mystic droogpak

theo rodeo

Berichten: 34
September 29, 2009, 20:11:53
edit2Rapporteer  
Zit toch wel te denken aan een droogpakkie mannen, wordt ook een beetje watje.
Hoe is de Mystic (lees hier helemaal niks over).
In Duitsland rond 300 euro.

Als de kwaliteit hetzelfde is als de mystic wetsuit die ik nu heb ?! ( Klote pak ).
Lees bijna niks anders als gul enforcer of astro.

En die lucifer...... maar ja die is ook behoorlijkduurder.
Wilde voor O.R  gaan, ook al best wat eurootjes. Shocked

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 29, 2009, 20:16:08
edit2Rapporteer  
tja, die gul is veel verkocht hier, en geen gezeik zover ik weet/las, dus waarom meer betalen voor een merk waar sommige gekscherend MysGestict van maken...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 29, 2009, 20:27:43
edit2Rapporteer  
Die Mystic pakken zijn voor minder wel te vinden op internet.

Maar let wel: een van de belangrijkste en duurste componenten van een droogpak is de rits. Daar is bij Mystic op bezuinigd. Hou er rekening mee dat hij veel minder lang meegaat.

In Ocean Rodeo en GUL o.a. zitten ritsen waarvan de tanden gemaakt zijn van nikkelzilver, waartussen een membraam van kunststof zit die zorgt voor een waterdichte afsluiting.

Bij Mystic zit er een kunstof, tandloze rits (eigenlijk meer een seal) in die te vergelijken is met lang houdbaarheidsluitingen in levensmiddelenzakjes (boterhamzakjes). Dit bedoel ik niet denigrerend, maar is gewoon een feitelijke constatering:

http://www.tizip.com/pdf/TEXT_EASY_E.pdf

Dat is al een groot deel van het prijsverschil.

Verder is het Gulpak van hoogwaardiger, maar ook veel steviger materiaal gemaakt. De Mystic is van PVC naar ik meen. What you pay is what you get!

Ik heb net een Gul Enforcer 2009 gekocht inclusief onderkleding voor hetzelfde bedrag in Engeland. Helaas lijkt het erop alsof de 2009 modellen nu zijn uitverkocht. Check dit forum voor alle info:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=33854.msg481222#new
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 September 30, 2009, 10:07:41
edit2Rapporteer  
een plaatje zegt meer dan duizend woorden
linkje
Het is welliswaar een topic uit 2008 maar toch.
Ik ben zelf ook behoorlijk om mij heen aan het kijken voor een drysuit. GUL ( en dat uit Engeland) is op dit moment voor mij het meest interessant.
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #4 September 30, 2009, 14:12:26
edit2Rapporteer  
Ik heb de 1e versie van dat pak. Mijn ervaringen:
+ de rits is nog goed.
+ helemaal geen delaminatie zoals op de foto hierboven
- condens in het pak - het zou moeten ademen maar daar merk ik weinig van
- hier en daar een naadje misgestikt
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #5 September 30, 2009, 15:02:20
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een Mystic Droogpak uit 2008 heb ik vorig jaar gekocht op E-Bay voor slechts 160,- heb er een winter mee gevaren en geen problemen mee gehad ...
-heb wel wat condens in het pak ,na een middag varen ,maar dat komt bij alle droogpakken voor..goede onderkleding is belangrijk ..
-Rits is (nog steeds ) waterdicht ..gaat wel wat zwaar open/dicht heb je wel  hulp bij nodig..
-nog geen delaminatie verschijnselen .. Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 September 30, 2009, 18:17:35
edit2Rapporteer  
Heb een Ocean Rodeo pyro pro ga nu de vierde winter in en doet het nog prima. Kost wat maar dan heb je ook wat.
De GUL mannen zijn trouwens ook zeer tevreden over hun pakjes dus het is jou keuze wat je doet.
Er is al zeer veel over geschreven hier dus de zoekfunctie kan je verder helpen. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.