review droogpak Gul Enforcer

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
December 22, 2008, 10:18:25
edit2Rapporteer  
Na langdurige orientatie en deelname aan discussies hier over spraysuits, spraytops en dat soort zaken heb ik afgelopen week toch maar de portemonnee getrokken en voor een maat en mezelf twee Gul Enforcer droogpakken besteld bij Wetsuitoutlet.co.uk. Ongeloofelijk, binnen twee dagen in huis! Gisteren getest op de dam en ik moet zeggen: fantastisch! Aan- en uittrekken gaat eenvoudig, droog is ook echt droog, degelijke no nonsense afwerking en het belangrijkste: WARM! Nou was het gisteren ook in een wetsuit te doen, maar dit is toch echt andere koek. Een andere maat die er ook bij was gisteren heeft een Ocean Rodeo Pyro en hij vond het Gul pak minder omslachtig om aan te trekken. Het viel ons ook op dat de toplaag van de OR veel langer nat blijft dan die van de Gul. Daar loopt het water zo vanaf en het kan bijna droog je tas in. De rits is ook van metaal (Mystic heeft plastic, schijnt mindere kwaliteit te zijn, anders was dat voor mij ook zeker een optie geweest) Het OR pak ziet er wat mij betreft wel veel mooier uit, qua lijnen en prints maar het zit gewoon in een heel andere prijsklasse. De NPX Lucifer was wat dat betreft ook echt geen optie.
Iedereen die twijfelt over dit pak of het bedrijf: niet nodig. Zeker met de huidige koers is het wat mij betreft een TOPDEAL, in Nederland vragen ze op bekende adressen het dubbele.
Bovenstaande info is eerlijk en onafhankelijk, misschien heb je er wat aan.
 
kovdj

Berichten: 165
Antwoord #1 December 22, 2008, 10:39:58
edit2Rapporteer  
mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen wat je dat heeft gekost?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #2 December 22, 2008, 10:45:49
edit2Rapporteer  
230 pond +9,95 verzendkosten. (Er zit dan een onderpak van fleece bij, die moet je hier vaak los erbij kopen) De pond stond op ongeveer 1,09 maar daalt voorlopig nog steeds. De verwachting is zelfs dat ie gelijk gaat komen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 December 22, 2008, 12:00:30
edit2Rapporteer  
HHmm ik zie op die site van hetzelfde merk ook een pak met de rits aan de voorkant ( de Astro)
ziet er in ieder geval goed uit en niet al te duur
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 December 22, 2008, 12:33:48
edit2Rapporteer  
Het voordeel van rits aan de voorkant is dat je m zelf kan sluiten. Nadeel is echter dat je trapeze eroverheen komt. Eerder beschadigd, en duurste onderdeel van je pak. Ik ga met kou nooit alleen, dus rits op rug is prima voor mij.
Tip: na gebruik rits insmeren met bijenwas. Schijnt het behoud te zijn.
stefanatix
Gast
Antwoord #5 December 22, 2008, 15:06:56
edit2Rapporteer  
Ik heb vrijdag de Astro 2009 besteld .
Ze zeggen op Kiteforum dat de rits aan de voorkant niet in de weg zit ,omdat er een soort bescherming overheen gaat .(ook makkelijk als pee zip).




Kitesufferd

Berichten: 76
Antwoord #6 December 22, 2008, 15:43:14
edit2Rapporteer  
Ben al langere tijd op zoek naar een drysuit met rits aan de voorkant. Had nog niet bedacht dat de trapeze dan mogelijk je rits doet slijten, maar had ook nog niet bedacht dat je makkelijk kunt zeiken (althans zonder je pak te vullen). Zo heeft ieder voordeel weer zijn nadeel. Ook ik zit inmiddels te wachten op mijn Astro 2009.

Tip: Bij (vrijwel) alle online shops valt te onderhandelen.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #7 December 22, 2008, 15:48:05
edit2Rapporteer  
Pond nog ff wat verder laten zakken en voila voor 250 eurie een droogpak.
mischien maar zelf 2 pakken bestellen kan ik de komende 5 jaar wel weer vooruit.
100 euries per jaar om droog te blijven vind ik een zeer mooie deal.
Je kite schrijft meer af.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #8 December 22, 2008, 16:40:59
edit2Rapporteer  
Ja ,De prijs in de NederlandseSurfshops voor dit soort pakken is nog steeds erg hoog ,
de Gul Enforcer kost bij VdBerg nog steeds 470,- euro ,dit vond ik ook een beetje teveel ,
en heb daarom even op e-bay rondgekeken en een Mystic Drysuit kunnen kopen voor 187,- euro ,met verzend kosten..
Kan ik voorlopig weer wat langer op het water staan, want gisteren kreeg ik het met mijn wetsuit best wel koud na ruim 2 uur varen..
zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit Mystic drysuit ?

