Man-lift ongeluk!

(1/6) > >>

Naish........what else???:
Ex-manlifters !
 16-5-04 ; 20:35  

Vanmiddag zouden we gaan manliften boven water met een 19m2 nasawing aan 70m lijnen, de wind was amper 2bft, we waren met een groep vrienden en het lichtste persoon zouden we wel even gaan manliften boven water, hij had zijn surfpak al aan, maar aangezien de wind al minder werd had hij zijn gewone kleren maar weer aangetrokken.

De nasawing was nog in de lucht en we hadden een vrachtwagen sjorband van ruim 15 meter lang vast gemaakt aan verkeersbord, op deze manier kon onze maat een klein beetje zweven boven land, we zouden nooooooit manliften boven land maar er stond amper wind en hij kwam niet hoger dan 1meter, een paar van ons hielden de sjorband vast op 5m afstand van de paal, dus ruim 10meter sjorband was er over.

Plotseling stak er een vlaag op van 4bft en ons maatje werd meteen naar grote hoogte gelift, doordat wij de kabel wat tegenhielden kwam hij eerst niet zo heel hoog, maar later stond de kabel strak en werd hij supersnel gelift en rechtomhoog omdat de kabel aan de paal vast zat en de kracht niet weg kon.

Hij hing bijna rechtboven ons op dus(na uitlopen sjorband) 10meter hoogte, kracht kon niet weg en 1 stuurlijn knapte van de 2lijns nasawing en hij viel rechtstandig in een droog slootje.

Hij was 2min. buiten bewustzijn daarna was hij even niet meer aanspreekbaar, hij lag goed in de kreukels en had enorme pijn, gelijk 112 gebeld, hij wist niet meer wat er gebeurd was en stelde om de 2 min. dezelfde vragen.

We waren bang voor zijn rug en nek, zijn linkerbeen stond er in een 45gradenhoek onder, na veel test en gedoe van ambulance personeel namen ze hem mee naar ziekenhuis waar hij nu met geheugenverlies ligt te wachten op een operatie, hoe dit afloopt weten we nog niet en we zijn er allemaal erg van ontdaan.
We laten wel weten hoe dit afloopt.

Laat dit een grote waarschuwing zijn voor iedereen, nooit meer manliften ook niet boven diep water !

Dit was zo ontzettend dom van ons en we hebben ongelooflijk veel spijt, ondanks onze jaren kite en vlieger ervaring hebben we ons toch laten verleiden voor dit kleine beetje plezier.


Liever een gezond mietje dan een stoere invalide !
 Reageer
 
 
Brunotttibob
 16-5-04 ; 20:46  

Erg dom natuurlijk! Gelukkig zien jullie dat nu zelf ook in en waarschuwen jullie tenminste nog andere.

Beterschap aan jullie maatje, hoop dat het goed afloopt!

Nooooooooooooooit meer doen!!!!!  

~Sjors RE-CO2:
dat sommigen het nog steeds niet begrijpen blijft me echt een raadsel...........

zeker laatst niet naar de reportage op de EO gekeken??

ga dan op zo'n dag lekker wakeboarden achter de kael.....

 beterschap!

Wilco:
Kan het ook niet echt begrijpen nee. Heel lullig natuurlijk maar hoe vaak is er wel niet voor gewaarschuwd? en als je de intentie niet hebt om hoger dan een meter te gaan, gebruik dan 1 a 2 meter sjorband  ;) Nu is het gebeurt en waarschuwt men net als vele andere ex-manlifters al gedaan hadden....houdt toch nooit op, want een mens heeft nou eenmaal de "mij zal dat vast niet gebeuren" instelling..TOTDAT het zover is....

beterschap in ieder geval!

Martin S:
ik ben eigenlijk verbijsterd en gewikkeld in ongeloof.

HOE VAAK, HOE VEEL ONGELUKKEN MOETEN ER NOG GEBEUREN.

jammer en helaas triest

loki:
wat is man liften precies??

niet als ik mijn kite les heb gehat en een kite heb gekocht dat mij dan het zelfde staat te w8ten
daar heb ik geen zin in ;D

en beterschap m8t

Navigatie

[0] Berichten index

[#] Volgende pagina