Beoordeling IKO instructeurs

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Augustus 29, 2007, 00:06:51
edit2Rapporteer  
Hieronder een link naar de beoordelingslijst van alle IKO-gecertificeerde kitesurfinstructeurs met hun bijbehorende niveau, van waar dan ook:

http://www.ikointl.com/iko_instructors_list.php

Een goede zaak lijkt mij.....
Bass`

Berichten: 235
Antwoord #1 Augustus 29, 2007, 02:25:33
edit2Rapporteer  
http://www.ikointl.com/iko_ratings/instructor_rating.php

Hier zie je ook nog hoeveel uur ze les hebben gegeven, en kan je per land zoeken, iets makkelijker Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Augustus 29, 2007, 05:00:12
edit2Rapporteer  
hm, zat te zien wat iko-instructeur opleiding kost
maar zie dat je iko 3 er voor nodig hebt, ga niet betalen voor les om iko 3 te krijgen, belachelijk
Steph

Berichten: 467
Antwoord #3 Augustus 29, 2007, 06:43:36
edit2Rapporteer  
Je hoeft geen level 3 kaartje te laten zien als je je IKO cursus wilt doen.
Er is tijdens de cursus tijd ingepland om je niveau te tonen. Dit noemen we de Rider Evaluation. Dag 2, 1.5 uur in de middag.

Niks belachelijks aan dus...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Augustus 29, 2007, 08:36:09
edit2Rapporteer  
"Have an IKO assistant instructor certification or justify a teaching experience in a water or aerial sport "

iko assistent heeft iko 3 nodig.

ik begreep uit bovenstaande niet dat je je niveau mag laten zien. maar thx
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #5 Augustus 29, 2007, 16:18:58
edit2Rapporteer  
hmmm ben al 4 jaar IKO of zo , begin ondertussen een beetje behoorlijk geirriteerd te worden...en dat is een understatement trust me..

De feedback forms werken niet echt...
De gasten van IKO staan vaak op het water als je ze echt nodig hebt, via via wel eens achtergekomen ....nee nee hij is in vergadering ....van een maatje ...ohh die was de heledag aan het rippen en chillen ......
Het shippen van materiaal ( books en DVD's ) kost niet alleen een vermogen, het is ronduit beroerd...me laatste betelling van 300 $ kwam aan in een wijndoos....maak het open en alle boeken zijn kapot en dus voor ons niet verkoopbaar.....ik mailen ..wat denk je ....ooh zeggen ze dat valt wel mee er komt toch zand op hier heb je een cradit van 30 $ ....let wel de boeken kosten 120 $ plus en 43 shipping ....Het leek kubus wel dacht ik Grin ....Dus terug mailen ...30$ dekt de ship kosten niet eens ....laat staan de schade aan de boeken ....ik heb 5 pismails moeten sturen ....ik heb ze nu terug gestuurd puur uit principe ....nu 4 weken later heb ze nog niet .......

Het enige wat ze blijkbaar wel goed kunnen is invoicen

Dit is niet het enige waar ik link over ben, en alle nieuwe leraren binnen onze school hebben deze mail wisselingen met open ogen bekeken en besloten om een NL opleiding te volgen ....


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Augustus 29, 2007, 17:26:45
edit2Rapporteer  
oke, iko valt af, hahaha, wat een stelletje amateurs
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #7 Augustus 29, 2007, 19:31:50
edit2Rapporteer  
iko is wel makkelijk als je op vakantie les wil geven maar de organisatie zuigt.

feedback forms kosten berg geld en werkt niet goed. je leerlingen moeten dat ding online in gaan vullen, dat doen ze toch nooit!
level2 worden gaat dus ook niks. naja, dan maar level1 blijven en de jaarlijkse 30dollar betalen.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #8 Augustus 29, 2007, 19:44:20
edit2Rapporteer  
Mijn instructeur staat er niet bij.. Hoe kan dat
Hij is particulier, maar wel IKO gecertificeerd

Greetz Lucas
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #9 Augustus 30, 2007, 00:36:11
edit2Rapporteer  
valse naam?

mischien zit hij wel in een getuigen beschermingsprogramma

spannend YeSS
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #10 Augustus 30, 2007, 06:17:46
edit2Rapporteer  
als hij er niet bij staat heeft ie niet betaalt

simple as that!!!


