Drukte en problemen op Wijk aan Zee en Ijmuiden op 15 augustus !!!!!!!!!!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Augustus 16, 2009, 12:57:18
edit2Rapporteer  
Staat een intressante discussie op Hanglos die het waard is om te lezen.

Ik weet dat sommige kite highers niet op Hang Los zitten maar dit vond ik toch wel de moeite waard om te lezen.

Doe er je voordeel mee  ThumpsUp

http://www.hanglos.nl/forum/187371/kiteforum-boodschap-van-algemeen-nut.html



Het moet echt nog een keer klaarblijkelijk. Er is nogal wat aan de hand in kitewereld jongons en meisjes....

Ik heb wel lekker kunnen varen vandaag , het was eenperfekte dag wat dat betreft.
Mooi gezicht allemaal die duizenden kites langs de kust echt!
Maar als je dan even wat dichterbij keek.. Argh,... wat gebeurde er allemaal?

Meer dan de helft had er gewoon niks te zoeken. niet op zee, en zeker niet in de kiterij.
Hier wordt nog wel langer over nagepraat denk ik , zeker over sluiten der spot.
Zodat door toedoen van de duizenden domme megolen van vandaag straks enkele honderden vaste locals hun spot kwijt zijn.

Nog 1 keer:
je kan niet oneindig je kites in badgasten rammen of inelkaar en anderen, dat kan niet, het houd gewoon een keer op! Je kan ook niet voorrang nemen, je kan ook niet op zee gaan kiten als je niet eens je kite kan besturen. Je kan ook niet kiten tussen anderen als je niet eens kan kiten. etc.

Het was een drama! en mensen op strand en strandhuishouders zijn het wel wat zat om iedere keer hun kinderen weg te trekken voor vallende en crashende kites. Het was TE ZUUR!

ik heb gescholden en geschreeuwd, en mensen weg gestuurd dat ze maar moeten inpakken en snel ook, dit was ook gelijk me laatste keer dat ik er ook nog moeite voor neem, om een ieder wat duidelijk te maken op een normale manier.
Er zijn gewoon TEVEEL beginners bijgekomen zonder know-how en er zijn TEVEEL domme arrogante idioten bijgekomen. Ja, ook ik kreeg een doodaanslag van een north mannetje te verduren, kite langs me oor. het enigste wat terugkwam van die rider was niet sorry, maar een boos en arrogante niksharses, met een nou en houding.

Dus vanaf nu. Berg je maar als je dom blijft of niet aan de regls wilt houden, mijn kite gaat niet meer omhoog of omlaag, ik keer niet meer om, men moet het maar op de harde manier leren, zo lijkt de hele tendens ook weer vandaag. Niemand denkt meer aan elkaar en zeker niet meer aan derden (niet -kiters/badgasten/ spot open houden etc. ) Dat is vandaag maar al te duidelijk geworden.

Ik heb werkelijk geweend hierom vandaag. is dit nou kiten tegenwoordig?...



Jammer dat alle goede raad gegeven alhier, hier niet zo goed en door iedereen wordt opgepikt en meegenomen.


Amen. en een behouden vaart, en dat het openhouden van de spots maar niet onder druk komen te staan door toedoen van deze idioten en megolen zoals vandaag op wijk. tering!


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Augustus 16, 2009, 15:32:06
edit2Rapporteer  
Dit komt jammer genoeg inderdaad steeds vaker voor op verschillende spots. Tijd terug op Brouwersdam zelfs gezien dat de kiteschool kites uitlenen aan gasten die nog niks van het kiten snappen. Vervolgens vliegen ze rond je oren.

Dit gaat fout op deze manier maar denk niet dat we er iets aan kunnen doen. Aanspreken en hopen dat ze willen luisteren.

Jammer genoeg zijn steeds meer beginners zo arrogant om niks aan te nemen vand e locals zoals richard al aangeeft. Tevens zijn die vaak niet lid van Hanglos of Kitehigh dus lezen doen ze toch niet.
Redje

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #2 Augustus 16, 2009, 15:54:48
edit2Rapporteer  
Commercie! Die kite scholen denken alleen aan de centen! Laatst vaarde ik terug langs mensen die aan het lessen waren. Komt die eigenaar van die kiteschool kwaad naar me toe of ik daar mee op wil houden. Had 'm eigenlijk gelijk een paar "pompers" moeten geven. Maar ik heb alleen maar gelachen naar 'm. Het was er een te mooie dag voor.   
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #3 Augustus 16, 2009, 15:59:35
edit2Rapporteer  
Ook op horst hier... Erger me dood aan dat soort lui. Lol is er dan snel vanaf.  Wordt tijd dat we een najaar krijgen met veel 40+ knopen weekenden zodat er een beetje natuurlijke selectie (lees eeen paar goede klappers) kan plaatstvinden. Misschien dat t dan beter wordt...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Augustus 16, 2009, 16:09:19
edit2Rapporteer  
Gister op de Brouwersdam had je er ook een paar van zulke,
die heb ik meteen even de oren gewassen door mijn kite wel
heel dicht langs die van hun te sturen.

