Grin
See you ..

Ook op La ballena?
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #183 Juni 19, 2012, 11:37:31
edit2Rapporteer  
Ja, Frank (Zwafra) zit altijd op la Ballena.
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #184 Juni 19, 2012, 14:04:00
edit2Rapporteer  
Ik ben er ook weer eind juli begin augustus met de Kahoona´s.
Hoop dat ze dit jaar ooit eens het uitvaar stuk een stukje breder hebben gemaakt en hun eigen school boeien wat dichter bij elkaar hebben gezet. Kan je eindelijk eens lekker wegvaren met pal aanlandige wind.

Laat de wind maar weer lekker waaien daar!
En lekker shorty varen zonder bibbertjes.... Top! Heb er zin in!
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #185 Juni 19, 2012, 14:11:46
edit2Rapporteer  
@ frank en deze keer u best doen hee want ge word gefilmd!!
see you
DNA

Berichten: 47
Antwoord #186 Juni 19, 2012, 14:58:14
edit2Rapporteer  
Hi,

Zit ook in de baai van Rosas echter heb zoveel verhalen gelezen en gehoord dat de Guardia Civil je van het water afplukt en je spullen inbeslag neemt en dan ook een boete presenteerd dat ik mijn kite spullen niet mee durf te nemen,....zijn dit nu allemaal indianen verhalen??

Kunnen jullie dit beamen of zie ik teveel beren op de weg,...en waar zijn de eventuele kite spots waar wel alles legaal is.

Oja, ook niet onbelangrijk; ik ben een beginner en zou graag willen horen of de baai van Rosas een goed idee is om te oefenen.

Graag hoor ik jullie feedback.

Groeten en alvast een fijne vakantie.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #187 Juni 19, 2012, 15:52:14
edit2Rapporteer  
Zie topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37429.0

Volgens mij is het voor beginners een best lastige spot aangezien het direct vrij diep wordt in de baai van Rosas bij Balena Allegre 2 en Las Dunas.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #188 Juni 19, 2012, 16:06:05
edit2Rapporteer  
Hi,

Zit ook in de baai van Rosas echter heb zoveel verhalen gelezen en gehoord dat de Guardia Civil je van het water afplukt en je spullen inbeslag neemt en dan ook een boete presenteerd dat ik mijn kite spullen niet mee durf te nemen,....zijn dit nu allemaal indianen verhalen??

Kunnen jullie dit beamen of zie ik teveel beren op de weg,...en waar zijn de eventuele kite spots waar wel alles legaal is.

Oja, ook niet onbelangrijk; ik ben een beginner en zou graag willen horen of de baai van Rosas een goed idee is om te oefenen.

Graag hoor ik jullie feedback.

Groeten en alvast een fijne vakantie.


Ja en nee zijn beide goede antwoorden.  schater

Ik kom al 25 jaar in de baai, eerst windsurfen en nu alleen maar om te kiten.
officieel mag je alleen in de zones kiten. Wat iedereen zelf doet is voor eigen verantwoording, en ja ik heb zelf een paar jaar geleden meegemaakt dat iemand buiten de zone van het water is gehaald en zijn spullen in beslag genomen zijn (kon hij later na het betalen van een boete wel weer terug krijgen).

Zolang je binnen de zones start en een hesje hebt is er niets aan de hand.
Ik weet niet waar je in de baai zit, maar bij la ballene mag je dacht ik alleen kiten wanneer je op de camping staat of les neemt.
Op het strand bij Las Dunas mag je zeker niet kiten!

Dit is de website van st Pere Pescador: http://en.santpere.cat/noticia-municipal.html?news=159 , deze is sinds 2010 niet veranderd, maar de prijzen waren vorig jaar iets duurder, rond de 40 euro voor een kitehesje voor een maand zonder verzekering.
verzekering heb je natuurlijk niet nodig want je bent lid van de NKV, of je wordt het nu..... ThumpsUp

Het hangt heel erg van de windrichting af in hoeverre je als beginner er lekker kan kiten, maar de wind voorspellen is vrij lastig.
Ik heb het op ballene geleerd (en was dus toen beginner  Grin)
met pal aanlandige wind is het lastig wegkomen.
met de Tramontana zal je als beginner zeker niet varen (deze is schuin aflanding en kan zelfs tot windkracht 9 a 10 oplopen)
meestal is de wind schuin vanaf zee, en dan is het ook voor beginners goed te doen.

Het kan er wel heel druk zijn!
DNA

Berichten: 47
Antwoord #189 Juni 20, 2012, 09:15:01
edit2Rapporteer  
Hi,

Bedankt voor jullie antwoorden,...ik denk dat ik dit jaar nog maar even oversla....volgend jaar maar.

Thanks
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #190 Juni 20, 2012, 14:09:56
edit2Rapporteer  
Weg varen is idd lastig daar bij La Ballena. Wind is altijd bijna vol aanlanding uit de zelfde hoek ivm themische wind. De opstapplaats is dan idd vrij krap en in het school deel staan 4 man met 2 kites. Je moet dus goed kunnen hoogte lopen. Vandaar dat ik toch maar even een Zephyr heb besteld en gaat m'n deur ook mee. Een maal stukje op zee heb je alle ruimte en kan je knalle als een malle.

