Ik heb hier een aantal instructeurs rondlopen die al honderden uren aan online feedback forms hebben verzameld. Zelden problemen dat men ze niet invuld. Dat is tenslotte je eigen verantwoordelijkheid. Bereken de kosten van je kaartjes door aan de klant. Die betalen die extra euro graag.
En als jullie het met de duiksport willen vergelijken.. prima.. maar wat denk je wel niet dat dat kost? Enig idee wat het kost om een PADI gold status te hebben als school? En wat doet de PADI voor je? Die sturen je ook zo'n fantastische vlag.
Bovendien bestaan die gasten al 40 jaar.
Kijk.. ik zal de eerste zijn die toegeeft dat er veel mis is bij de IKO. Wat kan je doen?
Of je eigen ding opzetten, of meegaan met iets dat alleen nationaal word erkend, of proberen hetgene wat er is te verbeteren!
Er is bij de IKO sinds kort (eindelijk) een zeer wijs besluit genomen. Eric (de oprichter) heeft zich meer terug getrokken en er zit nu een manager die bezig is om verbeteringen aan te brengen en de toko te runnen. Ik heb regelmatig contact met hem, en de inzet is groot. Online feedback, eind van het jaar een nieuwe website, betere correspondentie, betere controle op de aanpak van huidige instructeurs, etc.
Spikey, ik heb je klacht doorgestuurd. Ik ben maandag pas weer terug, dus dan stuur ik je de reactie.