Lipnomeer Tjechie ervaringen Kiten wie ????

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Mei 27, 2007, 01:35:08
edit2Rapporteer  
Hallo gasten

In juli gaan we met de vrouw en kids naar Tjechie voor 2 weken  Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

Een week kano varen op de Moldau en een week op de camping aan het Lipnomeer camping Bohemia.

Zijn er gasten op het Lipnomeer geweest en wat zijn jullie ervaringen.  ListenToMe

Of kan ik beter mijn kites thuis laten.  ThumpDown

Voor de rest is alle info natuurlijk welkom  ThumpsUp ThumpsUp


Gr Richardt
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 Mei 27, 2007, 01:39:13
edit2Rapporteer  

Citaat
Er is niet echt veel te doen, veel bier bij het kampvuur
In het voor of najaar lijkt het mij helemaal rustig,
maar ik heb zo'n vermoeden dat het er dan helemaal goed is qua wind.
Je kan er ook vet kite ruimte genoeg.

Een Tjech van de plaatselijke kite / windsurf club vertelde me dat het meer s'winters bevroren is met
40 cm sneeuw waarop ze dan kite + snowboard gebruiken.
Je kan er dus 365 dg per jaar kite
Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens mij is dit een spot waar
helemaal niemand ooit van gehoord heeft. En het is echt super groot. (stuwmeer)

gr. Ron


Citaat
Hier ben ik zo'n 10jaar terug geweest, toen nog als deursurfer  Een aantal dagen hier voordie tijd mooi kunnen surfen, maar het waaide er maar 2 dagen van de 3 weken.

Toen waren ze er daar nog bezig met een vakantiepark ofzo maar er was geen ruk te beleven. Behalve iedere avond fiksteken en als de wind fout staat zit je tent in de rook

Bij mij is de vakantie als bagger de boeken ingegaan en niet echt voor herhaling vatbaar :


http://www.lipno-windsurfing.cz/

Citaat
Ben hier afgelope zomer geweest, het seizoen bij naam genoemd dan !
wand zomerweer was het dus niet !! Daarintege wel idiaal surfweer die week dat wij daar zaten (week 3 1 dagje mooi weer voorderest van de week elke dag super veel wind.
Prachtige lokatie als je hooge snelheden wil bereiken (vrij vlak water) het is indd een groot stuwmeer. Heb er veel surfers gezien die bloedje snel gingen!
Zelf helaas niet echt veel gesurfd omdat dit mijn eerste dagen waren dat ik op een surfplank stond.
Omgeving is ook leuk je kan er best veel doen onder andere rodelen en karten, is echt de moeite waard en en erg goedkoop kost bijna nix!!
De campings zitten vaak direct aan het water en zijn er savonds ook erg gezzelig, kampvuurtje enzv.
gr machiel]Ben hier afgelope zomer geweest, het seizoen bij naam genoemd dan !
wand zomerweer was het dus niet !! Daarintege wel idiaal surfweer die week dat wij daar zaten (week 3 1 dagje mooi weer voorderest van de week elke dag super veel wind.
Prachtige lokatie als je hooge snelheden wil bereiken (vrij vlak water) het is indd een groot stuwmeer. Heb er veel surfers gezien die bloedje snel gingen!
Zelf helaas niet echt veel gesurfd omdat dit mijn eerste dagen waren dat ik op een surfplank stond.
Omgeving is ook leuk je kan er best veel doen onder andere rodelen en karten, is echt de moeite waard en en erg goedkoop kost bijna nix!!
De campings zitten vaak direct aan het water en zijn er savonds ook erg gezzelig, kampvuurtje enzv.
gr machiel


Citaat
Het is dan wel binnenwater maar ik heb het zelden zo relax gezien om een surfspot.
En waaien doet het er wel tussen die bergen.
Wie weet volgend jaar zomer weer eens ff kijken.]Het is dan wel binnenwater maar ik heb het zelden zo relax gezien om een surfspot.
En waaien doet het er wel tussen die bergen.
Wie weet volgend jaar zomer weer eens ff kijken.


http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=16245&view=previous&sid=70db3d5b72e8f3b12732acd79d5ec8b7
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Mei 29, 2007, 00:49:47
edit2Rapporteer  
Bedankt Alferink  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Voor de rest niemand geweest ??????????
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Mei 31, 2007, 18:28:20
edit2Rapporteer  
Echt niemand meer geweest ????????????
Tjok
Gast
Antwoord #4 Mei 31, 2007, 20:37:30
edit2Rapporteer  
nee
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Juni 01, 2007, 23:41:57
edit2Rapporteer  
Ja mijn buurman is er heel wat jaartjes geweest, omdat het zo goedkoop is.. (grinnik_kitesmiley)

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Juni 03, 2007, 17:16:12
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja mijn buurman is er heel wat jaartjes geweest, omdat het zo goedkoop is..


