Kitesurfen in Albufeira, algarve portugal?

Dikkiedik

Berichten: 298
Juni 26, 2004, 17:07:38
edit2Rapporteer  
Hoi

Ik ga volgende week last minute naar albufeira aan de algarve in portugal, puur als zonvakantie en zitten super dichtbij het strand. Weet iemand hoe het daar is met de kitesufcondities? Wind? Druk strand? Ik zit te twijfelen of ik me kitesurfspullen zal meenemen of niet. Ik kan redelijk kiten, maar nog nooit op zee geweest, het water is daar redelijk vlak volgens mij als ik de foto's zie...Heeft er iemand wat info voor me? Thnx.
Diablo

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #1 Juni 26, 2004, 18:06:47
edit2Rapporteer  
Ik ga volgende week vrijdag ook naar Albufeira.. dus wie weet kom ik je nog tegen Smiley. Met het oog op zo'n mooie gelegenheid om te gaan kiten heb ik nog wat gemaild naar mensen in Portugal, miss heb je hier wat aan:

Hi Kevin,
We are based in Guincho, which is the place for high wind and great waves... Guincho is about 20 km north of Lisbon, near a small town called Cascais.
Albufeira is down in Algarve in the southern coast of Portugal. Albufeira and most of that coast is great for kiteboarding. In the summer Albufeira (town) is a crowded place, however you will have Falesia beach very close, were will not be a problem to rig and land kites. (the beach goes for miles up to Vilamoura).
In Algarve you will also find nice fellow kiteboarders in places like Portimão, Ferragudo, ilha de Faro...etc. Ferragudo is the home town of the Portuguese 2003 national champion.
 
The wind in Algarve, not being to strong (15-20 kts) is very predictable, none in the morning and usually kicks at 12-13h till the end of the day from West (side - side-on). When it is Levante (East) in Tarifa, this coast gets some swell, warmer water and nice consistent wind.
 
You should have a nice holiday for sure, for me the only down-side with Albufeira is the tourist crowd in the summer, but that is part of the plan...big parties and all that stuff ;-)
 
You can also check: http://www.mar.com.pt/Surfaction/Spots.htm  it has a list of Portuguese spots, some with photos and description, it is in Portuguese, but you will get the message ;-)
 
Have fun
Marco Amorim
Dikkiedik

Berichten: 298
Antwoord #2 Juni 26, 2004, 18:28:26
edit2Rapporteer  
Hee oh das toevallig Smiley Ik ga ook vrijdag weg om 17.40 met martinair. Ik heb geen idee waar we zitten, in het oude centrum 150 mtr van het strand, ben benieuwd.
Klinkt dus wel als een goede spot als je een beetje rustig strandje weet op te zoeken. Wind rond de 4 a 5 beaufort, perfect dus. Hij zegt niks over Big Waves, daar ben ik wel een beetje bang voor...
Kitesurfspul mee dus, ben benieuwd wat martinair daar van vind, geen zin om extra te betalen.. dus je herkent me aan een grijze kitesurfbag Smiley


Diablo

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #3 Juni 27, 2004, 10:22:32
edit2Rapporteer  
Wij vliegen 's ochtends om 5.05 al , maar dat heb je met die charters van GoGo tours.. Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 27, 2004, 13:07:31
edit2Rapporteer  
Ik was 2 jaar terug in Albufeira (ruk! veels te touristisch, zelf een NL cafe daar) en het waaide er erg hard. Maar er is vrijwel geen breed strand om van te starten. Let op dat het water aan de Algarve nooit echt warm wordt. Ik was er eind mei en toen was het 15 graden. Dus wel pak mee.

