Vliegtuigmaatschappij TAP (naar bv brazilie) koffers/kite uitrusting

snah.siub

Berichten: 142
Juli 17, 2007, 19:05:39
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik zie van tijd tot tijd berichten staan hoe het zit met de eisen voor koffers etc indien je je kitegear mee wilt nemen. Ik ben momenteel mijn reisje naar Brazilie/Cucumbo aan het plannen en heb deze info gekregen van m'n reisbureau, misschien handig voor anderen in de toekomst:

- beenruimte TAP economy class: 82 cm.
- bagage TAP:

Een passagier mag aan boord één stuk handbagage meenemen. In de economy class maximaal 6 kg (afmetingen 55 x 40 x 20 cm) en in de business class maximaal 10 kg (afmetingen 55 x 40 x 20 cm). Handbagage mag daarnaast bestaan uit een handtas, een kleine camera, een laptop, een jas of een deken, een paraplui of een wandelstok.

Overbagage onstaat wanneer:

Een koffer of tas groter is dan 158 cm (l + b + h) en/of
Een koffer of tas zwaarder is dan 32 kg en/of er meer dan twee stuks bagage wordt meengenomen.

Toegestane bagage Brazilië (piece concept):


·  Twee stuks bagage.
·  Afmetingen maximaal 158 cm per stuk (l x b x h).
·  Gewicht maximaal 32 kg per stuk.

 
Het is verplicht vervoer van bagage die zwaarder is dan 32 kg per stuk in de reservering aan te vragen

Men onderscheidt twee types surfplanken, kleine (maximale lengte 150cm) en grote (langer dan 150cm)

Kleine surfplank (tot 150cm)

1e set is gratis.
Indien de (kleine) surfplank meer dan 3 kgs overbagage veroorzaakt, dan worden de volgende kosten in rekening gebracht:

Alsjeblieft Wink
crahsdummie
Gast
Antwoord #1 Juli 17, 2007, 19:46:54
edit2Rapporteer  
ben met arkefly naar cumbucco gevlogen,bij happysport geboekt en kite spul van te voren aangemeld.
op schilhol hebbe ze het ook niet gewogen met inchecken.
totaal geen problemen
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #2 Juli 18, 2007, 01:37:58
edit2Rapporteer  
kj dat ga ik onthouden die arkefly voor als ik nog eens ergens naar toe wil
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #3 Juli 18, 2007, 01:57:26
edit2Rapporteer  
met tap gevlogen naar cumbuuk en was geen probleem de bagage. Zorg wel dat het duidelijk surfspullen zijn, golfgear moet je bij hun namelijk wel voor betalen en omdat er Golf op me bag stond moest ik het helemaal uit gaan leggen dat dit wel gratis mee mocht.

arke is wel stuk goedkoper zie ik nu dus komende winter vlieg ik met arke ipv tap
Mundaka

Berichten: 42
Antwoord #4 Juli 18, 2007, 02:42:06
edit2Rapporteer  
Zolang je je spullen maar zelf mee zeult, stuur nooit kitemateriaal op met de post naar Brazilie. Je kan geluk hebben, en het alsnog aankrijgen. Maar ons overkwam het onlangs, Kite in Fortaleza bij de douane, en 800 dollar moeten dokken om het ding mee te krijgen. De invoerskosten liggen in Brazil belachelijk hoog, tot 60 procent.  Dus dat ding terug gestuurd, en hier een nieuwe gekocht.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.