Gerard
Gast
Antwoord #9 December 22, 2008, 18:31:15
edit2Rapporteer  
Heb net de Prolimit Nordic 2008 drysuit besteld bij de Botenboet in Schagen. Normaal EUR 399 maar omdat model 2009 eraan komt nu voor EUR 299. Pak heeft een diagonale rits aan de voorzijde, zie de site van Prolimit. Gisteren gevaren met een wetsuit maar het is precies wat Frank (Zwafra) zegt: na twee uur is het toch best koud. En dan heb ik het maar niet over het drama na het varen (nat in je blote kont in de kou staan)
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #10 December 22, 2008, 18:57:17
edit2Rapporteer  
Zo mannen allemaal een 13e maand gehad. Grin
Dat koopt maar raak.
Wel top dat jullie lekker door kunnen knallen in de winter ThumpsUp
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #11 December 22, 2008, 19:33:35
edit2Rapporteer  
@Pimp G ....ziet er ook heel goed uit de Prolimit Nordic 2008 ,en ook de prijs valt erg mee.. ThumpsUp

@Langbeest ...Ja zeker ..hij is weer in de pocket de Bonus,  ThumpsUp ik vrees wel dat het volgend jaar een stuk minder zal zijn ,daarom nemen we het er nog maar van.. Grin
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 December 22, 2008, 19:54:28
edit2Rapporteer  
Ik had ook bij die shop geinformeerd. Die gasten nemen hun werk erg serieus en je krijgt dan ook binnen no-time antwoord op je vragen. Ook in de weekeinde en avonduren.
Pak is idd in de aanbieding icm een fleece (de fleece alleen kost al 100 euro in NL)
De rits is idd perfect in in de broek zitten bretels zodat de broek beter op z'n plek blijft zitten.
De kosten voor dit pak incl nieuwe handschoenen en schoentjes + verzendkosten = 300,- euro.

Ik heb ook de Lucifer gepast. Gevoelsmatig heb ik het idee dat ik voor lul loop en de rits is van rubber/plastic en is onwijs moeilijk te sluiten. Ik heb dus meer vertrouwen in het GUL pak.
Volgens mij heeft GUL ook nog eens 3 jaar garantie.

Toppertje dus.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #13 December 22, 2008, 21:02:18
edit2Rapporteer  
De Gul rits gaat ook stroef, maar volgens mij hoort dat. Insmeren met bijenwas scheelt wel iets. Na het kiten even afspoelen met een flesje schoon water gebeurt ook, om evt. zandkorrels te verwijderen. Komend weekend waarschijnlijk met behoorlijke kou uitproberen in Oostvoorne (oosten wind toch de juiste spot?) nog nooit geweest....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 December 22, 2008, 22:06:12
edit2Rapporteer  
Al die metalen ritsen gaan stroef. Die goedkopere kunststof ritsen (zoals die toegepast worden in bijv. het pak van Mystic) slijten hard, maar gaan wel makkelijker dicht. Toch zou ik altijd voor een pak met metalen rits gaan (de Lucifer heeft wel metalen ritsen overigens)

Met was insmeren helpt als een smeermiddel, en ook als bescherming. Ik heb ruim 8 jaar gezeild (catamaran) met een droogpak met metalen rits (messing volgens mij, of een legering met dat erin). Die rits iedere keer in de was gezet met toen nog parafine, ging dan goed dicht. Pak zelf is uiteindelijk lek gegaan door slijtage en ouderdom, de rits is nog steeds geheel waterdicht (maat van me gebruikt het nog als low-budget herfstpak, was nl. van neopreen)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 December 22, 2008, 22:29:27
edit2Rapporteer  
Oostvoorne (oosten wind toch de juiste spot?) nog nooit geweest....


Ja dat is de juiste spot als je naar de UK wilt, even kerstsjoppen in Londen!
Maar het Oostvoornsemeer is wel goed met Oost, je moet wel redelijk kunnen varen want er zijn hele nare overdwars liggende steendammetjes voor het strand. En je hebt minsten 16 knopen nodig voor gegarandeerd hoogte houden.

http://www.hanglos.nl/spot/5812C9E2-7FB1-45CC-A20E-87048378424D/Kitesurfing_in_Oostvoornse_meer.html

http://www.kitehigh.nl/showspot.php?s=oostvoornse_meer_kitesurf_spot_locatie
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 December 22, 2008, 22:41:06
edit2Rapporteer  
Oostvoorne (oosten wind toch de juiste spot?) nog nooit geweest....


