Advies gevraagd!

BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Oktober 06, 2009, 12:36:59
edit2Rapporteer  
Hallo allen,

Na in augustus een IKO cursus te hebben gedaan van 3 dagen bij Harry Vogelezang is het nu tijd geworden voor mij om langzaamaan toch maar eens spullen aan te gaan schaffen om het ECHT te leren. YeSS

Ik ben dan ook op zoek naar een board waarmee een beginner 1 a 2 jaar mee uit de voeten kan.

Ik weet alleen niet zo goed welke maat ik moet zoeken. Ik ben 1,82 lang en weeg ongeveer 65 kilo ( I know, te licht  ThumpDown ).

Ik hoor graag adviesen van jullie. Heb niet specifiek merk in gedachten.

Ben benieuwd!

Ciao
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #1 Oktober 06, 2009, 12:46:09
edit2Rapporteer  
BartJ,

Denk dat je op het forum als je wat zoekt al een hele hoop meningen kan terugvinden hoor.

In ieder geval, ik ben zowat even groot, weeg 6 kilo meer.
Ik ben begonnen met een 132X39 en dat ging me heel goed af.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Oktober 06, 2009, 12:59:25
edit2Rapporteer  
je bent niet te licht hoor, reken je BMI maar uit ik ben 1cm langer en 62 kg:P
Maargoed. Board moet je rond de 130 zitten met een breedte van 38-41cm.
132x39 is idd een prima maat.
Op wat voor water ga je varen? Hou rekening met het soort board dat je koopt. bv: eeen nobile 666 vaart een stuk moeilijker op chop dan bv een trax4, een nobile 555 of een vision pro.

Kite: Tja wil je 1 of 2 kites? als je een wilt, neem dan iets rond de 10mtr.  (9-10/10.5/11 en als je twee kites wilt iets rond de 10 en een 7. De meeste sle/bow/delta kite zal je je mee redden, sommige kites zijn echter wel heel erg beginners gericht en na 6 maanden zal zo'n kite je niet zoveel uitdaging meer geven.
Mainstream kites in NL op moment: F-one bandit(dos of tres) North Rebel/Evo, Gaastra Jekyll, Naish Cult(wel naish fan, maar geen cult :S) en de Best Waroo.
Waarbij de Jekyll en de Waroo goedkoper zijn. (niet minder goed, waroo is al 3,5jaar een goedverkopend model en de jekyll al 2jaar.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Oktober 06, 2009, 15:01:59
edit2Rapporteer  
Bartj hier staat de informatie voor beginners. Mischiend at je daar vind wat je zoekt.
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #4 Oktober 06, 2009, 15:55:09
edit2Rapporteer  
Bartj hier staat de informatie voor beginners. Mischiend at je daar vind wat je zoekt.


Thanks reflex! Had dus met mijn neus gekeken. Had dat stuk wel doorgelezen, maar niet achter elke link stond info, dus heb kennelijk niet alles gezien dus  loser. Mea culpa!

je bent niet te licht hoor, reken je BMI maar uit ik ben 1cm langer en 62 kg:P
Maargoed. Board moet je rond de 130 zitten met een breedte van 38-41cm.
132x39 is idd een prima maat.
Op wat voor water ga je varen? Hou rekening met het soort board dat je koopt. bv: eeen nobile 666 vaart een stuk moeilijker op chop dan bv een trax4, een nobile 555 of een vision pro.

Kite: Tja wil je 1 of 2 kites? als je een wilt, neem dan iets rond de 10mtr.  (9-10/10.5/11 en als je twee kites wilt iets rond de 10 en een 7. De meeste sle/bow/delta kite zal je je mee redden, sommige kites zijn echter wel heel erg beginners gericht en na 6 maanden zal zo'n kite je niet zoveel uitdaging meer geven.
Mainstream kites in NL op moment: F-one bandit(dos of tres) North Rebel/Evo, Gaastra Jekyll, Naish Cult(wel naish fan, maar geen cult :S) en de Best Waroo.
Waarbij de Jekyll en de Waroo goedkoper zijn. (niet minder goed, waroo is al 3,5jaar een goedverkopend model en de jekyll al 2jaar.


Ik woon zelf in Amersfoort, en werk in Amsterdam. Ik was eigenlijk van plan om Horst of Muiderberg te pakken voor het begin, maar lees al op het forum dat niet iedereen daar erg over te spreken is ivm vlagerigheid.

Verder moet ik nog onderzoek doen naar een goede spot waar een beginner de gevorderde kiter niet lastig valt met zijn gestuntel. Wil geen ruzie natuurlijk  Cool

Maar in het begin zal het vooral binnenwater zijn, en later misschien het IJsselmeer opzoeken (Mirns, afgelopen zondag gekeken... Gave spot!).

