Fitness Training

MaximeP

Geen avatar

Berichten: 11
Maart 12, 2009, 13:47:15
edit2Rapporteer  
Nu het toch nog even te koud is voor me zit ik meestal in de fitness. Nu was men vraag of iemand een overzichtje heeft van de belangrijkste te trainen spieren en oefeningen? Want in men fitness wisten ze amper wat kiteboarden is  schater
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #1 Maart 12, 2009, 13:53:12
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen je benen(fietsen, spinnen, hardlopen) en zeker ook je buikspieren. 
Ook is optrekken aan een chinbar nuttig als je veel kite, dit versterkt je rugspieren en je armen(biceps en triceps)

Toch kan je beter gaan kiten, is leuker en dan dek je de hele santemekraam goedd af. loser
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #2 Maart 12, 2009, 14:06:50
edit2Rapporteer  
Ben ter overbrugging ook eens een winter aan het fitnessen geslagen. Hing toen aan alle denkbare toestellen. Toch na m'n eerste kitesessie in het voorjaar een enorme spierpijn. Heb dus niet de indruk dat het veel geholpen heeft. Doe nu alleen nog spinning om de conditie wat op peil te houden.

Beter investering dan een sportschoolabo: droogpak kopen en de hele winter lekker doorkiten!
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #3 Maart 12, 2009, 14:20:16
edit2Rapporteer  
Hing toen aan alle denkbare toestellen. Toch na m'n eerste kitesessie in het voorjaar een enorme spierpijn. Heb dus niet de indruk dat het veel geholpen heeft.
Ben geen expert en fitnis zelf niet (lekker doorkiten ) maar heb me dit eens laten vertellen...
Er zit verschil in lange en korte spieren.
- Met kracht training krijg je korte (opgepompte) spieren.
- Met kiten volgens mij lange spieren (meer atletisch). denk dat je daarom alsnog last heb gehad van spierpijn.

Je kan wel krachttraining doen maar dan ander schema, meer herhalen met minder gewicht.
Correct me if im wrong Undecided
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #4 Maart 12, 2009, 15:04:05
edit2Rapporteer  
@ Maxime... ehh geloof me et kan weer...

Ik heb zondag ook voor het eerst weer gevaren, ben best een koukleum. maar gewoon pak aan en een thermo lycraatje (cap en (hand)schoenen) en ik heb et totaal niet koud gehad.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #5 Maart 12, 2009, 15:14:55
edit2Rapporteer  
ik ga vandaag weer voor het eerst varen!!!

5/3 pakje..... cap, handschoenen, schoentjes en een windjack.... (die van DECATHLON)....

ben benieuwd!!

ga bij Borsele varen, waar het koelwater van de centrale wordt geloosd (63.000 m3/uur) met een temperatuur van rond de 30 graden.......

WinkWinkWink
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #6 Maart 12, 2009, 15:56:48
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens gefitnesst maar het verveelt snel beter is gewoon lekker kiten en het is nu ook al wel weer te doen. Als je naar Horst of Mirns ga waar je gewoon kunt staan en niet zo veel in het water ligt dan gaat het met een nat winterpak nog met 7 graden en een zonnetje erbij. ThumpsUp

Als je echt wil fitnessen dan moet je met minder gewicht en meer herhalingen je spieren trainen. Dan neemt je kracht en uithoudings vermogen toe en blijven je spieren klein. Wil je grof gespiert worden (Dit is niet handig met kiten) dan moet je met meer gewicht en minder herhalingen trainen.
waterfanaat

Berichten: 23
Antwoord #7 Maart 12, 2009, 16:11:28
edit2Rapporteer  
Yo,

Misschien kun je hier wat mee. Gaat dan wel over snowkiten, maar hetzelfde zou toch ongeveer moeten gelden voor kitesurfen lijkt me ThumpsUp

http://www.stormboarding.com/snowkitefitness.html

Voor meer krachttraining heeft iemand een krachttraining samengesteld voor wakeboarders, die uitgaat van 3x per week trainen. Staan ook behoorlijk wat oefeningen in.
http://www.wakeworld.com/Articles/2001/WakeboardingWorkout1.asp

train ze Joepie

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 Maart 12, 2009, 16:13:12
edit2Rapporteer  
Wat lorens zegt klopt.

