Telefoon nummer op kite en board!

andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Mei 26, 2008, 18:15:20
edit2Rapporteer  
De KNRM heeft met mij contact opgenomen over het volgende:
Nu het de laatste zo druk is op het water, moet de KNRM steeds vaker uitrukken op kiters te helpen. In veel gevallen drijft er alleen een board of een kite, zonder de persoon in de buurt. Hierdoor zijn ze soms uren aan het zoeken en moet de politie ook worden ingeschakeld.


Dit kan heel makkelijk voorkomen worden door je telefoon nummer op je materiaal te zetten!


Ze doen dat werk vrijwillig, dus het is maar een kleine moeite om hun op deze manier te helpen. En mocht je geholpen zijn door hun: http://www.knrm.nl/40steun_ons/10Hoe_kan_ik_helpen/word_redder_aan_de_wal/

Ze hebben ook aangegeven dat als ze iets vinden, het door te geven aan Kitehigh, zodat wij het op het Gevonden / Vermist / Gestolen forum te kunnen plaatsen. Verder kwamen ze met het goede idee dat scholen dit ook aan hun cursisten zouden kunnen leren.
max2611

Berichten: 11
Antwoord #1 Mei 30, 2008, 03:39:13
edit2Rapporteer  
Hai Andy,

afgelopen zaterdag hebben we elkaar nog gesproken op Vrouwenpolder; ook heb ik je nog aangesproken over het feit dat ik na een crash mijn board uit het zicht ben geraakt en uiteindelijk heb ik hem niet meer teruggevonden. Ik heb anderhalf uur lopen zoeken; mijn telefonnummer stond niet 1 keer op het board, maar wel 10 keer. Tot dus ver heb ik nog geen reacties gehad, noch van de KNRM noch van iemand anders. Ik ga ervan uit, dat mijn board gestolen is. Het is triest om dat te constateren; toch onderschrijf ik je oproep om je nummer op je board te zetten. Maar tegen dieven is geen zeekruid gewassen, helaas. Het betreft een blauw Nobile board van dit jaar, nog maar een paar keer meegevaren. Ondanks de dieven zijn er ook sympathieke mensen, ik mocht van een medekite-ster haar board lenen om de mijne te gaan zoeken, erg tof, nogmaals dank, al heb ik mijn board niet terug.
Grtz Marnix
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Mei 30, 2008, 04:36:15
edit2Rapporteer  
heb je je board-verloren topic wel geplaatst hier Smiley? you never know
Best-Warro-08
Gast
Antwoord #3 Mei 30, 2008, 19:30:23
edit2Rapporteer  
Ja dat heb ie al een tijdje geleden gedaan Wink
heb je je board-verloren topic wel geplaatst hier Smiley? you never know
max2611

Berichten: 11
Antwoord #4 Mei 31, 2008, 02:25:36
edit2Rapporteer  
het is de tweede al dit jaar, van de eerste ook niks meer gehoord; ook dat board ondergekalkt met telefoonnummer. en ook nog een 7m kite kwijt, lekker jaar dit.
Best-Warro-08
Gast
Antwoord #5 Mei 31, 2008, 03:10:36
edit2Rapporteer  
Hoe ben je die kite kwijt geraakt dan Embarrassed


Richard
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #6 Juni 02, 2008, 00:41:20
edit2Rapporteer  
Ah das wel balen joh! Mijn oproep is vooral vanuit de kant van KNRM gericht. Zodat hun niet uren lang hoeven te zoeken of er iemand nog rond zwemt. Ze vertelde ook dat heel vaak boards en kites niet worden opgehaalt, die spullen worden daarna gewoon in de afval container gegooid (niet gelijk natuurlijk).
passaat

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #7 Augustus 11, 2008, 17:39:39
edit2Rapporteer  
De KNRM heeft met mij contact opgenomen over het volgende:
Nu het de laatste zo druk is op het water, moet de KNRM steeds vaker uitrukken op kiters te helpen. In veel gevallen drijft er alleen een board of een kite, zonder de persoon in de buurt. Hierdoor zijn ze soms uren aan het zoeken en moet de politie ook worden ingeschakeld.


Dit kan heel makkelijk voorkomen worden door je telefoon nummer op je materiaal te zetten!


Ze doen dat werk vrijwillig, dus het is maar een kleine moeite om hun op deze manier te helpen. En mocht je geholpen zijn door hun: http://www.knrm.nl/40steun_ons/10Hoe_kan_ik_helpen/word_redder_aan_de_wal/

Ze hebben ook aangegeven dat als ze iets vinden, het door te geven aan Kitehigh, zodat wij het op het Gevonden / Vermist / Gestolen forum te kunnen plaatsen. Verder kwamen ze met het goede idee dat scholen dit ook aan hun cursisten zouden kunnen leren.


