Razende Bol = een echte NO-GO !!!!

Idefixe

Berichten: 8241
Oktober 08, 2008, 16:44:43
edit2Rapporteer  
Bericht hoort eigenlijk bij spot info thuis maar gezien de prioriteit / actualiteit van het onderwerp ,verzoek aan de mod's om het ff een weekje hier te laten staan dan .  ThumpsUp



Let op de volgende mail. Vanuit het privacy gebeuren heb ik N.A.W gegevens even weg gehaald. Is de inhoud van dit bericht voor jou of jouw omgeving van toepassing? Doe er je ding mee.
Grtz



---------- Forwarded message ----------
From: XXXXX, X. XXXXXde <XXXXXXXXXXXX@klpd.politie.nl>
Date: Wed, Oct 8, 2008 at 10:02 AM
Subject: Kiten nabij "de Razende bol" (Den Helder)
To: info@nederlandsekitesurfvereniging.nl

Hallo,

Ten eerste vind ik Kitesurfen een prachtige bezigheid om te zien en ik geniet als waterpolitie ambtenaar van alle mensen die genieten van bezigheden op en in het water.

Mijn persoonlijke mening als de watersporten het natuur, zijn omgeving en het andere (scheepvaart)verkeer niet in gevaar brengt cq overlast bezorgd dan vind ik het al snel prima.

Nu krijgen wij de laatste tijd veel meldingen binnen van Kitsurfen ten noorden van de Razende Bol (Noorderhaaks) boven Den Helder.
Ik begrijp dat menige kitesurfer dit een prachtige plek vindt.

men spreekt van, (ik citeer) een kitesurfer;  "De razende bol is echt een GRUWELIJK MOOIE SPOT!!
Je hebt daar hele lange mooie golven!! Zeehondjes die af en toe komen kijken. (ja logisch die worden verstoord).
Geen obstakels zoals strekdammen, bomen, muren, struiken.."

Dit zou bijna een reclame zijn voor deze spot ........ ware het niet dat deze gruwelijke mooie spot een gesloten gebied is!!!!

De Bol is geen officiële kitezone! De Noordkant is verboden gebied. (niet alleen voor kite-surfers maar voor iedereen!)
In verband met Natura 2000 zijn we ook bezig met de Bol, (de gehele Razende bol valt onder de vogel- en habitat richtlijnen Natura 200 hier zitten fikse boetes aan vast) dus verpest de zaak niet door aan de Noordkant te gaan kiten. Die verantwoording moeten jullie als kiters zeker nemen. (er word echt nog veel gedoogd)

Hollands Noorderkwartier zit in het hok naast het torentje: Vogelaars zitten dus op de dijk en kijken met je mee.
Geef ze geen argumenten om iedereen op de gehele "Bol" te weren.

Dus doe jezelf, de natuur en andere een plezier en zoek een andere stek!!



Veel surf-fun gewenst.

Xxxxxxx XXXXXXXXX

Korps Landelijke Politiediensten

(Dutch National Police Agency)

Dienst Waterpolitie

Unit Waddenzee

(Maritime Division - Unit Waddenzee)

Het Nieuwe Diep 33

1781 AD Den Helder

(The Netherlands)
E-mail: XXXXXXXX@klpd.politie.nl

Tel: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fax:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 <<Waakzaam en dienstbaar>>


--------------------------------------------------------------------------------


 Aan dit bericht en/of deze bijlage(n) kunnen geen rechten worden ontleend. Belangrijke afspraken dienen dan ook altijd door de daartoe bevoegde persoon te worden ondertekend. Deze mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Indien u niet de geadresseerde(n) bent wordt u verzocht de verzender hiervan op de hoogte te stellen en het bericht te verwijderen. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Het Korps landelijke politiediensten sluit iedere aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit elektronische verzending.


remixed

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #1 Oktober 08, 2008, 16:55:33
edit2Rapporteer  
Heel jammer, zul je straks zien dat we overal over populatie van krijgen. Het is nu al aan de gang met dieren op de hei, omdat die opeens ook helemaal beschermd worden. Laatst was er nog op het nieuws dat we over een paar jaar wilde zwijnen kunnen verwachten in het vondelpark, Amsterdam?!
Dit komt dus door al dat beschermen, wilde zwijnen hebben in het gebied geen natuurlijke vijand.