Ja dat is de juiste spot als je naar de UK wilt, even kerstsjoppen in Londen!
Maar het Oostvoornsemeer is wel goed met Oost, je moet wel redelijk kunnen varen want er zijn hele nare overdwars liggende steendammetjes voor het strand. En je hebt minsten 16 knopen nodig voor gegarandeerd hoogte houden.

http://www.hanglos.nl/spot/5812C9E2-7FB1-45CC-A20E-87048378424D/Kitesurfing_in_Oostvoornse_meer.html

http://www.kitehigh.nl/showspot.php?s=oostvoornse_meer_kitesurf_spot_locatie


Even een nare kanttekening: nog steeds is er geen opheldering over hoe en waarom je daar NIET meer mag kiten. Vraag maar na bij Eurofun. Het NKV zou erachteraan gaan maar heb niets meer gehoord. Maar er schijnen kiters beboet te zijn, want sinds de zomer mag je er NIET meer kiten
Gerard
Gast
Antwoord #17 December 23, 2008, 08:28:00
edit2Rapporteer  
ik vrees wel dat het volgend jaar een stuk minder zal zijn ,daarom nemen we het er nog maar van.. Grin

EN ZO IS HET!!!  ListenToMe ListenToMe ListenToMe
Carpe Diem, morgen liggen we misschien onder de groene zoden.  ThumpDown
c0g

Geen avatar

Berichten: 157
Antwoord #18 December 23, 2008, 12:37:11
edit2Rapporteer  
Klinkt goed, die Gul. Ik heb nog nooit een droogpak aangehad, ik heb een prima dikke steamer die nu nog wel voldoet, maar als 't ooit nog koud gaat worden... Grin

Hoe zit een droogpak qua comfort, vergeleken met een steamer? Is dat relaxed, of doe je 't alleen maar omdat het anders ECHT niet gaat?

Ik denk ernstig aan die Gul, helemaal met de pond zo laag.

Thx!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #19 December 23, 2008, 13:39:34
edit2Rapporteer  
Ik heb er alle bewegingsvrijheid in. De rits is wat stug, maar zit op de rug (he, dat rijmt) dus ik vind het comfortabeler zelfs dan een steamer. Vrienden die al langer met een droogpak varen wisselen pas ergens in mei met hun steamer. Ik moet wel zeggen dat ik een fanatieke beginner ben die nog niet allerlei ingewikkelde moves doet. Crashen daarentegen gaat zeer aangenaam!
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #20 December 23, 2008, 13:46:53
edit2Rapporteer  
Ja ,De prijs in de NederlandseSurfshops voor dit soort pakken is nog steeds erg hoog ,
de Gul Enforcer kost bij VdBerg nog steeds 470,- euro ,dit vond ik ook een beetje teveel ,
en heb daarom even op e-bay rondgekeken en een Mystic Drysuit kunnen kopen voor 187,- euro ,met verzend kosten..
Kan ik voorlopig weer wat langer op het water staan, want gisteren kreeg ik het met mijn wetsuit best wel koud na ruim 2 uur varen..
zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit Mystic drysuit ?



Die zag ik bij wetsuitoutlet voor 199 pond met onderkleding.(alleen nog in L)
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #21 December 23, 2008, 14:33:29
edit2Rapporteer  

Hoe zit een droogpak qua comfort, vergeleken met een steamer? Is dat relaxed, of doe je 't alleen maar omdat het anders ECHT niet gaat?

Thx!

Als je over comfort praat neem dan NIET het word steamer in je mond.
Er gaat volgens mij niets boven een droogpak qua comfort. Allen kiten in een boardshort bij 25 graden is comfortabeler. En er zijn steeds meer mensen die daar ook zo over nadenken als ik lees hoeveel er niet overstappen naar een droogpak.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #22 December 23, 2008, 17:57:08
edit2Rapporteer  
Een drysuit is absoluut comfortabeler dan een steamer. En dan bedoel in niet alleen qua warmte en en lekker droog eruit stappen, maar vooral de bewegingsvrijheid. Dus koop niet te klein. Als de drysuit een minder ruime snit heeft dan altijd ff testen door je klein te maken en te strekken, en kijken of de pijpen en mouwen niet gaan trekken. De pasvorm is belangerijk voor de bewegingsvrijheid. Dus altijd passen voor aankoop.

Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #23 December 23, 2008, 18:22:37
edit2Rapporteer  
Citaat
Even een nare kanttekening: nog steeds is er geen opheldering over hoe en waarom je daar NIET meer mag kiten. Vraag maar na bij Eurofun. Het NKV zou erachteraan gaan maar heb niets meer gehoord. Maar er schijnen kiters beboet te zijn, want sinds de zomer mag je er NIET meer kiten

Volgens de jongens bij Eurofun wordt het gewoon weer toegelaten en zijn de betreffende boetes teruggedraaid. Geen probleem volgens hun om er te kite. Sindsdien heb ik zelf inmiddels al weer (twee maanden) heel wat uurtjes op het water gestaan daar (ik niet alleen) en geen nare ervaringen gehad met enige persoon.

Tevens, nu de Slufter toch open blijft zullen ze zich niet zo druk meer maken over dat het daar te druk wordt.
stefanatix
Gast
Antwoord #24 December 23, 2008, 19:13:58
edit2Rapporteer  
Heb net de Astro 2009 binnen gekregen via de Post .
DroogPak zit echt relax , alleen vind ik de nekseal best strak .
De metalen rits is van top kwaliteit en over de rits gaat een storm flap ,die de rits goed beschermd tegen je harnas .
De afwerking is ook goed .
Nu nog op het water uit proberen Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.