Herstarten..

My.

Berichten: 23
September 14, 2007, 15:35:23
edit2Rapporteer  
 Ik heb een cabrinha nitro uit 2005 alleen lukt het me niet om hem her testarten..
 Er zit zo'n recoon systeem op alleen als ik die gebruik gaat hij niet omhoog en dan naar de rand van het windvenster.. En als hij omhoog gaat klapt hij om..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want nu moet mijn vader hem de hele tijd naar het rand van het windvensterb brengen ThumpDown (tong_kitesmiley)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 September 14, 2007, 15:53:58
edit2Rapporteer  
waar kite/vaar je?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 September 14, 2007, 17:09:15
edit2Rapporteer  
Snel die kite verkopen en een kite met een 5de lijn aanschaffen en je problemen zijn opgelost!

Succes,

Arjen
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #3 September 14, 2007, 17:13:33
edit2Rapporteer  
Snel die kite verkopen en een kite met een 5de lijn aanschaffen en je problemen zijn opgelost!

Succes,

Arjen


ik denk niet dat i daarmee z'n nitro de lucht in krijgt met dat advies.
daan

Berichten: 426
Antwoord #4 September 14, 2007, 17:56:28
edit2Rapporteer  
recon is gewoon bagger met weinig wind maar met veel wind werkt het goed ook moet je bij recon druk op je lijnen hebben dat kan je door middel van je board aan je voeten doen doen en dan moet het lukken
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 September 14, 2007, 18:20:41
edit2Rapporteer  
recon werkt prima... en als hij niet werkt, board onder je buik of ff laten liggen, touwen aantrekken en een stukje er achter aan zwemmen en je hebt hem zo uit het water vandaan... en dan een stukje bodydraggen naar je board
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 14, 2007, 18:45:16
edit2Rapporteer  
Snel die kite verkopen en een kite met een 5de lijn aanschaffen en je problemen zijn opgelost!

Succes,

Arjen


ik denk niet dat i daarmee z'n nitro de lucht in krijgt met dat advies.

Recon is gewoon ruk!
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 September 14, 2007, 18:53:02
edit2Rapporteer  
als je 5de lijn om je kite heen gedraaid zit is je 5de lijn ook niks! ik zelf heb nog geen problemen gehad met recon
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 September 14, 2007, 19:31:01
edit2Rapporteer  
als je 5de lijn om je kite heen gedraaid zit is je 5de lijn ook niks! ik zelf heb nog geen problemen gehad met recon
Heb met alles gevaren (4-lijns,5-lijns, recon, bow en nu SLE), SLE hertstart het makkelijkst daarna 5-lijns, 4-lijns en dan Recon!!!!!!
Geen

Berichten: 559
Antwoord #9 September 14, 2007, 19:31:55
edit2Rapporteer  
Snel die kite verkopen en een kite met een 5de lijn aanschaffen en je problemen zijn opgelost!

Succes,

Arjen


ik denk niet dat i daarmee z'n nitro de lucht in krijgt met dat advies.

Recon is gewoon ruk!

vier feest bak een taart, we hebben niet allemaal de centen om die stuiterende sigma shape aan te schaffen, net zo oppervlakkig als jou antwoord arie
ggiesberts

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #10 September 14, 2007, 19:50:26
edit2Rapporteer  
als je 5de lijn om je kite heen gedraaid zit is je 5de lijn ook niks! ik zelf heb nog geen problemen gehad met recon
Heb met alles gevaren (4-lijns,5-lijns, recon, bow en nu SLE), SLE hertstart het makkelijkst daarna 5-lijns, 4-lijns en dan Recon!!!!!!

Je moet wel echt specialist zijn om met RECON meer herstart problemen te hebben als met een niet RECON 4-lijns. Mogelijk heb je wat speciaals tussen je oren?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #11 September 14, 2007, 20:13:51
edit2Rapporteer  
Misschien kan je voor weinig een 5e lijns bar kopen en een attachment er aan laten zetten. Dat laatste kost ongeveer 45 Euro. Met de zoek functie kan je het nodige vinden. Heb zelf een tijdje met een Naish shiftbar gevaren met een Cabrinha Blacktip. Op die manier heb je lol van je Nitro. Je weet zelf waarschijnlijk wel dat kunnen herstarten een van de belangrijkste dingen is. suc6
samurai

Berichten: 71
Antwoord #12 September 14, 2007, 20:14:53
edit2Rapporteer  
wat zitten er hier toch een boel ruk antwoorden tussen zeg..... Maar goed. recon 1 of 2?

Ik heb een Nitro 12 uit 2004 met een recon 1 systeem, deze is inderdaad lastig te herstarten. Moet je naar toe zwemmen/lopen zodat die op zn rug komt te liggen, en dan een stuurlijn aantrekken.
2 maanden geleden kon ik heel maar dan ook echt heel goedkoop aan een cabrinha element 12m2 kopen met recon 2. Wat een wereld van verschil. Ik spring een keer verkeerd waardoor de kite in het water land. Trekaan 1 van de stuurlijnen. Kite drijft naar de hoek van het windvenster draaid en vliegt weer.

