Psycho-4 10 m² Review

hollandkiter

Berichten: 298
Augustus 01, 2008, 18:59:57
edit2Rapporteer  
Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Psycho-4 het water op!!

Lokatie:    Egmond aan Zee
Wind:      Dikke 5 beaufort met vlagen van 6 beaufort
Board:      Spleene Rip 34
Kite:        Psycho-4 10m²

Er zijn geen verschillen in het oplaten van de kite t.o.v. ander Flysurfer-kites. Door de 5 luchtinlaten vult de kite lekker snel. Voor de zekerheid trek ik altijd (zeker bij een stevig windje als vandaag) de depowerstrap goed aan.

Omdat ik al diverse Flysurfer-kites heb gevaren hoef ik er niet veel aan te wennen. De grote verandering met deze kite is de manier van depower. Als je de bar van je afduwt verandert de vorm van de kite echt. De tips komen naar je toe en het oppervlak wat wind vangt is gewoon kleiner. Trek je de bar weer aan dan staat hij weer in de lucht zoals we gewend zijn van een Flysurfer-kite. Het schijnt vanaf de kant er wel vreemd uit te zien want mijn kite-vrienden vragen mij als ik weer op het strand sta wat er aan de hand is met de tips. Het leek volgens hun wel of de tips naar binnen klapten. Ik heb daar zelf weinig van gemerkt, het enige is dat de tips naar je toe komen en er dus wat wind aan de andere kant van het doek komt. Slechts één keer is de kite ingeklapt omdat ik vergat terug te sturen na een sprong en er dus onder door ging. De kite “drijft” dan in de lucht terug in positie en we kunnen weer verder ThumpsUp

Het springen is er nog makkelijker op geworden. De kite is weer sneller geworden dan de Pulse-2, dus timen is nog makkelijker. Wat ook opvalt is dat zodra je springt en de bar aantrekt de kite in zijn maximale grootte aanneemt. Veel lift en een rustige landing is het gevolg.

En misschien een klein detail maar wel lekker: een hoes voor je bar  ThumpsUp Bij Flysurfer-kites leg je de bar in je (dubbelgevouwen) kite en rol je hem op. De kite blijft nu netjes droog en thuis heb ik de bar eruit getrokken en te drogen gelegd.

Kortom een heerlijke vrijdag met genoeg wind en een lekker zonnetje. En dan te bedenken dat het de komende dagen gewoon lekker blijft waaien  Cheesy  Cheesy
onzin

Berichten: 451
Antwoord #1 Augustus 01, 2008, 21:07:09
edit2Rapporteer  
leuk verslag

heb er zelf nog nooit 1 in mn handen gehad , vind ze wel altijd prachtig om te zien mischien proberen er ergens 1 te testen
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #2 Augustus 03, 2008, 21:54:00
edit2Rapporteer  
zo.............. gisteren de speed 2 gevaren op oostvoorne,
heb al 7 jaar ervaring met c-shapoes en 2 a 3 jaar met de bowkite en 15 jaar vlioegerervaring dus de foil is niet geheel nieuw voor mij.

De kite stuurt vrij traag maar daar is die ook niet voor gemaakt dat is de psycho, maar waar deze kite voor gemaakt is is die in mij opzicht zo'n beetje het beste in van de gehele kite markt en dan heb ik het over

windrange
speed
opkruisen
(grote tochten afleggen) (dus competitie varen op snelheid)

mijn enigste minpunt over flysurfers: geen goede selfrescue mogelijk doordat je geen opgepompt frame hebt, dus niet te gekke dingen doen als je ver op zee bent
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Augustus 04, 2008, 08:17:37
edit2Rapporteer  
mijn enigste minpunt over flysurfers: geen goede selfrescue mogelijk doordat je geen opgepompt frame hebt, dus niet te gekke dingen doen als je ver op zee bent

Mee eens, ik had laatst een groot probleem toen mijn Bar in 2 stukken brak.
Verder zijn flysurfers topkites en ongekend goed in weinig wind condities.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.