Petitie houten palen oostvoorne

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #25 Oktober 06, 2008, 18:21:41
edit2Rapporteer  
ik vind ook dat die palen moeten worden verwijderd.

Jullie passie waardeer ik, maar ik vind dit een stomme actie; is er over nagedacht hoe en onder welke naam je deze petitie gaat indienen? en aan wie (werkgroep of de politici)? En waarom zouden deze overheden zich iets aantrekken van een petitie op internet?, wat is ons draagvlak? Is ons enige argument dat de palen "gevaarlijk" zijn, of hebben kitesurfscholen ook nog een inbreng hierin? En is dit probleem niet breder te trekken dan alleen op kitesurfers? Ik vind dat we eerst hierover moeten nadenken, en dat hier al een vereniging voor is die dat in ons belang doet.

Waltor, ik geef je op de meeste punten gelijk. Alleen is door iedereen die de palen gezien (wo ikzelf) vastgesteld dat de palen levensgevaarlijk zijn. Deze situatie mag dus niet te lang duren.
Ik zie deze petitie als een hulpmiddel bij de zaken die jij noemt. De veiligheid is een zaak die 1:1 geldt voor alle kiters op Oostvoorne, dus daar heb je de belanghebbenden mee beschreven.
wonis

Berichten: 36
Antwoord #26 Oktober 06, 2008, 19:01:22
edit2Rapporteer  
ik vind ook dat die palen moeten worden verwijderd.

Jullie passie waardeer ik, maar ik vind dit een stomme actie; is er over nagedacht hoe en onder welke naam je deze petitie gaat indienen? en aan wie (werkgroep of de politici)? En waarom zouden deze overheden zich iets aantrekken van een petitie op internet?, wat is ons draagvlak? Is ons enige argument dat de palen "gevaarlijk" zijn, of hebben kitesurfscholen ook nog een inbreng hierin? En is dit probleem niet breder te trekken dan alleen op kitesurfers? Ik vind dat we eerst hierover moeten nadenken, en dat hier al een vereniging voor is die dat in ons belang doet.










Wat is dat nou voor negatieve reactie? Ga zelf eens wat regelen!

@El Rudo: top. Nummer 178 op de lijst.
hans

Berichten: 283
Antwoord #27 Oktober 06, 2008, 19:19:09
edit2Rapporteer  
ook done.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #28 Oktober 06, 2008, 19:28:43
edit2Rapporteer  
Wat is de link met NKV???

Een jaar geleden was het al bekend dat die palen in een werkplan stonden!
Kortom wat is de geschiedenis van het verhaal.
Het lijkt me verstandig om dat eerst na te vragen voordat je een petitie in dient.
Dan sta je sterker!

overigens #198
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #29 Oktober 06, 2008, 19:32:52
edit2Rapporteer  
Wat is de link met NKV???

Een jaar geleden was het al bekend dat die palen in een werkplan stonden!
Kortom wat is de geschiedenis van het verhaal.
Het lijkt me verstandig om dat eerst na te vragen voordat je een petitie in dient.
Dan sta je sterker!

Petitie aan NKV geven.   Zij zijn (denk ik) zeker bezig met deze kwestie, dan zullen zij die petitie wel kunnen gebruiken. 

Er moeten zoiezo geen individuele 'acties' komen, een opzet alé maar verdere acties, daar is de NKV voor,   als kiters de nkv niet serieus nemen... waarom de overheid/milieumob/etc. etc. wel?   

Btw. Ik heb m ook ingevuld
Roon

Berichten: 95
Antwoord #30 Oktober 06, 2008, 19:36:09
edit2Rapporteer  
Done.
Ook al woon je er 200 km vandaan, dit gaat ook jou aan. Als kiters Oostvoorne hierdoor gaan mijden komen ze andere spots overbevolken.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #31 Oktober 06, 2008, 20:16:20
edit2Rapporteer  
Top actie! Hoop dat het wat uithaalt
Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #32 Oktober 06, 2008, 21:04:37
edit2Rapporteer  
Is er al ergens een linkje op een Duits forum gezet?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #33 Oktober 06, 2008, 21:22:11
edit2Rapporteer  
done, ik heb dat laatste stuk met donation weggedrukt: x en hoop dat ie mij wel heeft geregistreerd (ben niet de handigste)
Willy77

Berichten: 67
Antwoord #34 Oktober 06, 2008, 21:41:51
edit2Rapporteer  
Echt klasse actie.... Twee petities ondertekend. Eentje namens mezelf en eentje namens mijn vrinedinnetje!