Zie je iko zuigt echt, kijk op kitexicte school van cabarte, die jongens zeggen iko te zijn voor het hoofdkantoor van de iko

en die heb ik cursisten over het strand laten vliegen in bogem met offshore wind lesgeven, met flinke buien etc etc

stelletje amateurs, geld inzamlen alleen maar, ze zouden het net bals de duiksport moetten regelen
Steph

Berichten: 467
Antwoord #11 Augustus 30, 2007, 16:58:42
edit2Rapporteer  
Ik heb hier een aantal instructeurs rondlopen die al honderden uren aan online feedback forms hebben verzameld. Zelden problemen dat men ze niet invuld. Dat is tenslotte je eigen verantwoordelijkheid. Bereken de kosten van je kaartjes door aan de klant. Die betalen die extra euro graag.

En als jullie het met de duiksport willen vergelijken.. prima.. maar wat denk je wel niet dat dat kost? Enig idee wat het kost om een PADI gold status te hebben als school? En wat doet de PADI voor je? Die sturen je ook zo'n fantastische vlag. Wink
Bovendien bestaan die gasten al 40 jaar.

Kijk.. ik zal de eerste zijn die toegeeft dat er veel mis is bij de IKO. Wat kan je doen?
Of je eigen ding opzetten, of meegaan met iets dat alleen nationaal word erkend, of proberen hetgene wat er is te verbeteren!

Er is bij de IKO sinds kort (eindelijk) een zeer wijs besluit genomen. Eric (de oprichter) heeft zich meer terug getrokken en er zit nu een manager die bezig is om verbeteringen aan te brengen en de toko te runnen. Ik heb regelmatig contact met hem, en de inzet is groot. Online feedback, eind van het jaar een nieuwe website, betere correspondentie, betere controle op de aanpak van huidige instructeurs, etc.

Spikey, ik heb je klacht doorgestuurd. Ik ben maandag pas weer terug, dus dan stuur ik je de reactie.
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #12 Augustus 30, 2007, 21:31:09
edit2Rapporteer  
Cool, maar hij was al bekend maar Ryan ;-)

Ben eigenlijk heel pro IKO vergis je niet, Ik ben voorstander van iedereen een Diploma en een algemene standaard !

ik heb gewoon isseu's met service, en als ik dat aangeef wil ik geen "the american way "antwoord....en het ontduiken van verantwoordelijkheid daar kan ik niet zo goed tegen...

anyway ik wacht je reactie even af ....want ben wel benieuwd .....Uiteindelijk zijn we gewoon opzoek naar een oplossing. In dit geval wil ik weer nederlandse vertegenwoordiging van IKO, sinds Maarten er mee is gestopt werkt het gewoon niet lekker meer.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #13 Augustus 31, 2007, 07:17:39
edit2Rapporteer  
iko is wel makkelijk als je op vakantie les wil geven maar de organisatie zuigt.

feedback forms kosten berg geld en werkt niet goed. je leerlingen moeten dat ding online in gaan vullen, dat doen ze toch nooit!
level2 worden gaat dus ook niks. naja, dan maar level1 blijven en de jaarlijkse 30dollar betalen.
Zeker een groot drama ! Ze vullen die formulieren helemaal niet meer in en je moet binnen 1 jaar je IKO 2 hebben. Ik ben half jaar weg geweest en heb verlengingen aan moeten vragen, wel gehad en heb nu een jaar erbij. Maar pas op emiel want het is verplicht je iko2 te halen binnen die tijd anders gooi je alles weg en is het niet meer geldig
Steph

Berichten: 467
Antwoord #14 September 03, 2007, 08:40:39
edit2Rapporteer  
Goed, het is je al duidelijk over wie ik het heb.
In ieder geval was Ryan redelijk pissig dat je het materiaal opgestuurd kreeg in zo'n slechte verpakking. Wordt vervolgd...

Ik stuur je de reakties wel prive op je hotmail.


Tom: het is in inderdaad geen probleem om een verlenging van een jaar te krijgen als je aangeeft dat je andere prioriteiten had.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.