Zo nu de vraag: Wat is de "natuurlijke" vijand van de vogels, zee honden?
Wij zelf? Hoe kunnen wij nou een natuurlijke vijand zijn, door ze weg te jagen? Volgens mij leven er ook gewoon vogels bij huizen. Als je ze natuurlijk nooit laat "kennismaken" met de mens, dan zullen ze er ook niet aan wennen dat er weleens een kitesurfen daar op en neer gaat. Als de vogels namelijk eenmaal weten dat de kiters NIKS doen, dan gaan ze echt niet weg.

Kan het nog altijd niet begrijpen dat we die vogels zo erg moeten beschermen.

P.S. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik mij niet aan de regels hou, ik zou niet het risico willen nemen om dit soort situaties te laten ontstaan. Ik vaar dus ook nooit op dit soort spots.
blauw12

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #2 Oktober 08, 2008, 17:35:36
edit2Rapporteer  
ben het helemaal met je eens REMIXED , wat zitten ze nou allemaal spastisch te doen.
ik ben het wel een beetje zat met dat regel geneuk hier in nederland.
wij worden op het moment allemaal zwaar geleefd door den haag .

nog even en we lopen allemaal in de zelfde kleren en zitten in de zelfde auto als iedereen .

politiestaat

aan alle kanten doen doet de ambtenaarij hun best om het zo moeilijk mogelijk te maken voor de vrije jongens

REVOLUTIE dat is het enige antwoord

fuck the rules en live your life .

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Oktober 08, 2008, 17:36:08
edit2Rapporteer  
ben er niet bekend, maar die zeehondjes hebben nergens last van, beesten horen bv in harlingen totaal niet thuis, maar kwamen tot aantal keer toe zeer nieuwsgierig naar de kitesurfers kijken. Ze zijn van natura nieuwsgierig en laten zich echt niet afschrikken.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #4 Oktober 08, 2008, 18:26:15
edit2Rapporteer  
Zeehondjes zijn leuk op de Noordzee surfen ze soms mee en op de wadkant komen ze gezellig kijken bij je  YeSS Ga je ff stil liggen komen ze echt heel dicht bij je  InLove
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #5 Oktober 08, 2008, 18:30:30
edit2Rapporteer  
haha, zeehondjes idd geen probleem lijkt me, Laatst 1 bij IJmuiden.

Hij bleef gewoon in de buurt zwemmen en zn hoofd boven water kijken.
Ik kreeg de indruk dat hij het wel interessant vond.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #6 Oktober 08, 2008, 19:05:36
edit2Rapporteer  
veel kusjes geeft ome agent  Grin

maar ja.. hij heeft gelijk. en beter zo een waarschuwing als een directe boete.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #7 Oktober 08, 2008, 19:08:14
edit2Rapporteer  
Citaat
Hij bleef gewoon in de buurt zwemmen en zn hoofd boven water kijken.
Ik kreeg de indruk dat hij het wel interessant vond.

Ik heb geen verstand van zeehondjes  Huh
Maar sommige mensen denken dat als een aap zijn tanden laat zien dat hij lacht maar het tegenovergestelde is waar. Hij is bang en agressief. Dus misschien komt het zeehondje alleen maar even kijken of je niet te dicht in de buurt van zijn familie komt die ergens anders rondzwemmen. Undecided
franco

Berichten: 874
Antwoord #8 Oktober 08, 2008, 20:20:02
edit2Rapporteer  
hee niet aan mijn zeehondje komen(gewoon niet in verbode gebied kite)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Oktober 08, 2008, 20:21:59
edit2Rapporteer  
Citaat
Hij bleef gewoon in de buurt zwemmen en zn hoofd boven water kijken.
Ik kreeg de indruk dat hij het wel interessant vond.
Had ik op texel ook, ze zijn gewoon nieuwsgierig
roeb
Gast
Antwoord #10 Oktober 08, 2008, 20:40:14
edit2Rapporteer  
Gewoon niet naar de Bol, volgens mij is het ook nog aardig tricky om daar heen te varen en als je materiaalpech hebt, dan ben je daar pas echt de Sjaak.. Het stroomt daar als de nete..
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #11 Oktober 08, 2008, 20:44:20
edit2Rapporteer  
Quote " Vanaf de zeewering wordt binnen een daartoe vastgestelde onveilige zone geschoten in de richting van (maar niet gericht op) de zandplaat Noorderhaaks / Razende Bol."...
..... "Bedoelde schietoefening zijn zeer beperkt in tijd (enkele uren per week), en betreffen slechts een bijzonder klein gedeelte van het totale aangewezen Natura 2000 gebied ‘Noordzeekustzone’. Mede hierom is er vooralsnog geen aanleiding om deze bestaande activiteiten, vooruitlopend op regulering in een beheerplan of via een vergunningverlening, te beëindigen."