En fitness is altijd goed. ik doe het ook minimaal 1 a 2 x per week en 1 keer hardlopen (normaal tempo, max half uur)

Ik doe gewoon alle spiergroepen met de nadruk op bovenbenen en armen.
niet zwaar en kort maar lichte gewichten en dan bijvoorbeeld 2 x 20 keer.

Hiermee versterk je de spieren (groeien doen ze toch wel iets) dus minder kans op blessures.

Desondanks heb ik altijd spierpijn na kiten maar ik beul me dan ook wel meestal helemaal af. Joepie
ook bij 2 graden. loser :


 
MaximeP

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #9 Maart 12, 2009, 16:22:43
edit2Rapporteer  
@waterfanaat: handige sites, bedankt! Ik ga ze meteen eens uitprobere die oefeningen Tongue

En idd mss moet het pak terug uit de kast  Grin Maar in de week zit ik toch lekker op kot/kamers en dan zit ik liever in de fitness dan voor de pc. Zal maar gwn armen, benen en conditie doen.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #10 Maart 12, 2009, 16:37:10
edit2Rapporteer  
Hier roeien we 4 a 6 km per dag.

Met als doel de bovenbeen-, rug/buik- en schouders spieren te versterken en een beetje conditie te kweken.

Ding staat in de garage dus het is een kleine stap om daar 30min op los te gaan.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #11 Maart 12, 2009, 17:31:49
edit2Rapporteer  
Zwem 2x id week, supersport, je hebt er nooit spierpijn van. Tussendoor beetje krachttraining thuis. Drukke tijd nu, ff geen tijd voor kiten, maar wil straks in goede conditie zijn!
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #12 Maart 12, 2009, 18:30:55
edit2Rapporteer  
ik fitness al heel de winter, en had gehoopt dat healthcity mij zou sponsoren haha maar nog niet. Zoveel kiters om te overtuigen.. Ik zou niet twijfelen! Maar goed, het wordt mss voor sommigen snel verveelt! Maar eens je wat knappe meisjes hebt ontmoet, ga je er met plezier telkens weer naartoe! Wink 
Ik voel anders wel een verschil, wel goed trainen natuurlijk!

Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #13 Maart 12, 2009, 18:51:40
edit2Rapporteer  
Gewoon kickboksen!!! Zo train je alles en je coördinatie verbeter je ook!!!
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #14 Maart 12, 2009, 19:17:22
edit2Rapporteer  
Maar eens je wat knappe meisjes hebt ontmoet, ga je er met plezier telkens weer naartoe! Wink 
Als je dat van je spierballetjes moet hebben schater
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #15 Maart 12, 2009, 20:19:33
edit2Rapporteer  
Kickboxen belachelijk! loser

Je beukt toch geen kiter van z'n plank ThumpsUp
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #16 Maart 12, 2009, 20:52:06
edit2Rapporteer  
Wat lorens zegt klopt.


Ik doe gewoon alle spiergroepen met de nadruk op bovenbenen en armen.
niet zwaar en kort maar lichte gewichten en dan bijvoorbeeld 2 x 20 keer.

Hiermee versterk je de spieren (groeien doen ze toch wel iets) dus minder kans op blessures.

 

mee eens, ik ben deze winter ook begonnen met fitnessen, en doe net als jij ook meerdere series met minder gewicht, dan pomp je ze niet op.

kijk maar eens naar langeree, die heeft ook behoorlijke spierballen, een sterke spier groeit ook gewoon in de dikte!

fitness in de winter is zeker een aanrader wat mij betreft!

( roeien is volgens mij ook geen slechte oefening Wink )
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #17 Maart 12, 2009, 21:42:07
edit2Rapporteer  
Ik fitnes 2 keer in de week en hardloop er 1 keer in de week. Ik denk dat je er wel wat aan hebt maar het aller belangrijkste is de conditie als je conditie niet op peil is dan kun je niet het maximale eruit halen en dat is met het fitnessen ook zo. Ze zeggen dan ook wel eens je moet pezig zijn en dat is kevin ook, hij heeft ook best wel dikke biceps en goeie buikspieren, als je de filmpie's van kevin ken komt ie aan varen met één hand aan de bar en dan de handle-pass komt omdat hij heel veel kracht uit zijn pezen haalt ThumpsUp
Dus fitnes is goed voor het kiten maar als je un-hooked wilt gaan varen moet je gewoon veel trainen ThumpsUp
Johnny