Maar niet om te kiten

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Juni 21, 2007, 20:59:08
edit2Rapporteer  

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=14449&highlight=tjechie



Geplaatst: Zo Jul 31, 2005 6:24 pm    Onderwerp: Tjechie   

--------------------------------------------------------------------------------
 
Hallo mannen en surfbabes 

Nieuw op het forum dus hierbij mijn eerste bericht.

Dit jaar per ongeluk beland in Tjechie, bedoeling was ZF maar is dus anders gelopen.
In zuid Tjechie ligt een groot meer 42 km in lengte en zo'n 1 -2 km breedt.
Uiteraard geen wave spot maar in de dagen dat ik er was wel veel wind. Van de 10 dagen zkr 8 dagen windt gehad.
S'middags meestal zo'n 15 tot 22 knopen. Wel vlagerig van tijd tot tijd.

Maar de spot is super cheap, zeer relaxte mensen die Tjechen.

Je tent staat aan het water en de caming kost je 2x niks zo'n 6 tot maximaal 18 euro p\dag afhankelijk van het aantal sterren.
Bier is 50 euro cent voor de halve liter en je avond eten is 3 euro met alles erop en eraan.
Druk is het er niet ook niet in July / Aug. alleen tjechen en Polen die daar volop kite en surfen.
Het weer is oke maar niet zoals in Zuid Frankrijk.
Vanaf NL zo'n 8 uurtjes rijden.



http://www.villabohemia.cz/new/page.php?sectid=camp&artid=1&lang=en&mode=normal


http://www.lipno-windsurfing.cz/

Die website zijn beetje onleesbaar maar jongeren daar spreken allemaal Engels.
In ieder geval een spot waar het kan waaien.

Greetz Ronald

Laatst aangepast door Old skool op Vr Okt 14, 2005 12:28 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
 
Naar boven         
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Juni 21, 2007, 21:05:56
edit2Rapporteer  
Dat meer heet trouwens: Lipno meer.
Er is niet echt veel te doen, veel bier bij het kampvuur 
In het voor of najaar lijkt het mij helemaal rustig,
maar ik heb zo'n vermoeden dat het er dan helemaal goed is qua wind.
Je kan er ook vet kite ruimte genoeg.

Een Tjech van de plaatselijke kite / windsurf club vertelde me dat het meer s'winters bevroren is met
40 cm sneeuw waarop ze dan kite + snowboard gebruiken.
Je kan er dus 365 dg per jaar kite 
Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens mij is dit een spot waar
helemaal niemand ooit van gehoord heeft. En het is echt super groot. (stuwmeer)

gr. Ron
 
Naar boven         
 
 
Waver
Freeride pro



Geregistreerd op: 27-11-2002
Berichten: 204
Surfspullen: fly 258 , North Zeta 4,2 North Voodoo 4,7 North Style 5,8 AHD Freeride 275 met groot spul.
 Geplaatst: Ma Aug 01, 2005 11:24 am    Onderwerp: Re: Lipno   

--------------------------------------------------------------------------------
 
Ik kom ook net terug uit Tsjechie. Leuk, vooral in het noorden geweest en op het laatst ook nog even in het zuiden aan het genoemde Lipnomeer. Toen we aankwamen waaide het dus ik werd zenuwachtig en heb daarom maar een plankie gehuurd met pak en trapeze (EUR 7,50 voor 2 uur) Was wel lachen. Of het er altijd zoveel waait durf ik echter hard te betwijfelen. Maar, toen ik er was was het ok. Lekker warm water ook wel. De lucht was echter koud net zoals overal in midden en noord europa toen.

Ik zal de stek ook aan topspots.org toevoegen + alle details
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Juni 21, 2007, 21:07:07
edit2Rapporteer  
Citaat
Van de 10 dagen zkr 8 dagen windt gehad.
S'middags meestal zo'n 15 tot 22 knopen. Wel vlagerig van tijd tot tijd.

Maar de spot is super cheap, zeer relaxte mensen die Tjechen.