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #35 Oktober 06, 2008, 21:52:24
edit2Rapporteer  
goed bezig

beetje jammer dat er wel gelijk weer wordt gevraagd om een donatie, lol
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #36 Oktober 06, 2008, 22:01:13
edit2Rapporteer  
"Op het voormalige autostrand te oostvoorne zijn recentelijk, zonder enige vorm van overleg richting de meest frequente gebruikers van het strand en water, (kitesurfers e.d.), ca. 80 palen van +/- 2m hoog geplaatst.

Dit levert LEVENSGEVAARLIJKE situaties op!
Veel kitesurfers zijn ervaren, en kunnen er goed afstand van houden, maar de MEESTE kitesurfers op deze locaties zijn leerlingen van kitescholen en beginners.
Wanneer een / meerdere van deze personen door overmacht of onkunde de controle verliezen over hun kite, kunnen zij een FATALE aanvaring / botsing krijgen met zo'n houten paal.

Hier is met de plaatsing van deze palen geen rekening gehouden met de veiligheid van de sporters.

Onze suggestie is om deze palen te verwijderen, en te vervangen door boeien of een ander alternatief, wat de sporters NIET in levensbedreigende situaties kan brengen.

Hiervoor hebben wij ZO VEEL MOGELIJK steun nodig!!! "


Ik heb 'm getekend, ik denk dat de zin "zonder enige vorm van overleg" er uit moet, er is wel een vorm van overleg geweest en ik schat dat wij er te weinig van af weten om dit oordeel te vellen. Bovendien voegt het niks toe aan de kern van de zaak, nl. dat de palen gevaarlijk zijn.
De palen zijn wel hoger dan 2 meter, en het aantal van 80 klinkt mij als overdreven, ik tel er op de panorama van viris iets van 25. Erg genoeg trouwens!

Voorstel voor de aanhef:

Op het voormalige autostrand te Oostvoorne zijn recentelijk ca. 25 palen van +/- 2.5m hoog en 25*25cm geplaatst. Het strand wordt de laatste jaren massaal gebruikt door kitesurfers, en is internationaal bekend als één van de top locaties hiervoor in West Europa.

Ik zit hierover te zeuren omdat we het beste overkomen als we feitelijk blijven.

@ Rudo : Als het goed is kan de tekst nog gewijzigd worden, en dat ga ik ook doen. Top dat je meedenkt, je hebt helemaal gelijk!

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 Oktober 06, 2008, 22:02:58
edit2Rapporteer  
Is er al ergens een linkje op een Duits forum gezet?

yep: http://surfforum.oase.com/showthread.php?p=559770#post559770
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #38 Oktober 06, 2008, 22:05:53
edit2Rapporteer  
No. 251
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #39 Oktober 06, 2008, 22:07:40
edit2Rapporteer  
ik vind ook dat die palen moeten worden verwijderd.

Jullie passie waardeer ik, maar ik vind dit een stomme actie; is er over nagedacht hoe en onder welke naam je deze petitie gaat indienen? en aan wie (werkgroep of de politici)? En waarom zouden deze overheden zich iets aantrekken van een petitie op internet?, wat is ons draagvlak? Is ons enige argument dat de palen "gevaarlijk" zijn, of hebben kitesurfscholen ook nog een inbreng hierin? En is dit probleem niet breder te trekken dan alleen op kitesurfers? Ik vind dat we eerst hierover moeten nadenken, en dat hier al een vereniging voor is die dat in ons belang doet.

