Samen spelen: tips

Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Augustus 19, 2008, 09:04:54
edit2Rapporteer  
Na wat discussie op één van de betere golfsurfsites, www.pipodekloon.nl, kreeg ik het verzoek om wat wensen van de golfsurfers over te brengen op kitesurf sites. Het gaat hier om tips om het delen van een spot (wijk bijvoorbeeld) met golfsurfers voor iedereen aangenamer te maken. Gaat ie:

- als er aparte zones zijn voor surfers en kitesurfers, houd je dan zoveel mogelijk hier aan

- vertrek niet tussen grote groepen surfers, maar loop een paar meter downwind

- probeer surfers niet te sprayen (we produceren echt een hoop spray), daar maak je geen vrienden mee!

- zoek altijd contact als je op dezelfde plek vaart, zeg, terwijl je langs vaart, even gedag of zo, dan weten ze dat ze gezien zijn, geloof me, dat geeft een beter gevoel

- probeer de golven vlak voor de plek waar de surfers liggen niet te doorkruisen, je maakt de golf kapot, en dat betekent dat de surfers er geen gebruik van kunnen maken

- gun de golven aan anderen, dit geldt voor kiters onderling, maar ook tov surfers. Zij pakken al veel minder golven dan wij, dus af en toe wat laten lopen is echt niet erg

- wees altijd op je hoede bij het golfrijden, dat achter de volgende golf een surfer kan opduiken, of een zeehond :-)

- specifiek voor Wijk aan Zee: laat de eerste 200 m vanaf de pier voor de surfers, daar liggen heel veel surfers en eigenlijk is de wind daar toch al niet zo goed (vlagerig), voor ons dus goede redenen om pas bij Aloah te starten.

- stel jezelf altijd op de hoogte van de lokale regels en de "algemene" regels bij het golfrijden. Dit zijn geen wetten, maar algemeen aanvaarde regels voor het spelen in de golven.

- belangrijkste (eigenlijk algemeen in het leven geldende) regel: je verdient pas respect van de ander als je respect voor de ander toont.

De discussie op pipo was erg vriendelijk en vol begrip (en een klein beetje onderling pesten natuurlijk), laten we dat hier ook zo houden, we willen allemaal genieten van de zee!
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #1 Augustus 19, 2008, 09:23:17
edit2Rapporteer  
Om te beginnen met het pesten: Kunnen ze niet zo'n oranje vlaggetje dat kids op hun fiets hebben op hun bord monteren? Grin Dan zie je ze tenminste..

Maareh, is gewoon een kwestie van onderling respect... ff hoi zeggen als je in de buurt bent, en gewoon wat ruimte gunnen! No problem!
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #2 Augustus 19, 2008, 09:26:07
edit2Rapporteer  
Zo is het, Respect hebben. We zijn allemaal op het water met hetzelfde doel, plezier hebben. Omdat wij nou eenmaal meer plezier hebben, en meer golfen kunnen pakken, moeten we die zeehondjes ook maar eens een golfje gunnen.
Kikine

Berichten: 4
Antwoord #3 Augustus 19, 2008, 10:43:50
edit2Rapporteer  
@Dirkie....want wij hebben zo ook onze  'vlag' bedoel je?
Dan zou zo'n AH vlaggetje best op zn plaats zijn voor de zeehondjes?  Grin

Hoe dan ook..vind het allemaal meer dan logisch wat Magic hierboven aangeeft. ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Augustus 19, 2008, 10:54:45
edit2Rapporteer  
zelf woon ik niet in een gebied met golfsurfers (hier zijn geen golven) Ik begrijp dat we elkaar allemaal wel eens in de weg zitten, maar wat ik ook begrijp van een jongen die golfsurft, is dat golfsurfers de meest arrogante klootzakken ziijn die er rondlopen binnen de wind/watersport Grin
Nogmaals niet mijn woorden, maar vond het wel apart dat hij het zelf zei
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #5 Augustus 19, 2008, 14:50:47
edit2Rapporteer  
Kite zelf op een plek waar ook golfsurfers zijn.
Ik probeer altijd downwind te blijven van de golfsurfers zodat mijn vlieger en lijnen niet over de surfers heen gaan. Dat zou ik nog even extra opnemen als extra tip.

Dit lukt natuurlijk alleen als de golfsufers niet over de hele branding verspreid liggen want dat wordt dit erg moeilijk
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #6 Augustus 19, 2008, 15:54:32
edit2Rapporteer  
@Kikine: Yups... Bij flinke golfjes zie je ze soms best laat, zeker als er eentje ergens verdwaald ligt... Maar was voor de rest een geintje hoor.. Grin

@doyouwaroo: Op zomers weekeind dagen in wijk laden ze nog wel eens een buslading 'golfsurf probeerders' uit.. Binnen no time een paar honderd meter met hier en daar een dobberaar...
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #7 Augustus 19, 2008, 18:55:10
edit2Rapporteer  
Als de golfsurfers inderdaad gebruik maken van de 200 meter onder de pier is het geen probleem.
Op dit moment zitten ze ongeveer de gehele 500 meter onder de pier.
Hoe komt dit????????
De eerste 200 meter is voor de gevorderde en de 300 meter verder wordt gebruikt voor de scholen.
Natuurlijk kijk ik wel uit maar ze verspreiden zich regelmatig over deze 500meter.
Dit komt ook doordat de opgang tussen de bunker en pier steeds meer wordt gebruikt, en dan heb je snel een lint van 500 meter.
Nogmaals ik heb best wel een beetje respect voor deze tak van sport, al zie ik maar weinig mensen daadwerkelijk op een board staan.
Het ouwe hoeren met elkaar in het water is het meeste tijdverdrijf.
dirkbakker82

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Augustus 20, 2008, 08:08:40
edit2Rapporteer  
dr liggen helaas ook zeehonden tussen die nogal snel op hun flippers getrapt zijn. die kale bij wijk a zee,  is tegen iedere kitesurfer aan het schreeuwen die hij kan zien. belachelijk. er zijn er gelukkig ook een hoop die een vriendelijk gedag teruggeven. en idd ze spreiden zich wel heel ver uit over de kustlijn, voor een hoop kiters is in de branding rommelen ook heel leuk, dit word dan wel eens heel druk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.