Kite heb ik in principe helder door gekregen van een kennis die redelijk gevorderd is met kiten. Cabrinha Crossbow II 9m2. (windbereik 16/28 knots?).

Pak word denk ik een 5/3 en trapeze ben ik nog over aan het twijfelen, of prolimit of Mystic.

Als iemand nog een goed beginnersboard weet, hoor ik het graag  Grin

Ciao
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #5 Oktober 06, 2009, 16:36:10
edit2Rapporteer  
Op strand horst kan je het kiten gewoon goed onder de knie krijgen.
Heb het daar zelf ook geleerd.
Als je op strand horst bezig bent en dat geld voor overal moet je gewoon zorgen dat je niet in de weg van de andere kiters staat.
Loop gewoon wat verder het water in.
Horst kan inderdaad af en toe best vlagerig zijn,maar als je daar kan varen kan je eigenlijk overal varen Grin

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Oktober 06, 2009, 18:38:12
edit2Rapporteer  
mystic (trapeze's) zijn laatste 2jaar drama... prolimit vaar ik als 6 jaar mee, die ik nu heb, heb ik al 4 jaar. en die vorige 2 jaar(was 2e hands)
der Torch

Berichten: 488
Antwoord #7 Oktober 06, 2009, 20:40:17
edit2Rapporteer  
mooi dit... mystic trapeze niks geen problemen mee... dus drama aan me laars zkr :-)
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Oktober 06, 2009, 20:50:42
edit2Rapporteer  
Mystic warior zijn toevallig wel de best verkochte trapezes, natuurlijk zal je als er veel van verkocht worden ook een aantal klachten hebben. Ik bene r nog steeds tevreden van en ook de service is super (bij problemen dus gewoon een nieuwe).
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #9 Oktober 06, 2009, 21:47:58
edit2Rapporteer  
IKO-cursus bij Vogelezang?
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #10 Oktober 06, 2009, 22:02:11
edit2Rapporteer  
IKO-cursus bij Vogelezang?


Jupsz. 3 dagen les en dan IKO certificaat. Is daar iets mis mee dan? (behalve dat ik niet bij jou geweest ben?)

on topic:
Wat betreft de trapeze weet ik het zo net nog niet. Zal er eens een paar gaan passen bij een boardshop. Is voornamelijk wat fijner om je lichaam zit denk ik.

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #11 Oktober 06, 2009, 22:07:24
edit2Rapporteer  
Ja want volgens mij kan Harry helemaal geen IKO les geven.
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #12 Oktober 06, 2009, 22:10:15
edit2Rapporteer  
Ja want volgens mij kan Harry helemaal geen IKO les geven.

Maar een IKO gecertificeerde instructeur wel, mag ik aan nemen, en sinds de school Harry Vogelezang heet heb je dan de cursus bij Harry Vogelezang gevolgd toch?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #13 Oktober 06, 2009, 22:24:28
edit2Rapporteer  
Sorry op de website zie ik nu staan dat bij Brouwersdam wel IKO les gegeven wordt.
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #14 Oktober 06, 2009, 22:30:08
edit2Rapporteer  
@KappuhH

Deze snap ik niet. Is het autostrand bij Oostvoorne hetzelfde als Brouwersdam?

Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #15 Oktober 07, 2009, 09:48:58
edit2Rapporteer  
IKO-cursus bij Vogelezang?


Jupsz. 3 dagen les en dan IKO certificaat. Is daar iets mis mee dan? (behalve dat ik niet bij jou geweest ben?)


Nee niks mis mee, ik was alleen benieuwd of je je misschien vergiste in de namen. Interessant dat iemand met zoveel ervaring als Harry zich alsnog aansluit bij IKO, terwijl dat juist steeds minder voorstelt.
Ook niks mis dat je niet bij mij geweest bent want je bent toch tevreden? En je vraagt advies, da's ook een goed teken.
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #16 Oktober 07, 2009, 11:01:25
edit2Rapporteer  
IKO-cursus bij Vogelezang?


Jupsz. 3 dagen les en dan IKO certificaat. Is daar iets mis mee dan? (behalve dat ik niet bij jou geweest ben?)


Nee niks mis mee, ik was alleen benieuwd of je je misschien vergiste in de namen. Interessant dat iemand met zoveel ervaring als Harry zich alsnog aansluit bij IKO, terwijl dat juist steeds minder voorstelt.
Ook niks mis dat je niet bij mij geweest bent want je bent toch tevreden? En je vraagt advies, da's ook een goed teken.