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #18 Maart 12, 2009, 21:52:53
edit2Rapporteer  
Capoeira! Alle spieren worden getraind. Daarnaast ontwikkel je je lenigheid, coordinatie en geen blauwe plekken  Grin
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #19 Maart 12, 2009, 21:59:35
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens op www.dutchbodybuilding.com, staat veel handige informatie over schema's en voeding en dat soort zaken. Laat je niet afschirkken door de naam van de site trouwens Wink. Fitniss zelf ook iets van 3 keer per week, verveelt echt niet en je ziet als je het goed doet elke maand wel vooruitgang wat je weer motiveert!
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #20 Maart 12, 2009, 22:00:30
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens op www.dutchbodybuilding.com, staat veel handige informatie over schema's en voeding en dat soort zaken. Laat je niet afschirkken door de naam van de site trouwens Wink. Fitniss zelf ook iets van 3 keer per week, verveelt echt niet en je ziet als je het goed doet elke maand wel vooruitgang wat je weer motiveert!

lexiepexie waar zit jij op fitness???????
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #21 Maart 12, 2009, 22:02:55
edit2Rapporteer  
Van fitnessen wordt je zwaarder (=spieren kweken) en dat wil je nou net niet want dat is slecht voor je lowend

Heb zelf een half jaar gefitnesst en toen was ik het wel weer zat. Zorgt er wel voor dat je je fit voelt, maar een kitesessie geeft me meer genoegen...
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #22 Maart 12, 2009, 23:14:36
edit2Rapporteer  
Ja goed voor je lowend maarja er is ook nog een high end en toch lekker als je beetje goede conditie hebt.

Daarom kan je volgens mij beter wat vaker op je vriendin kruipen, minstens zo leuk als kiten en wordt je conditie ook stukken beter van!
schater
charlie

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #23 Maart 13, 2009, 22:00:30
edit2Rapporteer  
kracht-Training voor kitesurfen heeft wel degelijk zin. Maar niet de schema's die je ziet op die wakeboardsite en de meeste bodybuildsites . Tenminste als je niet groter wilt worden.
Je wilt tenslotte alleen sterker worden en niet groter.
Er zijn meerdere factoren die bepalen of je op spiergroei traint of alleen kracht.

1- de tijd onder spanning hoelang is de spier onder spanning (je kan een gewicht in 6 sec laten zakken maar ook in 2 sec
2- het volume van je training oftewel de omvang het aantal reps en sets bij elkaar.
3-rust

1) 0-20 sec. alleen kracht (kijk naar een gewichtheffer en een bodybuilder een gewichtheffer is vele malen sterker en explosiever dan een bodybuilder maar ook veel kleiner in omvang) een bodybuilder zit het meeste tijd van het jaar tussen de 8-12 herh. een gewichtheffer maakt max 5-6 herh.

20-40 sec functionele hypertrophy - hierbij word je zowel groter als sterker dit kan bv handig zijn voor krachttraining bij judoka's/boxers etc die op hun gewicht moeten letten iets aan mogen komen maar ook sterker moeten worden.bijv 6-8 herh 3 sec zakken 1 omhoog is 4 sec maal 6 is 24 sec.minimale spiergroei

40-70 sec hypertrophy dit is typisch bodybuilding. langetijd onder spanning dus bijv bij bankdrukken 4 tellen laten zakken 2 tellen omhoog is 6sec totaal x 10reps is 60 sec . met een belasting van min 75% van het max


Met andere woorden krachttraining voor ktesurfen heeft wel degelijk zin maar dan wel op een goede manier je zou je eerst moeten laten testen op al je zwakheden. vervolgens die eruit halen.dan een periode krachttrainen met niet meer dan 6 reps met +/- 2 -4 min rust . Daarna een periode van meer reps waarbij je meer naar krachtuithoudingsvermogen gaat minder rust max 30 sec .Dus meer kite specifiek
als je alleen maar op uithoudingsvermogen traint zul je jezelf nooit 1 keer aan die bar kunnen optrekken. Grin

Bijv: november :zwakheden eruit halen(rotator cuff, hamstrings,schouder retractoren
      december : maximaal kracht
      januari      : krachtuithoudingsvermogen
      february   : kiten

 Grin veel succes en laat je niet gek maken!!!






MaximeP

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #24 Maart 14, 2009, 10:43:12
edit2Rapporteer  
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Volgende week ga ik same met de trainer een schematje opstellen, ik zal zeker jullie info meenemen en bespreken! Ondertusse trek ik men uithoudingsvermogen al even op Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.