Ze schrokken zich kapot en gingen het water af, daar heb ik ze
niet mee gezien. Smiley
henkert

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #5 Augustus 16, 2009, 16:22:53
edit2Rapporteer  
Ook op horst hier... Erger me dood aan dat soort lui. Lol is er dan snel vanaf.  Wordt tijd dat we een najaar krijgen met veel 40+ knopen weekenden zodat er een beetje natuurlijke selectie (lees eeen paar goede klappers) kan plaatstvinden. Misschien dat t dan beter wordt...

Leuk om te horen dat je je medekiters op horst het allerbeste gunt...
Anders zoek je gewoon zelf even de ruimte op.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Augustus 16, 2009, 16:34:42
edit2Rapporteer  
Ook op horst hier... Erger me dood aan dat soort lui. Lol is er dan snel vanaf.  Wordt tijd dat we een najaar krijgen met veel 40+ knopen weekenden zodat er een beetje natuurlijke selectie (lees eeen paar goede klappers) kan plaatstvinden. Misschien dat t dan beter wordt...

Zulke reakties zijn dus precies die arrogante kiters die we willen vermijden. Slaat natuurlijk nergens op. Ik denk dat we niet hoeven te herhalen wat er is gebeurt met een ervaren kiter enkele maanden terug in zulke wind.

We zullen er maar vanuit gaan dat de middag bier zuipen op het teras je wat teveel geworden is  Grin
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #7 Augustus 16, 2009, 17:30:15
edit2Rapporteer  
Gister op de Brouwersdam had je er ook een paar van zulke,
die heb ik meteen even de oren gewassen door mijn kite wel
heel dicht langs die van hun te sturen.

Ze schrokken zich kapot en gingen het water af, daar heb ik ze
niet mee gezien. Smiley

Kom op zeg loser.......je kunt die mensen ook gewoon aanspreken en misschien helpen i.p.v. meteen agressief op ze in te sturen met je kite
Juist dit soort actie's zijn erg positief voor de sport loser ThumpDown

ff voorbeeldje: ben aan het kiten en zie 2 duitsers constant een helix de grond in boren die veel te zacht was opgepompt en ze hadden nog nooit op het water gekite (kwamen uit midden-Duitsland, dus deden alleen aan flyboarden).
Ik ben naar deze jongens toegegaan om te vragen of ik ze kon helpen aangezien ze maar weinig controlle hadden over de kite en mensen (zelfs jonge kinderen) bijna raakten.
Ik heb hun toen geholpen en daarna ging het al een stuk beter en hadden we allemaal fun ThumpsUp
boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #8 Augustus 16, 2009, 18:14:25
edit2Rapporteer  
en verdien je nu een medaille???

gewoon erover heen loope en dan heel hard schreeuwen dat ze zich het lep lazerus schrikken.

was op slufter ook heel irritant al die idioten die maar over het strand werder gesleurd

Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #9 Augustus 16, 2009, 18:20:25
edit2Rapporteer  
tijd voor de winter   Grin
jurrr

Berichten: 345
Antwoord #10 Augustus 16, 2009, 18:46:25
edit2Rapporteer  
ik had het vandaag ook op brouwersdam.. wilde net wegvaren zat er al weer een duitser die zijn kite in de mijne stuurde.. maar gelukkig viel het wel mee
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #11 Augustus 16, 2009, 19:26:29
edit2Rapporteer  
Ik begin een watertemperatuur van 2 graden gecombineerd met een buitentemperatuur van 5 graden steeds harder te waarderen! Max. 10 man op het water en niet steeds bang te hoeven zijn dat je een vlieger in je nek krijgt...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #12 Augustus 16, 2009, 20:21:07
edit2Rapporteer  
Of je moet naar spots gaan waar het nooit echt druk is. Maar klopt wel wat je zegt Vinni. Ben ik blij dat hier 2 goede maar neit drukke spots in de buurt zijn Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Augustus 16, 2009, 20:32:36
edit2Rapporteer  
Dit is ongeveer hetzelfde als boodschappen willen doen op zaterdagmiddag of tijdens de schoolvakantie naar de Efteling gaan  Undecided