Harry zelf is volgens mij niet IKO gecertificeerd idd, en hij geeft zelf ook geen les (wat ik tenminste gezien heb die dagen). Alleen de persoon van wie ik les heb gehad was IKO gecertifeerd en werkte onder de naam van Harry.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17 Oktober 08, 2009, 14:25:07
edit2Rapporteer  
Man jongens, zit Bart nou niet te verwarren met wel of geen IKO. Het is toppie dat ie 3 dagen les heeft genomen en nu stapsgewijs verder wil. Had maar iedere beginner de instelling dat ie de gevorderden niet in de weg will zitten. ThumpsUp

Antwoord op je vraag: bij jouw gewicht past een bord van om en bij 130 cm lengte en 40cm breed. Als ik jouw was, zou ik voor 2e hands gaan vanaf 2006 er zijn er te kust en te keur en voor en zacht prijse rond de 200e (2006) tot 400e (2009) te krijgen. Voor de beginselen maakt allemaal niet teveel uit, je kan met al die boards hoogte lopen en springen leren. Later als je meer gevorderd bent en je eigen smaak erbij komt ga je de verschillen merken, en kan je voor een nieuw board kiezen dat precies daarbij past.
Voor een trapeze moet je echt naar een winkel gaan en passen, kwa kwaliteit zit er tussen de merken weinig verschil. Succ6
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #18 Oktober 08, 2009, 15:55:32
edit2Rapporteer  
Volgens mij is Bart
helemaal niet verward.
Hij noemde de IKO
en ging door over z'n techniko.
(De Sint is veel te vroeg dit jaar:
Er stond hier: "Geef mij de winter maar")
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #19 Oktober 10, 2009, 22:12:44
edit2Rapporteer  
@ rocket man,

Thanks voor backing me up! Anderen niet in de weg willen varen is in mijn ogen een kwestie van logisch nadenken, zou zelf ook niet willen dat ik als ik lekker aan het knallen ben een beginnende kiter steeds in de weg zit met eitherway de kite of het lichaam. Thanks ook voor de tip mbt trapeze, ga ik zeker doen. Boardje nog steeds op zoek. Paar keer net achter net gevist Sad.

@ www.kitesurfschool.org,

Snap je gedichtje niet 100%,
Maar ga er vanuit dat je positief gestemd bent.
Wel of geen IKO school maakt niet uit met eigen spul,
De lessen waren goed en zijn belangrijker, en da's geen flauwekul. Smiley)

 
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #20 Oktober 11, 2009, 08:56:22
edit2Rapporteer  
Mystic warior zijn toevallig wel de best verkochte trapezes, natuurlijk zal je als er veel van verkocht worden ook een aantal klachten hebben. Ik bene r nog steeds tevreden van en ook de service is super (bij problemen dus gewoon een nieuwe).
Nou ik vind mystic kwa service gewoon klote.
Ik had een afbladerende buitenkant en hij werd via de dealer opgestuurd naar mystic 2 weken zonder harnas, toen werd er gebeld door de dealer dat ik hem weer mocht ophalen.
Ik kwam daar en er lag dezelfde harnas die ik ze had gegeven, mystic vond het niet nodig om een nieuwe te geven want het waren maar een paar schilvertjes en het was mijn eigen schuld dat de buitenkant er af begon te vallen.
Mystic kan de koude douche krijgen.

Laters Harold
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 Oktober 11, 2009, 20:09:45
edit2Rapporteer  
Harold dat ligt enkel aan je dealer niet aan Mystic. Diegene die ik ken met een afbladerende trapeze hebben allemaal een nieuwe gehad. Is gewoon de winkel die daar wat meer moeite voor moet doen.
BartJ

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #22 Oktober 12, 2009, 10:29:36
edit2Rapporteer  
Ben ik weer Smiley

Heb een mooi boardje op het oog. Slingshot Doyle 136 cm. Ik kan alleen niet vinden of dit een goed beginnersboard is. Iemand die mij hiermee kan helpen?  Roll Eyes

Thanks alvast!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #23 Oktober 12, 2009, 12:34:15
edit2Rapporteer  


Een van mijn maten heeft dit boardje,  het is redelijk zwaar.

 En de inserts hebben geen schroefdraad, dus de pads komen steeds los en je kan er bijna niet in met schoentjes.

Maar het vaart wel lekker.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 Oktober 12, 2009, 13:14:04
edit2Rapporteer  
voor 250 heb je bij kitepirates een vision pro, uber board in de chop, een breed(ook in tips) dus makkelijk beginnen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.