Vanaf kaap St. Vincente tot aan Lisboa schijnt het vet te zijn. Hoop het volgend jaar te gaan bekijken.
Dikkiedik

Berichten: 298
Antwoord #5 Juni 27, 2004, 14:37:16
edit2Rapporteer  
Thnx kwou me pak al wel meenemen, ik hoop dat de wind een beetje rond de 4 a 5 beafort is, beetje aanlandig.. vlak water en dat ik een rustig strandje kan vinden 8) zou ideaal zijn, en anders hele dag in de zon liggen ook niet verkeerd  ;D 8)
Diablo@Hhs
Gast
Antwoord #6 Juli 14, 2004, 07:44:53
edit2Rapporteer  
Ik ben net thuis uit Albufeira. Superlekker windje, schuin aanlandig. Water is niet warm, maar het grootste probleem is dat er niemand, maar dan ook echt niemand surft of kite  ??? zoiets heb ik nog nooit meegemaakt :S. Als je en auto ter beschikking hebt, kun je miss een kitestek vinden, maar Albufeira is helaas geen optie :S
krank
Gast
Antwoord #7 April 12, 2006, 22:18:09
edit2Rapporteer  
waar kan je kite dan in albufeira???????????? ListenToMe
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #8 April 13, 2006, 01:35:14
edit2Rapporteer  
Hey Dikkiedik, ik wil van de zomer naar Albufeira gaan en heb daarom wat info ingewonnen. Je moet even naar www.southadventures.com.pt gaan. Deze gasten verhuren bootjes waarmee je naar afgelegen lagoons gaat om te kiten, samen met een gids/instructeur. De keuze uit super vlak water of de oceaan. De beste periode om te kiten is van april tot october i.v.m. een thermische wind die meestal tussen de 10 en 20 knopen waait.

Laat even weten hoe het was.

Have fun
snip

Berichten: 399
Antwoord #9 April 13, 2006, 02:07:58
edit2Rapporteer  
als je auto hebt kun je ook ff naar alvor rijden(dit is ook de spot waar dit jaar PKRA wedstrijd is) als het hoog water is is hier ook een grote lagune en er zit een soort kitecentrum zijn altijd wel mensen daar. verder traint de portugees kampioen 2003 daar ook hij is een goede vriend van mij hij is een portugees maar komt uit nederland spreekt ook nederlands zijn ouders hebben een strandtent een paar plaatsjes verder op waar je ook goed kan kiten als de wind aanlandig is niet voor beginners ligt een beetje tussen de rotsen maar alvor is helemaal top ook voor beginners. check www.arnauddussen.com
Glenn
Gast
Antwoord #10 April 13, 2006, 04:28:58
edit2Rapporteer  
Hoi mensen ik was vorig jaar in albufeira!!

Ronduit BAGGER! ik had alles mooi uitgezocht daaro... en ik ging met het bussie naar Villamoura... dat is dus een KITESPOT waar je 10 m hebt om je kite op te laten... tussen zo'n miljoen toeristen... haha komen ze ook nog onder je kite enzo kijken!! Echt bagger...

Als ik er weer terug heen zou gaan... neem ik mijn kites niet mee... ik heb heel wat stranden afgezocht en gezien daar...maar ik vond het echt bagger... ik heb ff gevaren... bij villamoura maar als je geen auto hebt is het ook niks! Want de taxis rijden er volop... HEEN totdat je terug moet... :S dat was een ramp... gehehe...

Maarjaa... ge mot maar kijken. Vragen glennportier@hotmail.com
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #11 April 14, 2006, 01:51:53
edit2Rapporteer  
Je hebt bij Albufeira 40 km kust met baaien waar je alleen met een boot kan komen. Dat zijn de plekken die je moet opzoeken, niet de standaard stranden afgaan, want die zijn gewoon super druk. Ik denk overigens dat het in deze periode wel mee zal vallen.
Dikkiedik

Berichten: 298
Antwoord #12 April 14, 2006, 03:32:08
edit2Rapporteer  
Heu dis een ouwe post van mij! Ik had in albufeira niet gevaren omdat het die hele week niet waaide. Oja uitgerekend de dag dat we naar een waterpark gingen waaide het vd planeten! Dus ik heb helaas weinig ervaring met kiten in Albufeira. Wel had ik gratis mn kitespullen mee met martin-air dankzij twee hele aardige stewardessen. In portugal aangekomen was mn gewone tas kwijt, maar mn kitespullen waren wel aangekomen Grin
Die bootjesverhuur klinkt wel relaxed trouwens Smiley

Bij het vliegveld is coole kitespot, op een soort van zandvlakte met een binnenmeertje, zanddijkje en dan de zee, en villmoura tussen het vliegveld en albufeira.

Bon chance!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.