Als iedereen maar zo eerlijk is om ook daadwerkelijk te bellen! We zeggen elkaar bijna allemaal gedag. Kite op of neerlaten helpt iedereen, maar ben je wat kwijt ho maar...
fjmuller

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #8 Augustus 21, 2008, 13:57:47
edit2Rapporteer  
ik ben mijn board verloren (zwart met witte hendel) bij zandvoort. Helaas zo stom om geen tel nummer erop te schrijven, 06 42945852 frits
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #9 Augustus 26, 2008, 19:41:05
edit2Rapporteer  
Hoe kan ik mijn gegevens er het beste opzetten zodat ze mogelijk te verwijderen zijn? Stel dat ik mijn board van de hand wil doen.

kaartje aan bevestiging boardleash?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Augustus 26, 2008, 19:45:17
edit2Rapporteer  
Ik zou geen kaartjes doen maar een goeie watervaste merkstift pakken, zet het in de buurt van je ventiel of op een tip van kite, een punt dat snel te zien is door iemand die op zoek is naar een ID.
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #11 Augustus 26, 2008, 19:53:38
edit2Rapporteer  
Sorry, ik bedoelde op mijn board.
hankies

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #12 Mei 24, 2009, 17:49:20
edit2Rapporteer  
he allemaal ik ben nieuw hier en wou even zegen zet je nummer in je hand vat kan je makkelijk vervangen en nummer zie je altijd als je hem oppakt
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #13 Augustus 16, 2009, 11:22:41
edit2Rapporteer  
Handvatten zijn over het algemeen zwart op een board en van schuimrubber dus niet echt een goede plek denk ik om op te schrijven.

Maar waar wel? Ik zat te denken een kaartje te plastificeren en dan met een tyrep vast om je handvat van je board. Is dit verstandig of niet?

Ik heb met mijn oude board gemerkt dat een merkstift op den duur wel vervaagd. En mocht je hem weer willen verkopen zul je veel moeite moeten doen om het er weer af te krijgen.

Misschien is een waterdichte, UV bestendige sticker (net als de kite-high stickers) met je gegevens een idee, maar ja hoe maak je dat?
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #14 Augustus 16, 2009, 11:31:59
edit2Rapporteer  
Ik heb een tijdje  geleden een board van iemand gekocht die ook zn nummer erop had staan. Kon dat heel makkelijk weghalen met wat nagellakremover. Nu staat mijn eigen nr erop..

Sticker met goede lijm kan je  board ook beschadigen denk ik.. lijmresten enz
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #15 Augustus 16, 2009, 11:36:08
edit2Rapporteer  
Sid: spinaker-tape en een dikke benzinestift. Zo doe ik het altijd, stikkertje bij de tip van mn kite en ergens op mijn board (is misschien niet zo mooi, maar dat maakt mij niets uit)
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #16 Augustus 16, 2010, 13:37:36
edit2Rapporteer  
kan je ook gewoon duck tape met benzine stift nemen??

op mijn board zet ik trouwens wel gewoon met permanent marker Wink beetje thinner en het is weer weg (A)
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #17 Augustus 16, 2010, 13:52:25
edit2Rapporteer  
Is zo een roller om je voeten en board dan niet de oplossing?
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #18 Augustus 16, 2010, 14:01:01
edit2Rapporteer  
edit: volgens mij niet Wink http://www.kiteboardleash.com/
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #19 Juli 13, 2012, 14:10:25
edit2Rapporteer  
Zet je nummer ook op je trapeze!
Gister ook weer vermissing opgelost dankzij dit!
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #20 Mei 03, 2013, 15:32:47
edit2Rapporteer  
Stomstomstom.
Kleine halfjaartje geleden ook mijn naish board momentum verloren!
Nu heb ik ondertussen al weer een ander boardje, en gelijk na dat we board gekocht hadden alle informatie erop gezet..

gewoon je informatie erop zetten, liever boardje kwijt dan dat je board een beetje beklad is met informatie erop..!

Een handige topic!
KNRM

Berichten: 13
Antwoord #21 Mei 03, 2013, 15:50:07
edit2Rapporteer  
Je kan ook bij ons gratis stickers bestellen waar je je naam en telefoonnummer op kan schrijven en ze blijven zeer goed op een kiteboard plakken.  Wink

http://www.knrm.nl/preventie/het-water-op/surfers/ 
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #22 Mei 03, 2013, 16:27:44
edit2Rapporteer  
Klopt. Ik heb ook al een tijdje zo'n sticker op mijn board. Misschien is het een optie dat de KNRM dergelijke stickers bij de bekende kitewinkels neerlegt. Kan je bij aankoop van nieuw materiaal gelijk een sticker op je spullen plakken.
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #23 Mei 03, 2013, 16:54:25
edit2Rapporteer  
Klopt. Ik heb ook al een tijdje zo'n sticker op mijn board. Misschien is het een optie dat de KNRM dergelijke stickers bij de bekende kitewinkels neerlegt. Kan je bij aankoop van nieuw materiaal gelijk een sticker op je spullen plakken.


slim ideetje!
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #24 Mei 03, 2013, 17:18:08
edit2Rapporteer  
en een paar afgeven bij de NKV voor bij de veiligheidscheck dagen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.