Zolang je je kitehesje van de camping aan hebt is er geen waterpolitie die je wat doet.

@ frank Welk deel sta jij altijd? ik ga met de caravan zo dicht mogelijk bij de kitezone staan. (hoef je niet zo ver te lopen) Ik neem aan dat jij met Ozone edge vaart gezien jou avatar? ik vaar ook met ozone. Wordt een leuke zomer.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #191 Juni 20, 2012, 16:45:05
edit2Rapporteer  
@Kevin....Ik zit (altijd) in bungalow nr: 1 vlak aan het strand ...vooraan bij de kantine (gezellig) Grin
Het is voor mij een klein stukje over het strand naar de kitezone lopen ..
Maar je gaat het zeker leuk hebben er is daar altijd wel een (grote) groep Hollanders aan het kiten en ook aan de kant is altijd een goede sfeer .. Grin
Ik kom er nu voor de 12 keer en wat de wind betreft vorig jaar van de 21 dagen 15 (mid)dagen kunnen kiten ..
En inderdaad ik vaar met (rode) Ozone Edge kites ... ThumpsUp
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #192 Juni 20, 2012, 18:11:24
edit2Rapporteer  
ps: belgie is ook vertegenwoordigd hoor!!!!!
S@nd3r

Berichten: 92
Antwoord #193 Juni 20, 2012, 22:30:07
edit2Rapporteer  
Hey Kevin, gezellig dat je er ook weer bent. Ik ben er vanaf 15 juli t/m 5 augustus wij staan in het laatste straatje met caravans bij de kitezone

Na de zomer maar weer een La ballena meeting @ wijk
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #194 Juni 21, 2012, 09:42:29
edit2Rapporteer  
Yep ik ben er ook weer bij. Na een jaartje afwezigheid ik denk dat ik al wel meer dan 20 keer naar La Ballena ben geweest. Ik kom er al van kleins af aan en mijn huidige vriendin heb ik daar leren kennen toen ik 18 was. Ik ben nu 30 dus tel maar uit. Ik vaar pas sinds een jaar of 3. Sander heeft met nog in het begin gezien toen ik pas net een week vaarde maar ik had al heel wat kite ervaring (Zie avatar)

@Sander Ik ben er van 10 juli dus ik zal het water alvast opwarmen voor je (nee niet pissen) Dit jaar kom ik ook met de caravan i.p.v. in een huisje. Ik zal proberen mijn vriendin ook zo gek te krijgen om ze dicht mogelijk bij de kitezone te gaan staan, dan staan we vlak bij elkaar. Het varen gaat nu wel een stuk beter.

@Frank. Ik heb momenteel een vlam nieuwe Zephyr 2012 in het geel, een oude Edge 13m uit 2008 in het groen. Deze 2 zal je wel het meeste zien. Verder heb ik als het meer waait een 2010 C4 11m in het rood en een 2011 C4 8m in het groen. Dus je vind me wel. stuur me anders via PB even je telefoonnummer dan kunnen we een keertje bellen.

@Sander stuur jij ook nog ff je nummer.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #195 Juni 24, 2012, 21:44:15
edit2Rapporteer  
ik ben van 15 juli t/m 27 juli in Empuriabrava. Nog meer die daar heen gaan??
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #196 Juni 24, 2012, 22:22:40
edit2Rapporteer  
Camping Laguna (Empuriabrava) vanaf 21 juli...
Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #197 Juni 27, 2012, 19:52:06
edit2Rapporteer  
Jawel dit jaar ben ik er weer bij, eerste 3 weken van Juli !

 ThumpsUp
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #198 Juni 27, 2012, 20:46:08
edit2Rapporteer  
Ook La Ballena?
Spit

Berichten: 1
Antwoord #199 Juli 05, 2012, 23:37:43
edit2Rapporteer  
Hey Mensen,

Ik kwam deze oude topic ook tegen en ben een beetje opzoek naar wat info over de baai van Roses en Leucate.

Wij gaan de 23e Juli voor 2 weken met een Volkwagen Westfalia camper busje die kan op voor een kite road trip. De bedoeling is om de spots af te gaan in dat gebied (frankrijk, spanje). Waar het lekker waait en gezellig is blijven we en anders trekken we verder. De bedoeling is ook niet om op een camping te staan, maar de camperplaatsen.

Mensen die daar al jaren komen weten misschien wel hoe het daar gaat met camperplaatsen en wat de beste plekken zijn?

Nu lees ik in dit topic dat je in Roses een hesje moet kopen/huren en dan mag je daar het water op. Wie kan mij vertellen welke spots dat zijn en hoef je daar dan niet perse op een camping te staan?

Is er in Roses ook een beetje vermaak na het kiten? We zijn tenslote op vakantie.

Als er nog meer mensen zijn die met een camper hetzelfde van plan zijn is het misschien leuk om ergens te daar af te spreken.

Groeten Mark
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.