Je tent staat aan het water en de caming kost je 2x niks zo'n 6 tot maximaal 18 euro p\dag afhankelijk van het aantal sterren.
Bier is 50 euro cent voor de halve liter en je avond eten is 3 euro met alles erop en eraan

 ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Juni 21, 2007, 21:08:22
edit2Rapporteer  
Wij zitten op onderstaande camping  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS

Gaan er nog meer gasten die kant op ??????????



http://www.villabohemia.cz/new/page.php?sectid=camp&artid=1&lang=en&mode=normal


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Juni 21, 2007, 21:11:07
edit2Rapporteer  

http://www.topspots.org/spots/spot.php?raand=rand&id=146


Spotinfo Cerna v Posumavi
The Lipno Lake in the South of the Czech Republic is a nice lake to windsurf at. In fact, it is the only real large lake in the Czech Republic. It's situated about 700m above sea level. You might also notice that when choosing your sail size. (a little bit larger then on sea level) The strongest- and most regurlar winds blow from directons between nsouthwest and northwest. The winds mostly come together with less stable weather (rain and showers but also some sun). The best winds however blow in spring and autumn when the west wind circulation is at it's stongest. Winter here is cold. But, this gives opportunities to do ice surfing. This is done often.

This spot is quite ok, also because you can rent windsurf gear here or have lessons. Renting windsurf gear costs about EUR 8 for 2 hours including harness and wetsuit. (summer 2005)
The locals are ok and mostly speak german or sometimes English as well.

Windsurf rental, school and shop:
Lipno Windsurfing

Campsites:
There are a lot of campsites in the neighbourhood and most of them have places directly at the border of the lake. This makes a wake up session possible.

Other things to do:
-visit Ceske Krumlov, a nice old Bohemian town
-visit Austria
-go karting
-make fires at the campsite and open a nice Czech beer.

 

 

 
--------------------------------------------------------------------------------
08-03-2005


 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Juni 21, 2007, 21:12:47
edit2Rapporteer  
http://www.topspots.org/spots/spot.php?raand=rand&id=148


Spotinfo Jestrabi
The Lipno Lake in the South of the Czech Republic is a nice lake to windsurf at. In fact, it is the only real large lake in the Czech Republic. It's situated about 700m above sea level. You might also notice that when choosing your sail size. (a little bit larger then on sea level) The strongest- and most regurlar winds blow from directons between nsouthwest and northwest. The winds mostly come together with less stable weather (rain and showers but also some sun). The best winds however blow in spring and autumn when the west wind circulation is at it's stongest. Winter here is cold. But, this gives opportunities to do ice surfing. This is done often.

This spot is the best place (slalom) to be if you don't need the windsurf shop, school and rental at Cerna v Posumavi
Most locals and other windsurfer are here at Jestrabi. Here are 3 camps situated along the border of the lake with small beaches. When you don't stay at one of the campsites, next to the 3rd campsite there is a perfect slalom spot with good access to the water with flat water.

Campsites:
There are a lot of campsites in the neighbourhood and most of them have places directly at the border of the lake. This makes a wake up session possible.

Other things to do:
-visit Ceske Krumlov, a nice old Bohemian town
-visit Austria
-go karting
-make fires at the campsite and open a nice Czech beer.

 

 
--------------------------------------------------------------------------------
aug 04th 2005
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Juni 22, 2007, 16:16:14
edit2Rapporteer  
Hieronder nog een e-mail van Ronald die hier geweest is ziet er allemaal goed uit

Hoi,

Ik en mijn vriendin zijn daar 2 jaar geleden geweest, toen de camping nog in afbouw fase bevond.
Tussen de 2 campings bevind zich het kite  / surfstrandje metertje op 50 lopen, strandje met vooral locals die veelal kite, er bevinden zich vooral poolse windsurfers aan het lipno meer.
Ik denk dat je max 10 mtr kunt staan daarna wordt het diep.
Kite kun je op het grasveldje oplaten waar de locals kite wat ook direct aan het water is er zit daar ook een kite schooltje, meeste gaste spreken daar wel beetje engels of anders duits
Je kunt als je wilt direct aan het water je tent / auto neerzetten en sávonds fikkie stoken en BBQ want het veels kost geen drol daar.

Voor de kids en vrouw is Chesky krumlov erg leuk , oud stadje waar je binnen de stadmuren kunt kanovaren  / raften wat echt te gek is.
Ongeveer 15 -20 min. rijden wij zijn er wel een aantal keer geweest ook om uit eten te gaan.
Andere kant van berg  / heuvel gaat er een pondje naar Oostenrijk (aanrader)
Ook vaart er een rondvaart boot.
Als het niet waait is het een aanrader om met de auto beetje rond te cruize langs het meer wat echt bizar groot / lang is.

Deze omgeving wordt ook wel het Canada van europa genoemd omdat de omliggende bossen echt super groot zijn.

Het weer kan wel erg wisselvallend zijn vanwege het bergklimaat.
Houd rekening hiermee met (regen)kleding en iets warms om 'voor in de avond.

