Wakeboard bindingen op een Kiteboard bouwen?

Dennisairtime

Berichten: 328
April 05, 2009, 18:34:43
edit2Rapporteer  
Weet iemand hoe je het beste Wakeboard bindingen op een Kiteboard kan bouwen? Ik heb al geprobeerd normale inserts in het board te maken. Het leek allemaal goed te gaan alleen op het moment dat ik mijn schoenen uit wilde trekken, trok de inserts dwars door het board heen. Angry

Of zijn kiteboards gewoon te dun voor schoenen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 05, 2009, 19:32:20
edit2Rapporteer  
Hoe en wat voor insert heb je in je board gemaakt?

Want normaal zou een gat frezen, insert plaatsen en volgieten met epoxy meer dan sterk genoeg moeten zijn
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #2 April 05, 2009, 21:47:55
edit2Rapporteer  
Ik heb een gat geboord en deze t-nut er ingemaakt. Dit heb ik aangegoten met polyester. Maar vergeet niet dat er met het uittrekken van je schoenen aardige krachten op je board komen.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #3 April 05, 2009, 21:52:14
edit2Rapporteer  
Zijn er geen grotere inserts met één of andere plaat aan de onderzijde die je in je board weg werkt?
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 April 05, 2009, 21:52:58
edit2Rapporteer  
waarom niet de orriginele inserts gebruikt.

heb zelf op mijn choc radical boy 136 mijn jobe jstars kunnen gooien en een aantal keer zonder problemen mee gevaren.

vond het niet echt veel speciaals en ze zitten nu weer pracht op mijn LF wakeplank
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #5 April 05, 2009, 22:12:01
edit2Rapporteer  
LeonB is net een insert aan het plaatsen hier:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,34738.0.html

Epoxy is sterker dan polyester, bovendien doet een laagje glasweefsel ook erg veel natuurlijk..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 April 07, 2009, 13:18:36
edit2Rapporteer  
Had je board een schuimkern?

Als dat zo is kan ik me wel voorstellen dat een gat boren en inslagmoer er onderin slaan niet gehouden heeft. Dan hangt dus als het ware de hele insert alleen aan maar aan je onderste laag glasvezel omdat schuim zo indeukt.
Een houten kern zal op deze manier misschien wel gehouden hebben

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.