Bron: http://www.mindef.nl/actueel/parlement/kamervragen/2006/2/20060407_schietoefeningen.aspx

ListenToMe EN DAT KAN DAN WEER WEL!!!

p.s. De vraagsteller is ook niet helemaal van onbesproken gedrag... Tongue
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #12 Oktober 09, 2008, 18:33:06
edit2Rapporteer  
[quoteHij bleef gewoon in de buurt zwemmen en zn hoofd boven water kijken.
Ik kreeg de indruk dat hij het wel interessant vond.
Had ik op texel ook, ze zijn gewoon nieuwsgierig ][/quote]

Bij jou ligt het iets anders want hij denkt natuurlijk he  Huh ik ruik een haring laat ik eens dichterbij gaan kijken.. schater
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Oktober 09, 2008, 19:48:30
edit2Rapporteer  
Citaat
p.s. De vraagsteller is ook niet helemaal van onbesproken gedrag...

D vraagsteller in deze is nou niet iemand die het beleid / regelgeving maakt. Het is meer iemand die belast is met de uitvoering en handhaving en vanuit die functie aangeeft begrip en zelfs waardering te hebben voor mensen die op een goede manier met hun omgeving omgaan en het kitesurfen op zich , best wel mooi vindt / waardeerd. Vanuit dit standpunt wijst deze man ( ons kitesurfers ) op het feit dat wij aan/ op de Noordkant van de "Razende bol "beter weg moeten blijven ( zoals alle andere "gebruikers") omdat dat daar gewoon verboden is en bovenal deze locatie door diverse natuurtoestanden goed in de gaten gehouden wordt. Hij denkt dus met de praktijk mee

Als alle "handhavers van NL" deze opstelling en houding van deze man zouden overnemen zou er al snel weer wat meer respect van vroeger t.o.v. deze beroepsgroep terug komen.
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #14 Oktober 09, 2008, 20:12:31
edit2Rapporteer  
Ha Idefixe,

Is een misverstandje. Het ging niet om die agent, maar om de quote die ik had gepost. De quote betreft antwoorden op kamervragen van Duyvendak (de vraagsteller) over de Razende Bol.

Ik vind het top dat die  de moeite neemt om contact te zoeken met kitesurfers, om op deze manier bekeuringen teleurstellingen te voorkomen ThumpsUp.


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Oktober 09, 2008, 21:21:26
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Oktober 11, 2008, 11:16:05
edit2Rapporteer  
Gewoon niet naar de Bol, volgens mij is het ook nog aardig tricky om daar heen te varen en als je materiaalpech hebt, dan ben je daar pas echt de Sjaak.. Het stroomt daar als de nete..

Idd. een goede opmerking, de Bol is een flink stuk varen. Echt hardstikke risicovol zonder volgboot.
roeb
Gast
Antwoord #17 Oktober 11, 2008, 19:04:45
edit2Rapporteer  
Gewoon niet naar de Bol, volgens mij is het ook nog aardig tricky om daar heen te varen en als je materiaalpech hebt, dan ben je daar pas echt de Sjaak.. Het stroomt daar als de nete..

Ik heb dit jaar met een maat bij Huisduinen gevaren.. De stroming was zuidwaarts, de wind was zuid.. Het stroomt daar dan zo hard, dat als je je board kwijt bent, tegen de wind in, met de stroming mee gaat.
Die maat van me was zijn board kwijt bij pier 1 en dreef zo tegen de wind in, tot pier 2, toen heb ik zijn baord maar ff gepakt!
Idd. een goede opmerking, de Bol is een flink stuk varen. Echt hardstikke risicovol zonder volgboot.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.