Waltor, ik geef je op de meeste punten gelijk. Alleen is door iedereen die de palen gezien (wo ikzelf) vastgesteld dat de palen levensgevaarlijk zijn. Deze situatie mag dus niet te lang duren.
Ik zie deze petitie als een hulpmiddel bij de zaken die jij noemt. De veiligheid is een zaak die 1:1 geldt voor alle kiters op Oostvoorne, dus daar heb je de belanghebbenden mee beschreven.

@ WaltOr : Onder welke naam en aan wie dat kan nog overlegd worden, en dat het gevaarlijk is, is toch reden genoeg. Het is ook maar een eerste stap, om in ieder geval de gelederen in beweging te krijgen. Deze petitie is zoals El Rudo al zegt enkel een hulpmiddel. Wie daar wat mee kan, en hoe, zal hopelijk de NKV zijn.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #40 Oktober 06, 2008, 22:25:50
edit2Rapporteer  
Het zou goed zijn als de surfscholen die les geven op het autostrand, en waarvoor het dus broodwinning is, zich ook roeren in deze zaak.

PS petitie done by me.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #41 Oktober 06, 2008, 22:48:35
edit2Rapporteer  


Topaktie Rudo!! Ook daar gelijk goede reacties!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #42 Oktober 07, 2008, 08:31:33
edit2Rapporteer  
zijn er misschien mensen die flyboarden of buggyen op t autostrand?
misschien kunnen we het ook op dat forum daar posten!


weet ik wel. loser

www.MB-kiteclub.nl   onder het kopje 'nieuws"
deze gasten zijn er elke zondag met buggies etc.
ken er een aantal van. hebben veel contact binnen de buggy- en vliegerwereld.
ik knal het wel ff op hun website. loser


edit: done
seB

Berichten: 74
Antwoord #43 Oktober 07, 2008, 09:38:53
edit2Rapporteer  
Ach er kan altijd terug gevallen worden op de ouderwetse "zaag" Smiley
Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #44 Oktober 07, 2008, 09:43:29
edit2Rapporteer  
Ik werd vanmorgen wakker en wist het opeens.

De palen op oostvoorne:
Het wordt een sliderpark en is gewoon nog niet af!
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #45 Oktober 07, 2008, 15:33:32
edit2Rapporteer  
Misschien moeten we, wanneer we de petitie aanbieden aan de verantwoordelijke persoon[en] van de betreffende instantie deze gezamenlijk ook een kite-surf les aanbieden. Zodat men in het vervolg weet waarover ze spreken. Als deze persoon in het gunstigste geval nu ook stoked wordt, hebben we direct een infiltrant en kunnen we er echt Erix's zijn sliderpark van maken.   
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #46 Oktober 07, 2008, 20:02:53
edit2Rapporteer  
Misschien moeten we, wanneer we de petitie aanbieden aan de verantwoordelijke persoon[en] van de betreffende instantie deze gezamenlijk ook een kite-surf les aanbieden. Zodat men in het vervolg weet waarover ze spreken. Als deze persoon in het gunstigste geval nu ook stoked wordt, hebben we direct een infiltrant en kunnen we er echt Erix's zijn sliderpark van maken.   

Of ze halen de palen dan gelijk weg en openen ze meer kitespots! Wink

(whishfull thinking)
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #47 Oktober 07, 2008, 20:05:37
edit2Rapporteer  
Nu al 392! Gaat de goede kant op!!
nieles

Berichten: 125
Antwoord #48 Oktober 07, 2008, 20:13:07
edit2Rapporteer  
done
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #49 Oktober 07, 2008, 20:44:50
edit2Rapporteer  
VERZOEK OM NIET MEER DAN 1 KEER ONDER DEZELFDE NAAM TE TEKENEN!!
DIT GEEFT STRAKS EEN SCHEEF BEELD VAN DE WERKELIJKE INSCHRIJVINGEN.[/
b]

er zijn mensen die meer dan 2 of 3 keer intekenen onder dezelfde naam, goed bedoeld maar nutteloos.



dus a.u.b. gewoon onder 1 uniek adres én naam tekenen.

dank u.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.