lek plakken met stopleak of slime ???

www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Augustus 07, 2007, 04:27:10
edit2Rapporteer  
Kites plakken is niet mijn favoriete bezigheid..ik heb er een bloedhekel aan.
Ik kan het inmiddels vrij aardig maar... nu gebruik ik met mountainbiken wel eens een spuitbusje met stopleak of slime.

In het ventiel spuiten, oppompen en je lek is dicht.

Heeft iemand die spullen al eens geprobeerd met een kitesurftube ?

Las verder in een oud forumtopic over kleine lekjes: iets over kleine gaatjes en talkpoeder, dat talkpoeder in de tube , die gaatjes dicht.
Heeft iemand daar ervaring mee en hoelang gaat zo"n reaparatie mee ?

Ik zoek dus een methode om zonder de LE eruit te halen een klein lekje te dichten.
Suggesties ?



D.D

Berichten: 1561
Antwoord #1 Augustus 07, 2007, 04:30:41
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat dat kan zonder je Le eruit te halen..
Dat talkpoeder is om de tube terug te krijgen, zo glijd hij beter erin.. ( wat een zin loser)
En een fietsband is ook een stuk kleiner als een kitesurf tube en ook een stuk dikker..
Als je toch al ervaring hebt zou ik het gewoon zelf effe plakken (grinnik_kitesmiley)
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #2 Augustus 07, 2007, 04:36:11
edit2Rapporteer  
nee dat talkpoeder deden ze in de tube om het lekje te vinden en 2 gasten beweerden dat de talkpoeder dan ook vaak de kleine lekjes van binnenuit dichte.


D.D

Berichten: 1561
Antwoord #3 Augustus 07, 2007, 05:26:13
edit2Rapporteer  
nee dat talkpoeder deden ze in de tube om het lekje te vinden en 2 gasten beweerden dat de talkpoeder dan ook vaak de kleine lekjes van binnenuit dichte.




O.. ben benieuwd dan...
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #4 Augustus 07, 2007, 07:08:05
edit2Rapporteer  
is niet zo raar talkpoeder er in,moet je in 'n zodiac(rubber boot)ook doen en das ook om lekjes dicht te krijgen maar vooral om heb van binnen droog te houden(dat i niet gaat spochten)
en stopleak of slime.
tja....
gewoon op 'n oude kite proberen en op kitehigh je bevindingen zetten.
maar met talkpoeder kun je niet kapot maken volgens mij...gewoon proberen of echt alles dicht is dan.
moet lukken als de gaten niet te groot zijn volgens mij!!!
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #5 Augustus 07, 2007, 12:04:48
edit2Rapporteer  
talk poeder is alleen geschikt om poreuse tubes weer dicht te maken toch?

dat stopleak, dat plakt het rubber aan elkaar als het met lucht in contact komt? plak ie dan niet de hele tube aan elkaar de eerste keer dat je hem oprolt ????????????????
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #6 Augustus 07, 2007, 12:58:20
edit2Rapporteer  
en word hij niet veel zwaarder als de rest lijkt mij wel
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #7 Augustus 07, 2007, 14:07:43
edit2Rapporteer  
Als je een heeel klein gaatje in je bladder hebt wil het wel eens helpen om er talkpoeder in te doen. Ik heb dit met twee verschillende kites gehad en het werkte goed. Het is zo eenvoudig dus altijd het proberen waard. Het gaatje moet wel echt vrij klein zijn, anders werkt het niet. Succes
diederik

Berichten: 908
Antwoord #8 Augustus 08, 2007, 02:10:41
edit2Rapporteer  
dit zijn allemaal tijdelijke oplossingen...gewoon tube eruit en plakken die handel...haal bij de watersportrwinkel de speciale stickervellen en origami er wat moois van...heb ook best kites en heb mijn tubes onderhand vervangen door lappendekens met plakkers hehehehe
Jeroen Oomen

Berichten: 344
Antwoord #9 Augustus 08, 2007, 02:33:55
edit2Rapporteer  
Dat slijmspul is echt helemaal niets, je verpest je hele tube ermee en krijgt het er nooit meer uit. Dus niet zo lui en gewoon plakken of laten plakken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.