Ik ga dus bijna alleen op doordeweekse dagen kiten.
De weekeinde zijn, behalve in de winter, hopeloos

@Reflex...waar is HIER?
dimoss
Gast
Antwoord #14 Augustus 16, 2009, 20:52:53
edit2Rapporteer  
schellinkhout was ook een drama op zaterdag en zondag , een paar van die sukkels die voor het strand zonodig een vogelnestjes binnen de kurklijn  moesten maken voor hun puber vriendinnetje ,terwijl er mensen met kleine kinderen zitten en proberen te zwemmen bij dit strandje ( ongeveer 40 meter  breed )
kinderen rennen voor hun leven als er weer een thee eh kite uit de lucht komt vallen.god o god wat stoer
bekvechten met windsurfers en vingers op steken , wat een stel kansloze jongens daar , er waren mensen bij die de politie wilden bellen , jammer dat die niet kwamen zelden zo'n stel fuckdozen bij elkaar gezien !!
de regels voor op het water zijn voor deze kansloze ook niet bekend .
ja ik ben echt kwaad , mijn kinderen waren er ook 5 en 3 jaar, zei konden nergens normaal het water in .
Ik hoop echt dat er een verbod komt in de zomeremaanden , sorry voor de jongens die het wel begrijpen en die ook sommige kanslozen probeerde aan te spreken maar dit kan echt niet langer zo .

ik heb nooit moeite met kiters die kunnen varen en uitkijken , maar ik ben ook maar gewoon over de lijnen heen gevaren na twee keer een kite op mijn kop te hebben gekregen

zo dat moest ik ff kwij
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Augustus 16, 2009, 21:01:12
edit2Rapporteer  
Gister op de Brouwersdam had je er ook een paar van zulke,
die heb ik meteen even de oren gewassen door mijn kite wel
heel dicht langs die van hun te sturen.

Ze schrokken zich kapot en gingen het water af, daar heb ik ze
niet mee gezien. Smiley

Kom op zeg loser.......je kunt die mensen ook gewoon aanspreken en misschien helpen i.p.v. meteen agressief op ze in te sturen met je kite
Juist dit soort actie's zijn erg positief voor de sport loser ThumpDown

ff voorbeeldje: ben aan het kiten en zie 2 duitsers constant een helix de grond in boren die veel te zacht was opgepompt en ze hadden nog nooit op het water gekite (kwamen uit midden-Duitsland, dus deden alleen aan flyboarden).
Ik ben naar deze jongens toegegaan om te vragen of ik ze kon helpen aangezien ze maar weinig controlle hadden over de kite en mensen (zelfs jonge kinderen) bijna raakten.
Ik heb hun toen geholpen en daarna ging het al een stuk beter en hadden we allemaal fun ThumpsUp

Flikker op! Ik ga zulke mensen niet helpen. Allebij zo een helm en een hevige
roll leash. Kortom Duitsers die niet gaan luisteren. Ik had al met andere er
over die wel netjes hadden gevraagt om wat verder het water in te gaan zodat
iedereen veileg weg en aan kan varen. Maar ze luisterde niet!

En als het mensen zijn die normaal reageren help ik ze graag. Daar ben ik
echt niet te beroerd voor.

Edit: een helm is niet slecht hoor, alleen zo herken je wel de Duitsers normaal.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Augustus 16, 2009, 21:01:57
edit2Rapporteer  
Zuiden van Zeeland Henk jan. Met name Borssele en Hoofdplaat daar sta je doordeweeks met 2 man ofzo en in het weekend met hooguit 15. Is echt heerlijk Grin

En Marc je hebt ze niet aangesproken en weet dus niet hoe ze reageren. Beste is ze aanspreken. Wat jij doet is niet te accepteren en is niet netjes tegenover de nieuwelingen. Ze zijn niet allemaal zo arrogant dat ze niks aannemen van anderen. De personen die ik heb aangesproken op Brouwersdam (die dus van een bepaalde kiteschool zomaar een kite meekrijgen) luisterden toch goed naar mijn adviesen. Jammer was dat ze nog niet eens wisten hoe te stuuren en wat een LE etc was.
dimoss
Gast
Antwoord #17 Augustus 16, 2009, 21:09:35
edit2Rapporteer  
is ook zo'n dom he zo'n helm tot je met je rotkop op de steen terecht komt dan lul je wel anders of wie weet niet meer wat een domme reactie \\duitser of niet , zo denken ze daar over ons in de bergen al die snowboarders die denken dat z e goed zijn
danny1984