Voor kite  / surfen echt perfect dit meer is zo eindeloos groot dat ik soms wel een half uur kite nog niemand tegen kwam, heel apart gevoel.
En qua wind ik heb dagen van dik 22 knopen gehad en dagen van 10 -15 knopen
Ik kon er geen pijl op trekken vanwege het bergklimaat.

Ik heb er ff een paar foto's bijgedaan.

Veel plezier daar maar dat zal geen probleem zijn.
Ohja het bier is spotgoedkoop Smiley))


Greetz  Ronald
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #14 Juni 22, 2007, 18:08:10
edit2Rapporteer  
Echt leuk om te lezen.. Ik ga aanstaande woensdag daarheen en ga het voor het eerst proberen daar. Mijn ouders hebben daar een zomerhuis aan het meer staan dus lekker goedkoop en moeders doet lekker hollandse pot koken haha.. Die schat.. Maar als ik het zo lees is het met de wind wel redelijk in orde. Neem alles maar mee maar hoop toch echt het hele weekend met de 9 te kunnen varen.. Als ik terug kom dan doe ik wel even een verslagje met wat foto's van mijn bekende u96 trick :-)

Groetjes..
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 Juni 22, 2007, 18:08:53
edit2Rapporteer  
hier nog wat foto,s van Ronald (als het lukt)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Juni 22, 2007, 18:12:34
edit2Rapporteer  
nog een
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 Juni 22, 2007, 18:17:59
edit2Rapporteer  
als het niet waait
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 Juni 22, 2007, 22:46:48
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik ga aanstaande woensdag daarheen en ga het voor het eerst proberen daar.

Hoe lang blijf je en welke kites neem je mee ????
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #19 Juni 23, 2007, 05:03:37
edit2Rapporteer  
Ik blijf een lang weekend t/m zondag en neem mijn raven set mee 9.12.16. :-)
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #20 Juni 23, 2007, 17:49:12
edit2Rapporteer  
als het niet waait

daar ben ik ook geweest, en heb ik ook geraft, was best wel vet!D:
een stukje verder is een brug daar kan je vet goed vissen!! ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #21 Juni 24, 2007, 16:52:53
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik blijf een lang weekend t/m zondag en neem mijn raven set mee 9.12.16

Das mooi  ThumpsUp We lezen het hier wel hoe het is geweest
Borec

Geen avatar

Berichten: 70
Antwoord #22 Augustus 01, 2007, 03:00:25
edit2Rapporteer  
Heb mij net aangemeld hier op het forum en kwam dit topic tegen.

Ben Ronald, 27 jaar en ben woonachtig en werkzaam in Tsjechie. Al een wat langere tijd ben ik sportloos en heb hier in CZ mindere ervaringen met groepssporten. In het verleden heb ik in NL gewindsurft en nu loop ik al langer met het idee om de surfsport weer op te pakken.

Aankomende zondag ga ik waarschijnlijk mijn eerste Kite ervaring opdoen. Samen met een vriend ga ik naar het Lipnomeer om "privé"les te nemen. Het plan is om 's ochtends te beginnen en zo de hele dag aan(hopelijk ook op) het water door te brengen. Bevalt het prima dan volgt het weekend daarop lesdag nummer 2.

Ik zal jullie in de toekomst(als alles doorzet ;-) ) jullie op de hoogte houden van het Lipno meer. Ook heb ik gehoord van een andere spot hier in CZ, maar laten we eerst maar eens beginnen!! Misschien tot in de toekomst op het Lipnomeer.

Gr,
Ronald
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Augustus 01, 2007, 04:20:36
edit2Rapporteer  
Hallo Ronald

Kom net van het lipno meer vandaan  Joepie YeSS Joepie YeSS

Zaten op de bohemian caming naast de kite spot van de kite school airus  Joepie

Er werd daar goed les gegeven, als je daar kan kiten kan je overeal kiten wat een k..t wind

We zaten in een  huisje .  ThumpsUp

Heb daar weer helemaal opnieuw moeten keren kiten    ThumpDown

Wat een kl...te wind    ThumpDown

Vanaf de kant geen tot zeeeeeer vlagerige wind   

Op het meer geeeeen tot super vlagerige wind   

Een meer dus voor de beginner, , niet dus 

Een dag gevaren 

Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen dus zet ze maar hier op kite high

Gr Richardt

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #24 Augustus 01, 2007, 04:23:22
edit2Rapporteer  
Citaat
Als ik terug kom dan doe ik wel even een verslagje met wat foto's van mijn bekende u96 trick :-)

Groetjes..

Zit nog steeds te wachten op je verslag

Gr Richardt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.