Ik zweer bij Cabrinha, een hoop zullen me gek vinden, maar van een 5e lijn zie ik de voordelen wel maar niet voor mezelf
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 September 14, 2007, 20:18:40
edit2Rapporteer  
Bij een 2004 kite waar recon op zitten moet het gewoon kunnen, wil het niet makkelijk
lukken gewoon in het midden van het venster aam je recon trekken en dan komt die los
van het water en dan gewoon naar het rand van het windvenster sturen.
My.

Berichten: 23
Antwoord #14 September 14, 2007, 22:06:53
edit2Rapporteer  
het is een recon2 maar hij gaat niet op zijn kant..
dat is nou juist een probleem, en het was windkracht 4 5
ik ben bijna 14 dus nogal afhankelijk van mijn ouders Tongue en ze hebben nog 2 kinderen..
een nieuwe is dus geen optie..Tongue

maar bedankt voor de reacties !!  (grinnik_kitesmiley)
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #15 September 14, 2007, 22:37:04
edit2Rapporteer  
als hij niet op ze kant wil moet je gewoon even hard er achter aan gaan zwemmen dat lukt het ook altijd wel!
Succes
My.

Berichten: 23
Antwoord #16 September 15, 2007, 01:22:42
edit2Rapporteer  
bedankt iedereen voor het reageren !! Top forum ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 September 15, 2007, 01:23:29
edit2Rapporteer  
Recon 2 herstart:
Als je hiermee begint: overtuig jezelf dat je voldoende ruimte downwind hebt. Voor een goede werking heb je wel voldoende wind nodig!
Uitgangs situatie: wacht tot de kite geheel op 12 uur downwind ligt. Wil je je kite naar rechts starten pak je het balletje van de ( voor jou gezien) rechterstuurlijn. Houd deze lijn aangetrokken!
De kite draait zich om. Nu is het een kwestie van "spelen met die stuurlijn" : houd je de stuurlijn geheel aangetrokken dan draait de kite helemaal door en start midden door de powerzone. Dit kan leuk zijn ( mits voldoende ruimte downwind / geen obstakels)
Door te "spelen" met de aangetrokken stuurlijn kun je de kite "met gevoel"naar de rand van het windvenster sturen waar je hem vervolgens verder omhoog stuurt.
Moet je gewoon ff doorhebben dus...........
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #18 September 15, 2007, 04:32:02
edit2Rapporteer  
Heey, heb recon2 en 1 en heb nooit problemen mee. Sterker nog ik had hiervoor 5th en ben nu blij dat ik dat niet meer heb.

Als de kite de ene kant niet wil trek dan aan de andere kant, en trek niet te enthuosiast want dan gaat het ook niet chill. Rustig aantrekken en even wachten is genoeg  ThumpsUp ThumpsUp
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #19 September 15, 2007, 05:58:40
edit2Rapporteer  
een maatje van me heb ook een elemten 12m2 met recon 2 maar ik vind dat het helemaal niet werkt.
voordat je die stopper uit die tip getrokken heb ben je al zover downwind dat het geen nut meer heeft.
wat een niks systeem, en die safety snap ik helemaal geen moer van.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #20 September 15, 2007, 19:00:52
edit2Rapporteer  
dat ligt dus aan jou, niet aan het systeem. Het systeem werkt echt prima  ThumpsUp ThumpsUp
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #21 September 16, 2007, 01:20:41
edit2Rapporteer  
Als het starten met recon 2 niet lukt kan je altijd op de ouderwtse manier starten.
Omlaten klappen, rechts trekken, links zwemmen, en starten maar.

Recon wil het soms moeilijker doen als je het palletje niet echt uit je vlieger krijgt getrokken. In dat geval moet je even een paar korte rukjes geven inplaats van één lange. Als het palletje eruit is trek je die stuurlijn flink aan tot soms wel achter je hoofd.

De vlieger wil nu snel herstarten. Niet te vroeg de lijn loslaten, dan klapt de vlieger terug.

Als je het een paar keer gedaan hebt is het een eitje, je moet er wat gevoel voor krijgen.

Vooraf goed checken of het palletje vrij is van zand en andere lijnen.
Peetje
Gast
Antwoord #22 September 16, 2007, 22:15:09
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad even wennen, maar als je het door hebt is het makkelijk. Bij heel weinig wind, iets meer door de powerzone proberen, wordt het makkelijker....
Zie ook dit filmpje:
http://pr.cabrinhakites.com/videos/recon_gen_2_m.mov

Ik moet overigens wel iets harder aan de lijn trekken dan deze man hoor  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.