North Rocketfish 2007?

ilserem

Geen avatar

Berichten: 65
September 09, 2007, 21:29:05
edit2Rapporteer  
Wat doen 5.5 of 5.10 2007 voor naast m'n twintip, kan voor een redelijke prijs krijgen.
Ben 80 kg vaar altijd op zee (rebel).
Maurits
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 10, 2007, 01:44:20
edit2Rapporteer  
Hoeveel €?Wil zelf ook ziets.
Denk 5.5, hoe groot is je TT?
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #2 September 10, 2007, 02:03:17
edit2Rapporteer  
Ik zou voor de 5.10 gaan als je het boardje ook als lichtweerboardje wil gebruiken, deze is toch wel wat breder. Heb zelf ook erover zitten twijfelen. De 5.5 is toch meer voor grotere golven gemaakt die we hier niet al te vaak hebben. Heb er zelf geen ervaring mee moet ik eerlijkheidsgewijs zeggen maar vriend van me vaart de 5.10 en is daar erg tevreden over (90 kg).
globerider
Gast
Antwoord #3 September 10, 2007, 02:23:17
edit2Rapporteer  
ja oke en als je rond de 70 weegt wat pak je dan ?
Zit namelijk ook te kijken voor een board maar ja wat pak je dan ?
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #4 September 10, 2007, 02:29:40
edit2Rapporteer  
5,10!!!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 September 10, 2007, 02:31:54
edit2Rapporteer  
Ik zou voor de 5.10 gaan als je het boardje ook als lichtweerboardje wil gebruiken, deze is toch wel wat breder. Heb zelf ook erover zitten twijfelen. De 5.5 is toch meer voor grotere golven gemaakt die we hier niet al te vaak hebben. Heb er zelf geen ervaring mee moet ik eerlijkheidsgewijs zeggen maar vriend van me vaart de 5.10 en is daar erg tevreden over (90 kg).

Ik weeg 82 kg en heb vandaag met 5'3 gevaren met een 7m xbow3 in zeeland.
Stonden hele mooie golven, swell zoals voorspeld.

Als je zegt 5'5 is voor grote golven die we hier toch niet hebben, dan denk ik dat je ernaast zit. Ik heb RESPECT voor kiters die gaan waveriden op bruine golven van 2/3 meter die hier regelmatig zijn. Daar moet je echt wel wat skills voor hebben.

Heb een mooi boardje op het oog, de nieuwe 5'9 Cabrinha S quad. Dacht vandaag tijdens het varen: ''Hoe zou het zijn met 5'9 nu, dan zou ik toch wat meer moeite gehad hebben dan met me 5'3.''

Golven in nederland zijn vaak niet zo hoog als in buitenland. Ook zijn ze vaak rommeliger. Ik denk als je dan een groter waveboard heb, dat het dan iets lastiger vaart dan met een kleinere.
Denk dat 5'9 of 5'10 wel fijner zijn als je mooie cleane golven weet te vinden.
Ik kan met mijn 5'3 al snel maat kleinere kite varen, voordeel van groter board is dat je nog eerder kleinere kite vaart.

Beetje de voor en tegens afwegen. Misschien keer testen. Ben zelf redelijk benieuwd naar die nieuwe cabrinha S-quad waveboard. Omdat dat een quad fin setup is (4 vinnen). Quad fin schijnt iets makkelijker te varen en te golfrijden dan een thruster setup (3 vinnen). Omdat je een thruster goed op de vinnen moet varen om controle te houden.




mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #6 Augustus 19, 2009, 21:50:17
edit2Rapporteer  
Hoi Rory,

Weet je al meer over die cabrinha S-quad ?
Ondertussen al een tijdje geleden dus ik hoop voor jou van wel  Wink
en voor mij ook want dan kan jij me wat meer info geven!  Grin

how'bout:
-upwind
-jumping
-Nederlandse-golf-prestaties
?

greetz!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #7 Augustus 19, 2009, 23:36:17
edit2Rapporteer  
wow dit is al een tijdje geleden. Ik vaar nu een 6'1 S-quad van dit jaar.

Werkelijke verschil tussen quad en thruster is lang een beetje onduidelijk geweest. Ook moeilijk daar iets over te vinden
Tot ik laatst een filmpje zag van de dealer meeting van Cabrinha in Tarifa.

Daar werden de 2010 boards, en dus ook de surfboards besproken. Cabrinha komt met een thruster en een quad fin surfboard. Pete Cabrinha legt kort uit waar het verschil zit.

http://www.kiteforum.tv/video/Pete_Cabrinha_about_the_2010_Boards.html

Ik ben het eigenlijk wel met zijn uitleg eens. Ik had al ervaren dat de quad weleens los kan zijn bij de bottum turn. Vooral toen ik er net mee vaarde. Als je je bocht niet helemaal afmaakt en weer snel terug naar de golf draait bijv. (snelle rail to rail). Beetje wennen.
Maar inderdaad wanneer je op je rail vaart spoort die makkelijk en goed. Zowel in de bottum als top turns. Geschikt voor mushy waves zoals gezegd:

Mushy waves. Mushy or slow-rolling waves are more desirable for beginners. Mushy waves occur when a swell approaches a more gradual bottom contour. Because mushy waves are softer and more forgiving, they allow for the fastest learning curve possible.


Wat dat betreft zou een quad wel goed moeten werken op onze golven.

Laatst nog op me 5'3 thruster gevaren. Ben nog steeds van mening dat ik dat board meer op zijn vinnen moet varen. Net ietsjes anders weer.

2009 S-quad bevalt super. Behoorlijk surfboard achtig, dus vrij licht. 6'1 heeft voor mij een leuke drive. Mede omdat die ook net iets breder is dan veel andere kite waveboards.
Vaar veel strapless, spring er dan ook niet mee. Dat doe ik wel met de Custom Wink.
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #8 Augustus 20, 2009, 22:11:20
edit2Rapporteer  
dank voor de info!  ThumpsUp
om eerlijk te zijn ben ik er nog niet helemaal uit.

Het lijkt wel dat de Squad voldoet aan de meeste van men eisen, maar ik lees toch vaak tegenstrijdige berichten.

Het is me bijvoorbeeld nog niet duidelijk of het nu een lichtwindboardje is of niet. Mogelijk kan jij me daar meer uitleg over geven?

En welke maat denk je dat goed is voor iemand met mijn gewicht ? (70kg)

Werk je zelf bij Zwemer in Kamperland?
(De link naar je website in je profiel werkt trouwens niet meer  Wink )


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.