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #18 Augustus 16, 2009, 21:36:53
edit2Rapporteer  
he ik ben het er wel mee eens. Ik was vandaag op workum.
Ik ben een beginner en sturen met het board gaat soms niet zo makkelijk. kom ik een ervaren piloot tegen. die mij voorang moet geven zegt ie tegen mij ga eens verder het water in man.
Ik zei tegen hem jij kunt beter verder upwind varen dan mij dus kun jij dat beter doen.
nou hij wou me wel wat aan doen BELACHELIJK!! geef de beginner die zn best doet om het te leren ook een beetje RESPECT iedereen is als beginner begonnen.

El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #19 Augustus 16, 2009, 21:56:12
edit2Rapporteer  
is ook zo'n dom he zo'n helm tot je met je rotkop op de steen terecht komt dan lul je wel anders of wie weet niet meer wat een domme reactie \\duitser of niet , zo denken ze daar over ons in de bergen al die snowboarders die denken dat z e goed zijn

Een helm met snowboarden vind ik wel heel iets anders dan met kiten. Het zou me trouwens niet eens verbazen als een helm met snowboarden verplicht gaat worden een keer.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #20 Augustus 16, 2009, 21:59:29
edit2Rapporteer  
Kom met zijn allen naar scheveningen, was vandaag toch geen wind (niet noemenswaardig :-( ). Dus liggen alle kites lekker op de grond ;-) Wel goed voor de sfeer.


( Ongetwijfeld het verkeerde topic en vaak bepraat: maar ik verwacht dat een soort hesjes systeem mogelijk een oplossing kan bieden voor de erg drukke spots. Een soort kitewacht, waardoor je het kaf van het koren kunt scheiden op de momenten dat het moet. Beter dat we het zelf gaan regelen dan dat de ambtenaren het gaan regelen )  




El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #21 Augustus 16, 2009, 22:05:25
edit2Rapporteer  
Idee is goed maar ik denk toch dat dit probleem onvermijdelijk is.

Er komen nu eenmaal steeds meer kiters bij omdat de sport steeds populairder aan het worden is.

Als ik gister keek hoeveel mensen er aan het lessen waren dan vraag ik me wel eens af hoe dat moet gaan als dit zo doorgaat.

Ik denk dat het gewoon niet te voorkomen is, er zullen altijd beginners zijn en er zullen altijd eigenwijze mensen zijn die gaan kiten zonder les. We kunnen ons er wel met ze allen druk om maken, maar dan houd je de sport ook niet leuk.

Ik zeg gewoon lekker omheen proberen te varen wat verderop zee waar het rustig is en ervan genieten op dagen met harde wind en kou Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #22 Augustus 16, 2009, 22:15:16
edit2Rapporteer  
En nu ophouden met het roepen dat het in de winter niet druk is!!!
Straks is het in de winter drukker dan in de zomer ..........
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #23 Augustus 16, 2009, 22:20:26
edit2Rapporteer  
nou ja er zullen sowieso minder lessen gegeven worden denk ik, en dat scheelt al.

Gister op de playa heb ik denk ik wel 10 rode Cult's gezien van een bekende kiteschool in de omgeving. Die zullen er in de winter toch niet zijn. hoop ik.
onzin

Berichten: 451
Antwoord #24 Augustus 16, 2009, 22:33:47
edit2Rapporteer  
sorry maar ik vind het echt een discussie van niks al 30 keer voorbij gekomen over hoe mensen kunnen zijn de sport is nou eenmaal groeiend en daar zullen we mee moeten leren leven ( wees blij dat er veel mensen zijn die deze mooie sport willen doen ) denk dat het geheel aan jezelf ligt over hoe je ermee om gaat ik heb namelijk nooit ergens last van als ik ergens ben ongelukje kan gebeuren los het netjes op en je bent klaar en help mekaar desnoods dat scheelt ook een hoop. gelijk mekaar de hersens inslaan of mekaar verrot schelden helpt echt niet ons imago is al slecht maak het niet slechter door mekaar zo af te zeiken en verrot te schelden of mekaar in elkaar te rammen zodat we weer slecht in het nieuws komen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.